امتیاز دوربین سلفی نوکیا 7.2 در DxOMark

دوربین سلفی نوکیا 7.2 در آزمون‌های DxOMark چه امتیازی را به دست آورده است؟

سایت DxOMark امتیازهای به دست آمده توسط دوربین سلفی نوکیا 7.2 (Nokia 7.2) را در آزمون‌های خود منتشر کرده است. اگر کنجکاو هستید با عملکرد دوربین سلفی گوشی میان‌رده نوکیا آشنا شوید٬ مطالعه‌ی این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چند روز پیش بود که سایت DxOMark فهرستی از قدرتمندترین دوربین گوشی های هوشمند سال 2019 را منتشر کرد. این گروه در تازه‌ترین بررسی انجام داده٬ دوربین سلفی نوکیا 7.2 را به عنوان یک گوشی میان‌رده که ماه سپتامبر گذشته عرضه شد٬ آزمایش کرده است.

امتیاز دوربین سلفی نوکیا 7.2 در DxOMark

امتیاز دوربین سلفی نوکیا 7.2 در DxOMark

همانطور که در تصور بالا می‌بینید٬ این گوشی موفق به کسب امتیاز کلی 78 شده است. البته به خاطر داشته باشید که این امتیاز مربوط به دوربین سلفی گوشی نوکیا ۷.۲ است. به گفته‌ی اعضای این گروه٬ دوربین سلفی گوشی نوکیا نوردهی بسیار خوبی را در شرایط نوری خوب و محیط‌های داخلی دارد. این گوشی همچنین محدوده دینامیکی وسیعی را هنگام فعال بودن حالت HDR ارائه می‌کند و می‌تواند جزئیات خوبی را در شرایط محیطی پرنور و محیط‌های داخلی ثبت کند.

آن جایی که گوشی نوکیا عملکرد خوبی را از خود نشان نداده٬ نوردهی در هنگام ثبت چند تصویر است. در برخی موارد رنگ‌های اشباع نشده و در هر شرایط نوری٬ نویز نوری را می‌توان یافت. دوربین جلو همچنین دارای تنظیم عمق میدان است که ویژگی خوبی برای ثبت تصاویر سلفی پرتره است. تیم DxOMark در بررسی‌های خود دریافته است که گرادیان آبی در حالت بوکه وجود ندارد و عملکرد فلاش نیز به هیچ عنوان ضعیف نیست.

امتیاز دوربین سلفی نوکیا 7.2 در DxOMark

اما این بررسی‌ها فقط محدود به بخش عکاسی نمی‌شوند٬ بلکه متخصصان این گروه عملکرد فیلمبرداری با دوربین سلفی گوشی نوکیا ۷.۲ را نیز بررسی کرده‌اند. این دوربین می‌تواند بافت خوب و قدرت لرزشگیر مناسبی را در شرایط نوری خوب ارائه کند. این دیوایس قادر به تصحیح نوردهی مناسب در محیط‌های داخلی و خارجی خواهد بود. اما در سمت منفی قضیه٬ گوشی میان‌رده نوکیا نمی‌تواند وایت بالانس مناسبی را در تمام شرایط ارائه کند و اکسپوژر در هنگام فیلمبرداری تغییر پیدا می‌کند.

در برخی موارد رندر درست رنگ رعایت نمی‌شود و در شرایط نوری ضعیف٬ نویزها نمایان هستند. ضمنا٬ عمق میدان در ویدیوها به اندازه‌ی عمق میدان در تصاویر عملکرد خوبی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عالیه به این میگن یک گوشی میان رده با دوربین جذاب ،جالبه بدونید سلفی نوکیا 7.2از هواوی میت 20پرو و ایفون ایکس امتیاز بالاتری گرفته و این گوشی میان رده هست
    نوکیا جان پایدار باشی

  2. نوکیا رو تو بازار دیدم صفحه نمایشش اصلا خوب نیست

  3. ب نظرم امتیاز خوبی کسب کرده