گوشی منعطف

پتنت گوشی منعطف شیائومی دستگاهی مشابه موتورولا Razr را نشان می‌دهد

در تصاویر مربوط به تازه‌ترین پتنت گوشی منعطف شیائومی (Xiaomi)، دستگاهی را می‌بینیم که طراحی تاشو مشابهی با موتورولا ریزر 2019 دارد.

به تازگی شاهد رونمایی از مدل جدید موتورولا Razr بودیم. این دستگاه، یک نمایشگر قابل انعطاف دارد که به طور عمودی خم می‌شود و یادآور همان گوشی تاشو قدیمی است. فعلا مدل 2019 ریزر تنها گوشی هوشمند با این نوع طراحی محسوب می‌شود؛ اما شاید رقبایی در راه باشند. سامسونگ اخیرا دستگاهی را با طراحی تاشو عمودی تبلیغ کرد که از آن با نام گلکسی 5G W20 یاد می‌کنند. از طرفی، پتنت گوشی منعطف شیائومی هم طراحی مشابهی را نشان می‌دهد.

شیائومی برای این پتنت در آگوست 2018 اقدام کرد و ماه گذشته، حق اختراع به نامش ثبت شد. تصاویر شماتیک زیر، نمایشگر کوچکی را در نیمه بالایی پشت دستگاه نشان می‌دهند که احتمالا برای نمایش ساعت، تاریخ، تماس دریافتی و نوتیفیکیشن‌ها کاربرد دارد.

در نیمه پایینی هم دوربین دوگانه‌ای را با چیدمان عمودی می‌بینیم. البته شاید این نقطه برای تعبیه دوربین مناسب نباشد؛ چون هنگام در دست گرفتن گوشی، انگشت‌ها خیلی با آن تماس پیدا می‌کنند. در عوض هنگام عکاسی لندسکیپ، باید بتوانید بدون پوشاندن لنز با انگشت‌ها، عکس بگیرید.

پتنت گوشی منعطف شیائومی

در حالت باز شده، صفحه نمایش اصلی خود را نشان می‌دهد و گوشی ظاهر عادی‌تری به خود می‌گیرد. در دو سمت نمایشگر، حاشیه‌ای به چشم نمی‌آید؛ اما حاشیه فوقانی ظاهرا از دوربین سلفی دوگانه، اسپیکر مکالمه و یک سنسور میزبانی می‌کند.

البته این فقط یک پتنت از گوشی منعطف شیائومی است و تضمینی برای عرضه‌ی آن در آینده نزدیک وجود ندارد. ناگفته نماند کمپانی چینی در اوایل سال جاری، نمونه اولیه یک گوشی انعطاف پذیر با مکانیسم تاشوی دوگانه را به نمایش درآورد؛ اما هنوز خبری از معرفی رسمی و ورود آن به بازار نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*