آیفون ۹

آیا دومین نسل آیفون SE اپل با نام آیفون ۹ وارد بازار می‌شود؟

گزارش جدیدی از مک اوتاکارا منتشر شده که ادعا می‌کند دومین نسل گوشی آیفون SE اپل با نام آیفون ۹ (Apple iPhone 9) وارد بازار می‌شود. آیفون 9 نام گم شده‌ی برند کوپرتینویی در بازار است.

گزارش جدیدی از سوی Macotakara منتشر شده که ادعا می‌کند گوشی ارزان قیمت بعدی اپل با نام آیفون ۹ وارد بازار خواهد شد. این درحالیست که یک نحلیلگر قابل اعتماد به نام مینگ چی کو٬ همواره در گزارش‌های خود از این گوشی با نام آیفون اس ای ۲ یاد کرده است.

ولی حالا بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط منبع مک اوتاکارا٬ این گوشی با نام آیفون 9 روانه‌ی بازار می‌شود. دلیل انتخاب این نام٬ می‌تواند حساسیت بالایی باشد که این نام نسبت به آیفون اس ای 2 برای کاربران خواهد داشت. انتظار می‌رود طراحی این مدل همچون آیفون 8 باشد. ما انتظار داریم یک نمایشگر 4.7 اینچی را در جلوی قاب این گوشی ببینیم تا دومین نسل آیفون اس ای بیش از آنکه بخواهد شبیه به نسل نخست خود باشد٬ به آیفون 8 اپل شبیه باشد.

اگر این اطلاعات تایید شود٬ اپل از سیاست نامگذاری استفاده خواهد کرد که به نظر می‌رسید فراموش شده است. این کمپانی پس از عرضه خانواده آیفون 8 از گوشی‌های سری آیفون ایکس (یا همان آیفون 10) رونمایی کرد. سپس قید عرضه‌ی مدل‌های سری S را زد و گوشی‌های نسل جدیدش را با نام آیفون 11 و آیفون 11 پرو روانه‌ی بازار کرد. بدین ترتیب هنوز هیچ دیوایسی از این شرکت با نام آیفون 9 وارد بازار نشده است.

شایعات متعددی وجود دارد که ادعا می‌کنند اپل سال 2020 میلادی جمعا 5 دیوایس را روانه‌ی بازار خواهد کرد. یکی از این مدل‌ها٬ نسل جدید iPhone SE خواهد بود که می‌تواند با قیمت پایه 399 دلاری به فروش برسد. همانطور که گفته شد اپل نام آیفون 9 را برای نسخه‌ی نهایی این گوشی برگزیده است و با ظاهری شبیه به آیفون ٬8 اما سخت افزاری به‌روز شده به تولید خواهد رسید. این گوشی از تراشه‌ی A13 Bionic که در زیر قاب گوشی‌های سال جاری اپل بود٬ قدرت خواهد گرفت.

برخی از مشخصات آیفون ۹

  • نمایشگر 4.7 اینچی
  • تراشه اپل A13 Bionic
  • 3 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت حافظه داخلی

گفته شده که این گوشی فاقد فناوری لمس سه بعدی است. از آنجایی که اپل استفاده از آن در گوشی‌های گران قیمت خود را نیز متوقف کرده٬ پس بعید نیست که شاهد حضور نداشتن آن در گوشی ارزان قیمت این کمپانی نیز باشیم. آیفون SE در ماه مارس سال 2016 میلادی معرفی شد. حال انتظار می‌رود نسل جدید آن نیز در ماه مارس سال آینده٬ یعنی 4 سال پس از معرفی نسل نخست چشم به جهان بگشاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بنظرم معقول نیست آیفون ۹ نام بگیره. چرا که اپل از این گوشی گذشته و کاربران نیز پذیرفتن.

    همچنین اگر قرار باشه آیفون۹ نام بگیره. جایگزین آیفون se محسوب نمیشه. چرا که دو برند کاملا متفاوت هستن. و هر یک جایگاه مختص به خوش رو داره