مدیاتک-همکاری مدیاتک و اینتل-مودم 5G مدیاتک

با آغاز همکاری مدیاتک و اینتل، لپ تاپ های 5G دل و اچ پی به بازار عرضه خواهند شد

کمپانی تایوانی مدیاتک (MediaTek) که در ضمینه ساخت تراشه فعالیت می‌کند، رسما همکاری‌اش را با اینتل (Intel) آغاز کرده است.

با آغاز همکاری مدیاتک و اینتل، باید منتظر عرضه لپ تاپ‌های دارای پردازنده اینتل با قابلیت 5G باشیم. کمپانی مدیاتک مشغول‌ به‌کار روی مودم نسل پنجم اینترنت است و با همکاری شریکان تجاری‌اش، قصد دارد کار تولید این مودم 5G را به‌ پایان برساند.

جو چن، رئیس مدیاتک در این خصوص اظهار داشت:

در نسل بعدی سیستم های کامپیوتری، از مودم 5G استفاده خواهد شد. همکاری ما با اینتل، یک شرکت پیشرو در صنعت کامپیوتر، نشان‌دهنده تخصص مدیاتک در طراحی و ارائه تکنولوژی 5G به بازار جهانی است. پیرو این قرارداد همکاری، کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری اقدام به وب‌گردی، بازی یا پخش‌زنده کنند. همچنین انتظار داریم کاربران با بهره‌گیری از نسل پنجم اینترنت در رایانه‌ هایشان بتوانند دست به نوآوری‌هایی بزنند که هنوز تصورش را نکرده‌ایم.

به نظر می‌رسد در پی امضای قرارداد همکاری اینتل و مدیاتک، نخستین دستگاه‌هایی که دارای قابلیت اتصال به شبکه 5G خواهند بود، لپ تاپ های دل و اچ پی باشند. می‌توان انتظار داشت در اوایل سال 2021، شاهد عرضه لپ تاپ های تحت ویندوز با قابلیت نسل پنجم اینترنت باشیم.

مدیاتک-تراشه های مدیاتک با مودم 5G

مودم مدیاتک 5G در نظر گرفته شده برای لپ تاپ‌هایی که از پردازنده اینتل استفاده می‌کنند، از تراشه‌ی مودم هلیو ام 70 بهره خواهد برد که در ماه می خبر عرضه‌اش را شنیده بودیم. مدیاتک همچنین به‌زودی از سیستم روی تراشه با مودم 5G برای گوشی های هوشمند رونمایی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*