آیفون 12

اپل آیفون 12 می‌تواند در صدر بازار اسمارت‌فون‌های 5G قرار بگیرد

بازار گوشی‌های هوشمند به لطف محبوبیت روز افزون دستگاه‌های 5G در آستانه‌ی یک تغییر و تحول چشمگیر قرار دارد. در این بین، اپل نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی این عرصه، تا اواخر سال آینده میلادی، گوشی آیفون 12 را با فناوری 5G معرفی خواهد کرد.

با معرفی نسل پنجم ارتباطات، صنعت گوشی‌های هوشمند در حال تغییر است و به زودی شاهد استفاده از فناوری 5G در اکثر گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. اپل نیز به‌عنوان یک شرکت مطرح در این زمینه، قصد دارد فناوری جدید را تا پایان سال آینده میلادی در آیفون 12 تعبیه کند که این اتفاق می‌تواند باعث پیشتازی اپل در بازار گوشی‌های 5G شود.

آیفون 12

طبق گزارشی که از مرکز Strategy Analytics منتشر شد، اپل آیفون 12 ، ساکنین کوپرتینو را به بهترین شرکت در زمینه گوشی‌های 5G بدل خواهد کرد. سایر اطلاعات نشان می‌دهند که تا قبل از عرضه آیفون بعدی، سامسونگ در بازار حرف اول را خواهد زد.

سامسونگ در بهار و تابستان 2020 پیشتاز خواهد بود

آیفون 12

داده‌های جمع آوری شده نشان می‌دهد که سامسونگ رهبر غیرقابل انکار اسمارت فون‌های 5G در اوایل سال 2020 خواهد بود. کره‌ای ها امسال را پر قدرت آغاز کردند و از نسخه‌ی 5G گلکسی اس 10 پرده‌برداشتند و همینطور چندی پیش مدل‌های 5G گلکسی نوت 10 پلاس و گلکسی A90 را به لیست‌ گوشی‌های نسل پنجم خود اضافه کردند.

سامسونگ در ماه‌های ابتدایی سال آینده تاکید زیادی بر فروش این دستگاه‌ها خواهد داشت. به‌خصوص نسخه‌ی ارزان قیمت گلکسی A90 5G که فروش شرکت را تا زمان معرفی گلکسی اس 11، گلکسی اس 11 پلاس و گلکسی اس 11 ای تامین خواهد کرد.

عرضه پرچمداران جدید و مدل‌های میان‌رده با فناوری 5G باعث شده تا Strategy Analytics اعلام کند که شرکت سامسونگ در سه ماهه اول سال 2020 حدود 40 درصد از میزان فروش جهانی گوشی‌های 5G را در اختیار خواهد داشت.

در سه ماهه‌ دوم اما این مرکز اعتقاد دارد، گلکسی اس 11 بیشترین فروش سامسونگ را شامل خواهد شد. همچنین پیش بینی می‌شود که این شرکت، چند دستگاه ارزان قیمت را نیز عرضه کند که با این حال، برای حفظ سهم کلی شرکت از بازار اسمارت فون‌های 5G کافی نخواهد بود. برآوردها حاکی از آن است که سامسونگ با سهم حدود 35 درصدی در بازار فروش گوشی‌های 5G، سه ماهه دوم سال 2020 را اتمام خواهد رساند.

هواوی به‌تدریج سهم سامسونگ را در بازار 5G تصاحب می‌کند

آیفون 12

اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب درآیند، هوآوی در سه ماه‌ی آوریل تا ژوئن، چندین مدل از گوشی‌های 5G را به بازار عرضه خواهد کرد که این کار، سهم هواوی را در این بازار افزایش خواهد دارد. این امر نیز به شدت، محبوبیت برند‌ هواوی را در خود کشور چین افزایش خواهد داد. گفتنی است که هواوی در سه‌ماهه گذشته حدود 42 درصد از بازار فروش گوشی در چین را به خود اختصاص داده بود و انتظار می‌رود، عرضه گوشی‌های 5G باعث افزایش تدریجی سهم هواوی نیز شود.

جدا از بازار چین، هواوی در کشورهای اروپایی نیز موفق عمل کرده و هنوز بخش وسیعی از فروش خود را در کشورهای اروپایی بدست می‌آورد. چیزی که پیش‌بینی می‌شود پس از معرفی گوشی‌های 5G در سال 2020 نیز با همین رویه ادامه پیدا کند.

از نظر اینکه چه نوع دستگاه‌هایی را می‌توان از هواوی انتظار داشت، گفته می‌شود ک هواوی احتمالا محصولات میان‌زده ارزان قیمت را هدف گرفته و گوشی‌های 5G را برای کاربران با بودجه‌ی پایین ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، گفته می‌شود پرچمداران نسل جدید هواوی، پی 40 و پی 40 پرو، به فناوری شبکه 5G مجهز شوند و به عنوان رقیب اصلی گلکسی اس 11 در بازار عرضه شوند.

اپل در نیمه دوم سال 2020، بیشترین سهم فروش گوشی‌های 5G را خواهد داشت

آیفون 12

سامسونگ و هواوی بدون هیچ رقیبی، فروش گوش‌های 5G را تا سه ماهه سوم سال آینده بین خودشان تقسیم خواهند کرد. اما اپل در همین بازه‌ی زمانی، با عرضه آیفون‌های جدید وارد صفحه‌ی رقابت خواهد شد و پیش بینی می‌شود آمار و ارقام را برهم بزند.

Strategy Analytics در این رابطه معتقد است که تصمیم اپل برای ارائه مدل‌های 5G  آیفون 12، 12 پرو و 12 پرو مکس، این شرکت را به صدر فروشندگان بازار گوشی‌های 5G خواهد رساند.

پیش‌بینی می‌شود اپل بتواند در سه ماهه‌ی سوم سال 2020، نزدیک به 40 درصد از فروش بازار گوشی‌های 5G را از آن خود کند و در سه ماهه پایانی همان سال، این رقم به 50 درصد از کل بازار افزایش پیدا کند. برای دستیابی به چنین نتایجی، آیفون 12 باید عملکردی همانند آیفون 11 داشته باشد و در بین مصرف‌کنندگان محبوبیت زیادی پیداکند.

با ورود اپل به این بازار داغ، سهم هواوی از فروش گوشی‌های 5G طی سه ماهه سوم به 25 درصد و در دوره‌ی اکتبر تا دسامبر به تنها 20 درصد کاهش خواهد باقت. از طرف دیگر، سامسونگ نیز با کاهش فروش مواجه خواهد شد و سهم آن‌ها در این دو فصل به 15 و 10 درصد کاسته می‌شود.

در بلند مدت، به خاطر عرضه بیشتر دستگاه‌ها با فناوری 5G، سهم اپل در بازار تقلیل میابد و هواوی و سامسونگ روند رو به رشد خود را از سر خواهند گرفت. بنابر تحلیل Strategy Analytics، سامسونگ در نهایت به علت تسلط کلی‌اش بر بازار گوشی‌های هوشمند، پیشتازی خود در عرضه محصولات 5G را بدست خواهدآورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*