آیفون ۱۲

از چهار مدل آیفون ۱۲ فقط دو مدل از فناوری MmWave 5G پشتیبانی می‌کنند

ظاهرا از چهار مدل آیفون ۱۲ اپل (Apple iPhone 12) که سال آینده عرضه می‌شوند٬ دو مدل آن‌ها از فناوری MmWave 5G پشتیبانی می‌کنند و دیگر مدل‌ها از 5G زیرمجموعه ۶ گیگاهرتزی استفاده می‌کنند.

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ اپل احتمالا برخلاف شایعاتی که مبنی بر عرضه در سه مدل وجود داشت٬ جمعا چچهار مدل هستند و همگی به نمایشگر OLED مجهز خواهند بود. این یادداشتی برای سرمایه‌گذاران JP Morgan است که فرصت داشتند یک آیفون ۵.۴ اینچی٬ ۶.۷ اینچی و دو مدل ۶.۱ اینچی را ملاقات کنند.

بزرگ‌ترین مدل در کنار یکی از مدل‌های ۶.۱ اینچی باید از مشخصات فنی بالارده‌تری نسبت به دو مدل دیگر بهره‌مند باشند. این شامل سه ماژول دوربین در پشت با تشخیص سه بعدی می‌شود. به نظر می‌رسد دوربین این گوشی از لیزرهای حفره عمودی نشر کننده از سطح (VCSEL) استفاده می‌کند. در واقع این فناوری لنزی را ارائه می‌کند که نه تنها قادر به ارائه‌ی زاویه‌ی دید عریض است٬ بلکه عملکردهای زوم بیشتر را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. آن همچنین امکان ترمیم یک تصویر شامل سوژه‌ای که در آن به خوبی ثبت نشده را نیز می‌دهد.

فناوری‌های متفاون 5G در ۴ مدل آیفون ۱۲

دو مدل باقیمانده٬ ۵.۴ اینچی و ۶.۱ اینچی هستند. این دو مدل باید از دوربین دوگانه‌ای بدون تشخیص سه بعدی برخوردار باشند. ضمنا در حالی که بسیاری انتظار دارند تمام مدل‌های این خانواده از فناوری MmWave 5G پشتیبانی کنند٬ اما فقط مدل پرو شامل آن است و دیگر مدل‌ها از sub-6 5G استفاده می‌کنند.

هر چهار عضو خانواده آیفون 12 اپل تا پایان سال آینده میلادی و پیش از عرضه‌ی نسل دوم گوشی کامپکت آیفون اس ای عرضه خواهند شد. این یک گزینه‌ی جمع و جورتر با نام احتمالی آیفون اس ای ۲ است که ظاهرا در ماه مارس وارد بازار موبایل می‌شود. بدین ترتیب٬ شرکت کوپرتینویی تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی جمعا ۵ موبلیل جدید را در بازار به نام خود خواهد داشت.

اما به گفته‌ی تحلیلگران٬ ما شاهد تغییر رویه از سوی اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی خواهیم بود. در جایی که دو مدل آیفون در نیمه‌ی نخست سال و دو مدل دیگر نیز در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند. این تغییری است که می‌تواند به اپل کمک کند در کنار دیگر سازنده‌ها در طول سال گوشی‌های جدیدی را در بازار داشته باشد و هرگونه خطا در طراحی و تولیدات آن‌ها را خیلی سریع دستخوش تغییرات کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. تکنولوژی چین از حیث دوربین شب، لیتوگرافی 5 نانومتری و مودم نسل 5
    گامهای بلندی برداشته تا آنجا که درنگ و تعلل رقیب غربی را زیر سؤال برده
    البته بنده از این وضع خوشحال نیستم چون هرچه باشد یک آب از چین شسته‌تره

  2. چ خوشگله گوشیش چبه؟

  3. خوشم میاد هیچ رندی ازش مد نظر ندارید

  4. ایول ایوله ایول من نمی ولم ایول