اعتیاد جوانان به گوشی هوشمند

زنگ خطر برای اعتیاد جوانان به گوشی هوشمند به صدا در آمده است

زنگ خطر محققان برای اعتیاد جوانان به گوشی هوشمند به صدا درآمد. آمارها گویای اعتیاد 23 درصدی جوانان به استفاده از تلفن همراه هستند.

بر اساس نتایج یکی از مطالعات روانشناسی منتشر شده در مجله BMC، چیزی در حدود 23 درصد جوانان تا حد زیادی به گوشی های هوشمند وابسته هستند؛ در حقیقت آزمایش‌های انجام شده گویای اعتیاد جوانان به گوشی های هوشمند است. این مطالعه در کالج لندن انجام شده و به خوبی نشان می‌دهد اگر جوانان استفاده از تلفن های هوشمند خود را متوقف کنند، ناامید و پرخاشگر خواهند شد. همچنین جوانان هیچ کنترل و نظارتی روی مدت زمان استفاده از گوشی های هوشمند خود ندارند. دانشمندان هشدار می‌دهند که این اعتیاد می‌تواند عواقب جدی برای سلامت روان داشته باشد.

نتایج منتشرشده در مجله روانپزشکی BMC در حقیقت نتایج 41 مطالعه مربوط به 42 هزار جوان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است؛ آن‌ها متوجه شدند 23 درصد از جامعه آماری آن‌ها به گوشی اعتیاد دارند. به عنوان مثال، در صورتی که امکان استفاده از گوشی برایشان فراهم نباشد، دچار اضطراب خواهند شد و نمی‌توانند سایر فعالیت‌ها را به خوبی انجام دهند.

اعتیاد جوانان به گوشی هوشمند

بر اساس نتایج مطالعات منتشرشده، می‌توان گفت اعتیاد به گوشی هوشمند ممکن است منجر به بروز مشکلات دیگری همانند استرس، بد خلقی، کمبود خواب و کاهش نمرات مدرسه شود.

Nicola Kalk، یکی از نویسندگان گزارش از موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب در کالج کینگ لندن اظهار داشت:

کماکان شاهد تولید و معرفی انواع گوشی های هوشمند جدید هستیم و لازم است مشکل شیوع استفاده از آن‌ها توسط جوانان را درک کنیم.

او افزود:

ما هنوز نمی‌دانیم آیا گوشی موبایل اعتیادآور است یا این که برنامه‌ها باعث اعتیاد کاربران می‌شوند؟ با این وجود باید آگاهی کودکان، نوجوانان و والدین نسبت به زمان مناسب استفاده از گوشی هوشمند افزایش یابد و به نوعی بتوانند آن را تحت کنترل داشته باشند.

Amy Orben، یکی از محققان واحد شناخت MRC و واحد علوم مغز و اعصاب دانشگاه کمبریج هم هشدار می‌دهد که رابطه‌ای مستقیم می‌تواند میان استفاده از گوشی و افسردگی وجود داشته باشد. در گذشته هم ثابت شده که احساسات می‌تواند روی استفاده از گوشی تاثیرگذار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سایت خوبی دارید، مطالبش جالبه

  2. والا من تجربشو دارم
    گوشی های ایفون واقعا اعتیاد اورن ❤️