سامسونگ گلکسی اس 11

دوربین گوشی های گلکسی اس 11 به سنسورهای 108MP و برایت نایت تجهیز می‌شود

وجود سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی در دوربین گوشی های گلکسی اس 11 (Galaxy S11)، حالا دیگر قطعی به نظر می‌رسد. پرچمداران جدید سامسونگ از وجود یک سنسور ویژه، برای عکاسی در شب هم بهره خواهند برد.

بیش از دو ماه تا رونمایی از خانواده گلکسی S11 سامسونگ زمان باقی مانده است؛ اما از همین حالا، اطلاعات تایید شده‌ای درباره برخی از مشخصات آن‌ها داریم. علاوه بر حسگر تصویری 108 مگاپیکسلی، ظاهرا سنسور برایت نایت هم جزوی از پکیج دوربین گوشی های گلکسی اس 11 است.

دوربین گوشی های گلکسی اس 11

اخیرا کمپانی کره‌ای، نام تجاری Bright Night Sensor را در «اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا» ثبت کرد. طبق اسناد مربوطه، این یک بخشِ حساس به نور برای محصولاتی مانند گوشی‌های موبایل و تبلت‌هاست. پیش‌تر سامسونگ از Bright Night برای نام‌گذاری حالت عکاسی شبانه در سری گلکسی اس 10 استفاده کرده بود؛ اما این بار «سنسور برایت نایت» به یک حالت نرم افزاری اشاره ندارد و معرف قطعه‌ای سخت افزاری است.

بنابراین پرچمداران جدید سامسونگ برای افزایش کیفیت عکاسی در شب، فقط به الگوریتم‌های نرم افزاری متکی نیستند و یک سخت افزار ویژه هم برای عملکرد بهتر خواهند داشت.

از دیگر مشخصات سری گلکسی اس ۱۱ باید به قدرت گرفتن از تراشه اگزینوس 990 سامسونگ یا اسنپدراگون 865 کوالکام اشاره کنیم. این به منطقه فروش بستگی دارد؛ مثلا اسنپدراگون برای نسخه‌های قابل عرضه در چین و اگزینوس برای دستگاه‌هایی که در کره جنوبی عرضه می‌شوند.