باج افزار فیلترشکن

وزیر ارتباطات از شناسایی 1700 باج افزار فیلترشکن با 17 میلیون قربانی خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت گزارش اخیر مرکز ماهر از شناسایی حدود 1700 باج افزار فیلترشکن حکایت دارد که تاکنون 17 میلیون کاربر قربانی این بدافزارها شده‌اند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد بسیاری از شکایت‌های مردم و دلیل مراجعه آنها به مراکز اینترنتی به موضوع کلاهبرداری‌های مالی در حوزه فضای مجازی مرتبط است و این موضوع در صدر شکایت‌های حوزه فضای مجازی قرار دارد. آذری جهرمی تاکید کرد سوال مهم این است که برای جلوگیری از چنین کلاهبرداری‌هایی چه اقداماتی در نظر گرفته شده است؟ وی افزود همه ما مسئولیت‌هایی برای افزایش ضریب امنیت روی دوشمان است که برخی‌ها این وظایف را نادیده می‌گیرند؛ برای مثال در یک سازمانی به اصول اولیه امنیتی توجه‌ای نکرده‌اند و همین موضوع باعث درز اطلاعات یا دستکاری بخش زیادی از اطلاعات شده است، حالا قصد دارند با یک سیستم فنی با این مشکل مقابله کنند، مشخص است چنین موضوعی عملی نخواهد شد.

شناسایی 1700 باج افزار فیلترشکن با 17 میلیون قربانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد با توجه به گزارش جدیدی که مرکز ماهر منتشر کرده است باید بگویم بالغ بر 1700 اپلیکیشن باج افزار که بسیاری نیز آنها را نصب کرده‌اند، شناسایی شده و اکثر این اپلکیشن‌ها به فیلترشکن‌ها مربوط می‌شوند. وی افزود با بررسی دقیق متوجه می‌شویم که این فیلترشکن‌ها توسط یک مافیا ایجاد شده‌اند که عقبه این مافیا به مافیای ارزش افزوده مرتبط است. آذری جهرمی تاکید کرد شک نکنید که سایت‌های قمار نیز توسط همین جریان‌ها ایجاد شده‌اند. جالب است که اگر پای سخن چنین افرادی بنشینیم عنوان می‌کنند بزرگ‌ترین مشکل فعلی کشور اینترنت و فضای مجازی است که باید با آن مقابله کرد.

آذری جهرمی در پایان خاطرنشان کرد:

طبق گزارش مرکز آپا حدود 1700 باج افزار در کشور وجود دارد که حدود 17 میلیون کاربر قربانی آنها شده‌اند و حتی یک پلتفرم داخلی نیز چنین باج افزارهایی را ارائه کرده تا کاربران نصب کنند. به نظر من تهیه چنین گزارش‌ها فقط باعث افزایش نگرانی مردم می‌شود. از این رو می‌بایست پس از شناسایی آنها گروه‌هایی ایجاد شوند تا با این باج افزارها برخورد کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خب که چی،،،،،،،