نکات منفي و نااميدکننده سنسور تشخيص اثر انگشت اچ تي سي وان مکس

htc one max fingerprint scanner

اچ تی سی ساعتی قبل وان مکس را معرفی کرد و همان طور که می دانید یکی از ویژگی های آن، داشتن اسکنر اثرانگشت در پشت بدنه است. اما ناگریز همه آن را با اسکنر آیفون 5s مقایسه می کنند.اما اگر با خودتان فکر می کنید که اپل کار ساده ای کرده و Touch ID چیز خاصی نیست، بهتر است بدانید که لااقل اچ تی سی از پس هماوردی با آن بر نیامده و اسکنر وان مکس چندان بی نقص نیست!

نکته منفی اول اینکه برای اسکن شدن اثر انگشت باید نوک آن را از بالا به پایین روی اسکنر حرکت دهید یا به قول معروف سوایپ کنید تا اسکنر قادر به تشخیص اثر انگشت تان شود. این در مقایسه با تاچ آی دی ایراد بسیار بزرگی است. با توجه به محل قرار گیری اسکنر در پشت دستگاه، به خصوص هنگامی که این فبلت را در دست دارید، زاویه دست طوری است که یک سوایپ عمودی کار راحتی نیست.

نکته منفی دوم یک ایراد طراحی به شمار می رود و آن، فاصله کم اسکنر با لنز دوربین است و از آنجا که برای اسکن باید سوایپ کنید، اغلب لنز دوربین هم از عرق دست شما بی نصیب نمی ماند. (البته این یک ایراد فرعی است و در مقایسه با سه تای دیگر، کوچک).

htc one max fingerprint scanner

نکته منفی سوم اینکه باید قبل از سوایپ انگشت روی اسکنر، وان مکس را با دکمه Power از خواب بیدار کنید! بله، در واقع کاربرد اسکنر فقط سرعت بخشیدن به مرحله وارد کردن رمز است، و برای روشن کردن دستگاه هیچ مزیتی ندارد.

نکته منفی چهارم این است که هر چند شما می توانید ۳ انگشت خود را ثبت کرده و برای باز کردن ۳ اپلیکیشن مختلف به کار ببندید، ولی این عملکرد فقط در قفل صفحه دستگاه کار می کند، نه در جای جای سیستم عامل. باید پرسید: واقعا چرا؟ شاید خود اچ تی سی هم می داند کار با این اسکنر سخت تر از لمس دکمه های زیر نمایشگر است!

نمی خواهیم حکم زودهنگام بدهیم ولی در کل، به نظر می رسد باز هم با یک نمونه شکست خورده در به کار گیری اسکنر اثرانگشت در دستگاه های موبایل رو به رو باشیم.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*