استخراج غیر قانونی رمزارزها

استخراج غیر قانونی رمزارزها را لو بدهید و جایزه بگیرید!

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه خرید و فروش ارزهای دیجیتالی ممنوع است، گفت اگر مردم استخراج غیر قانونی رمزارزها را لو دهند، پاداش خواهند گرفت.

مدتی است که ارزهای دیجیتالی در کشور مورد توجه کاربران قرار گرفته و از سال 97 شاهد ورود کاربران زیادی به حوزه تولید و استخراج رمزارزها بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که بانک مرکزی به صورت اولیه برای آنها آیین‌نامه فعالیت منتشر کرده است، اما این طرح تا مدت‌ها در همان حالت پیش‌نویس خود قرار داشت تا اینکه طی ماه‌های گذشته نگاه دولت و سایر نهادهای مسئول به رمزارزها به خصوص بیت کوین جلب شد؛ زیرا واردات دستگاه‌های استخراج و استفاده از آنها برای کسب درآمد توسط کاربران ایرانی به میزان زیادی افزایش پیدا کرد.

از آنجایی که در کشور برای صنعت استخراج ارزهای دیجیتالی (ماینینگ) سازوکاری وجود ندارد و همچنین دستگاه‌های استخراج رمزارزها مصرف برق زیادی را به همراه دارند و سوءاستفاده‌هایی از برق‌های صنعتی و کشاورزی رخ داده است، نهاد‌های مسئول با ورود به این موضوع تعدادی از دستگاه‌های استخراج‌کننده ارزهای دیجیتالی را توقیف کردند. در حالی که طرح‌های متعددی برای این حوزه تصویب شد و حتی وزارت نیرو برای برق مورد نیاز استخراج رمزارزها تعرفه مشخصی را تعیین کرده است، اما همچنان خرید و فروش رمزارزها ممنوع بوده و دولت به کسانی که استخراج غیر قانونی رمزارزها را لو دهند، پاداشی را ارائه خواهد کرد.

پاداش برای لو دادن استخراج غیر قانونی رمزارزها

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق عنوان کرد به افرادی که مراکز غیر قانونی استخراج رمزارزها را شناسایی کنند، پاداش‌هایی اعطا خواهیم کرد که برابر با 20 درصد خسارت وارد شده توسط این مراکز به شبکه است. وی افزود همچنین با استفاده‌کنندگان غیر مجاز از برق هم طبق قوانین تعیین شده برخورد خواهد شد و آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

گفتنی است استخراج رمزارزها به ویژه بیت کوین در کشورمان قانونی شده، اما خرید و فروش آن همچنان برای کلیه افراد ممنوع است که هرچند در همین راستا برخی از افراد به صورت غیر گسترده در حال انجام خرید و فروش بیت کوین هستند. همچنین شواهد حاکی از آن است که برخی از صرافی‌ها هم بیت کوین را معامله می‌کنند که در همین رابطه مسئولان مربوطه اظهار کردند کانون صرافان در خصوص چنین اقداماتی اطلاعی ندارد و صرافان آنها را به صورت شخصی انجام داده‌اند. لازم به ذکر است ممنوع اعلام کردن خرید و فروش بیت کوین در راستای قوانین مبارزه با پولشویی انجام شده است، اما آمارها نشان می‌دهد تا به امروز هیچ کشوری قادر نبوده برای این تکنولوژی ممنوعیت‌های بلند مدتی لحاظ کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام من چند وقتیه همسایمون رفت و امد های مشکوکی داره و صدا های عجیبی هم از خونشون شنیده میشه . فکر میکنم در حال استخراج غیر قانونی رمز ارز ها هستند :)))))))))))))))))))))))))))

  2. جامعه ای از جاسوسان و خبرچینان. مردم در برابر مردم. جاسوسی کنید، خبرچینی کنید

  3. متاسفم براتون با این تیترتون…

  4. ممنون واسه گسترش ادم فروشی و جایزه گذاشتن واسه فروختن مردم افرین به دولت مقتدر

  5. مرگ بر ارزه استعمار