برلیانس

حضور مجدد برلیانس در بازار خودرو ایران ؛‌ شایعه یا واقعیت؟

اخیرا خبرهایی از حضور مجدد برلیانس در بازار خودرو ایران منتشر شده است که نشان می‌دهد طی هفته‌های آینده شاهد تولید خودروهای چینی Brilliance در پارس خودرو خواهیم بود.

برخی از منابع خبری اعلام کردند برای بازگشت برلیانس به صنعت خودرو و همکاری مجدد آن با پارس خودرو بسترهای لازم مهیا شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که طی هفته‌های آینده تولید محصولات این شرکت مجددا در گروه خودروسازی سایپا از سر گرفته خواهد شد. هرچند انتظار می‌رود در حال حاضر طی این همکاری به جای تولید انبوه، تولید محدود محصولات برلیانس در گروه سایپا در دستور کار باشد.

جزئیات بازگشت برلیانس به ایران

شواهد حاکی از آن است که دولت برای واردات قطعات منفصله خودروها از چین به ایران شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته است و به همین دلیل امکان حضور مجدد برخی از خودروسازان چینی نظیر برلیانس به کشور فراهم شده است. در همین راستا برلیانس به عنوان نخستین خودروساز چینی خواهد بود که به زودی به بازار خودرو کشور باز خواهد گشت. آمارهای تولید پارس خودرو برای 7 ماهه اول سال 98 نشان می‌دهد طی 6 ماهه نیمه نخست سال در این شرکت خودروسازی فقط 84 دستگاه از خودروهای برلیانس به تولید رسیده است، اما در مهر 98 شاهد تولید 109 دستگاه از محصولات این خودروساز چینی در پارس خودرو بوده‌ایم.

تاکنون در خصوص فعالیت تولیدی پارس خودرو در آبان 98 گزارشی اعلام نشده است، اما اگر پارس خودرو تولید محصولات این برند چینی را همانند مهرماه ادامه داده باشد، می‌توان انتظار داشت با واقعیت داشتن شایعه‌ها و تولید محدود خودروهای برلیانس طی همکاری‌های اخیر، به زودی شاهد عرضه مجدد محصولات این خودروساز چینی در بازار خودرو کشور باشیم و بسیاری از مشتریان پارس خودرو نیز به خودرو ثبت نامی معوقه خود خواهند رسید.