اسکن کد QR

آموزش اسکن کد QR با گوشی‌های آیفون

آیا به دنبال راهی برای اسکن کد QR با گوشی آیفون هستید؟ ما در این مقاله قصد داریم به روشی ساده برای انجام این کار در پلتفرم iOS اپل بپردازیم.

در کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند، برای به اشتراک گذاشتن یک لینک به راحتی ‌می‌توانید با کپی کردن لینک مورد نظر و پیست کردن آن در یک پیام یا ایمیل، این کار را انجام دهید. سپس گیرنده پیام باید روی آن لینک کلیک کند تا در مرورگر بارگذاری شود. متاسفانه، در زندگی واقعی این کار ساده نیست، مخصوصا اگر یک نشانی اینترنتی طولانی یا پیچیده باشد.

در اینجا کد‌ QR به کمک شما می‌آید. کدهای QR شبیه بارکد و حاوی اطلاعات در مورد چیزهای مختلف هستند که با اسکن کردن آن‌ها، اطلاعات بارگیری می‌شوند. آن‌ها ابتدا در دهه 1990 توسعه یافتند و در صنعت خودروسازی ژاپن مورد استفاده قرار گرفتند.

این روزها، ما کد‌های QR را در همه جا می‌بینیم. برای مثال تبلیغ کنندگان و شرکت‌ها برای ترویج وب سایت‌ها، خدمات، فروش و غیره از کد QR  استفاده می‌کنند. بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان یک کدQR را اسکن کرد؟

آموزش اسکن کد QR با گوشی‌ آیفون

اگر شما گوشی آیفون دارید، اسکن کردن کد QR یک فرآیند بسیار ساده و آسانی است و بهترین بخش آن این است که شما با اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای اسکن کد QR سر و کار نخواهید داشت.

  1. دوربین گوشی را باز کنید.
  2. آن را مقابل یک کد QR بگیرید.
  3. اگر کد QR معتبر باشد، به شما اطلاع می‌دهد که آیا می‌خواهید وب سایت مرتبط با کد QR را باز کنید یا خیر.
  4. روی نوتیفیکیشن ضربه بزنید تا لینک توسط مرورگر سافاری اجرا شود.

اسکن کد QR

با وجود آنکه استفاده از کد‌های QR روش آسانی برای شرکت هاست تا بتوانند وب سایت خود را با مشتریان بدون تایپ کردن به اشتراک بگذارند، باید یادآور شویم که احتمال خطراتی مرتبط با اسکن کدهای QR وجود دارد. زیرا از آنجایی که کدهای QR‌ حامل اطلاعات زیادی هستند، شما تا زمانی که روی آن کلیک نکنید، نمی‌دانید چه چیزی در پشت آن وجود دارد.

این بدان معناست که افراد می‌توانند بدافزارهایی را در آن مخفی کنند و کاربران با نصب آن بر روی دستگاهشان فریب بخورند. اگر می‌خواهید که از وقوع این امر جلوگیری کنید، به سراغ برنامه‌های شخص ثالث برای اسکن کد QR بروید. زیرا برخی از این اپلیکیشن‌ها دارای ویژگی‌های امنیتی هستند که به جلوگیری از وقوع این نوع اتفاقات کمک می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید با دقت به کد QR اطمینان حاصل کنید که دستکاری نشده است. برای مثال، اکثر کد‌های QR چاپ شده هستند، بنابراین اگر به صورت برچسب یا استیکر باشد، ممکن است نشانگر آن باشد که کد QR اصلی پوشانده شده و با یک کد QR دیگر جایگزین شده است. این به آن معنا نیست که همه برچسب‌های کد QR تقلبی و خطرناک اند، اما کمی شک و احتیاط برای محافظت از دستگاهتان لازم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اخه اینم اموزش میخواد؟
    توی ایفون هیچی اموزش نمیخود چون همهچی اسونو سادس