صدور کارت سوخت

چگونه وضعیت صدور کارت سوخت را پیگیری کنیم؟

با توجه به سهمیه بندی بنزین، استفاده از کارت سوخت شخصی ضروری شده و حالا بسیاری از مالکان به دنبال پیگیری وضعیت صدور کارت سوخت هستند، اما نحوه پیگیری چگونه است؟

از 20 مرداد 98 طرح استفاده اجباری از کارت سوخت در 4 کلانشهر ایران به اجرا رسید و به دنبال آن بسیاری از مالکان برای دریافت کارت سوخت از روش‌هایی که اعلام شده بود مراحل ثبت نام را انجام دادند، اما با گذشت چند ماه از ثبت نام و همچنین اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، استفاده از کارت سوخت به یک الزام تبدیل شده و مالکان وسایل نقلیه برای استفاده از سهمیه بنزین خود به کارت سوخت شخصی نیاز دارند، از این رو آن دسته از مالکانی که کارت سوخت آنها به دست آنها نرسیده است می‌توانند از روش‌های زیر پیگیری کنند:

نحوه پیگیری صدور کارت سوخت

مالکان وسایل نقلیه برای آگاهی از نحوه صدور یا راهنمایی‌های مورد نیاز در گام نخست می‌بایست به سایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به آدرس اینترنتی (www.niopdc.ir) وارد شوند و از منوهای موجود گزینه کارت سوخت را انتخاب کنند. در مرحله بعدی باید در بخش پیگیری کارت سوخت، شماره پلاک خودرو خود را درج نمایند.

در گام بعدی با انتخاب گزینه پیگیری کارت سوخت اگر برایتان کارت سوخت صادر شده باشد، کد رهگیری مرسوله پستی خود را مشاهده خواهید کرد. پس از این مرحله گزینه پست را انتخاب کرده تا به سایت اداره پست هدایت شوید.

با وارد شدن به سایت اداره پست، باید در بخش مربوطه کد مرسوله پستی خود را وارد کنید تا از جزئیات مکان و مسیر ارسالی کارت سوخت مطلع شوید. اگر مرسوله مورد نظر شما به باجه‌های پستی محل سکونت شما ارسال شده باشد، برای دریافت آن از اداره پست می‌بایست کارت شناسایی راننده و کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید.

گفتنی است اگر کارت سوخت شما به خودروهای نوشماره و یا ثبت نامی در سایت دولت همراه مربوط است، مالکان این وسایل نقلیه می‌بایست مبلغ مصوب بابت هزینه صدور کارت را به متصدی تحویل دهنده کارت پرداخت کنند. اگر برای پیگیری صدور کارت سوخت با هر مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با شماره 09627 شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آدرسی که دادید اشتباه آقای حسین مرادی. در این سایت هیچ گزینه ای بابت پیگیری کارت سوخت وجود نداره . لطفا اصلاح فرمایید

  2. سلام ابنه که وارد سایت شرکت ملی فروارد های نفتی شوند غلطه دوستان به سایت دفاتر خدمات پلیس وارد شوند اونجاروی پیگیری سوخت کلیک کنید توی این سایت ملی نفتی هیچ گزینه کارت سوخت پیدا نمیشه