شبکه بانکی

شبکه بانکی کشور با وجود قطعی اینترنت دارای پایداری 99.9 درصدی است

یک مقام مسئول در نظام بانکی کشور اعلام کرد شبکه بانکی با وجود قطعی اینترنت دارای پایداری 99.9 درصدی است و فقط در روز 27 آبان حدود 124 میلیون تراکنش در شبکه شتاب انجام شده است.

سید ابوطالب نجفی به عنوان یک مقام مسئول در نظام بانکی کشور عنوان کرد در روزهای اخیرا با توجه به قطعی اینترنت برای دسترسی به خدمات بانکی محدودیت‌ها و مشکلاتی به وجود آمد، اما با وجود قطع بودن اینترنت بین‌الملل در انجام تراکنش‌های بانکی کشور مشکلی دیده نشد و برای مثال فقط در روز 27 آبان 98 حدود 124 میلیون تراکنش در شبکه شتاب و 166 میلیون خرید در شبکه شاپرک ثبت شده است که از پایداری 99.9 درصدی شبکه‌های بانکی کشور حکایت دارد.

پایداری کامل شبکه بانکی کشور

این مقام مسئول در نظام بانکی کشور در ادامه اظهار کرد مدتی است در مورد اتصال سرویس‌های حساس کشور در شرایطی که با قطعی اینترنت مواجه شویم، مانورهای بزرگی را انجام داده‌ایم که نتیجه مانورها از پایداری کامل شبکه‌های بانکی در مواجهه با اتفاقات احتمالی حکایت داشت. علاوه بر این، برای نظام بانکی کشور روش‌های پشتیبانی مناسبی نیز در نظر گرفته شده است.

سید ابوطالب نجفی در مورد آسیب‌هایی که به شعب بانکی کشور و شبکه کابلی شعب طی روزهای گذشته وارد شده است بیان کرد:

ما برای چنین مشکلاتی هزاران ارتباط پشتیبانی را آماده کرده‌ایم و علاوه بر آن ارتباط شبکه‌های بانکی از طریق لینک‌های ماهواره‌ای نیز فعال است. البته اخیرا تعدادی از دستگاه‌های خودپرداز بانکی دچار آسیب شدند، اما با توجه به اینکه در سراسر کشور حدود 55 هزار دستگاه ATM وجود دارد، به همین دلیل این تعداد که آسیب دیده‌اند درصد زیادی را شامل نمی‌شوند. علاوه بر آن، مردم بیش از 90 درصد خدمات بانکی را به واسطه خدمات الکترونیک انجام می‌دهند و چنین خسارت‌هایی در سرویس‌های بانکی کشور تاثیر منفی به همراه نداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. تبلیغات و حرف مفت دیگه از گجت نیوز

  2. خوب اینترنت داخلی وصله
    بانک ها مونم شکر خدا ب لطف تحریم یا بیرون رابطه ندارن
    پس قطعی اینترنت مشکلی ایجاد نمیکنه

  3. 0.01 درصد ؟ مملکت رو نیمه تعطیل کردین . میگه 0.01 درصد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. یعنی این که اگه من سیم موس کامپیوترمو قطع کنم با وجود اینکه سیم موس ام قطعه اونقت سیم کیبوردم قطع نمیشه و از پایداری 99.9 درصدی برخورداره افتخاره ؟ 😐 یا شایدم این موضوع از درک و فهم من فرا تره ؟ :((

  5. یعنی این که اگه من سیم موس کامپیوترمو قطع کنم با وجود اینکه سیم موس ام قطعه اونقت سیم کیبوردم قطع نمیشه و از پایداری 99.9 درصدی برخورداره افتخاره ؟ 😐 یا شایدم این موضوع از درک و فهم من فرا تره ؟ 🙁

  6. داداش تو استانه مصرف یا fup داری . که 1 گیگ واسه سرور داخلی و 2-3-4 گیگ برای سرور خارجی بسته به اراعه دهندت . به طور مثال تو ماهیانه 500 گیگ استانه مصرف داری و میری از سایت ایرانی فیلم 2 گیگی میگیری پس 2 گیگ حجمت میره اما از سایت خارجی 4 گیگ .

  7. به این میگن اینترنت سالم و ملی

  8. شاپرک که کلا قطع بود شبکه های بانکی هم به شدت در روند خدمات دهی مشکل داشتند
    یه سوال دیگه چرا وقتی من به ترافیک بین المللی دسترسی ندارم از حجم اون داره کم میشه؟؟؟؟؟؟