کمپانی هواوی

کمپانی هواوی هشت سال پیش در حال ترک بازار موبایل بود!

به ادعای یکی از مدیران بلند پایه کمپانی هواوی (Huawei)، این تولیدکننده چینی 8 سال قبل شرایط بدی را در بازار موبایل تجربه می‌کرد و قصد داشت از تجارت گوشی‌های هوشمند خارج شود.

هنگامی که بحث درباره بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار باشد، نمی‌توان نام محصولات هواوی را از قلم انداخت. البته اخیرا این کمپانی درگیر مشکلاتی جدی با دولت آمریکا شده؛ ولی این موضوع هم آن را از پا نینداخته است. اما چند سال قبل، شرایط به کلی متفاوت بود. آن‌طور که ریچارد یو، مدیر ارشد تجاری کمپانی توضیح می‌دهد:

هشت سال پیش، هواوی تجارت کوچکی داشت و حتی در حال ترک بازار موبایل بود. در آن مقطع، ما محصولاتی پایین رده می‌ساختیم که تجربه کاربری نامناسبی داشتند. اما با تصمیم من، به تولید محصولات میان رده و پریمیوم روی آوردیم تا برای هواوی، برندسازی کنیم. این واقعا تصمیم جسورانه‌ای بود.

ریچارد یو همچنین گفت کمپانی هواوی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد: «مهم نیست ما چقدر خوب هستیم، ما باید همیشه در این فکر باشیم که چطور می‌توانیم پیشرفت کنیم و چقدر می‌توانیم بهتر شویم».

ریچارد یو

به واقع هم گوشی های هوشمند هواوی در حال بهتر شدن هستند و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای دارند. هم‌اکنون این برند رقبایی را به چالش می‌کشد که زمانی خود را در هر رقابتی، از پیش برنده می‌دانستند. سرمایه‌گذاری عظیم کمپانی چینی روی امور کیفی و بازاریابی، آن‌ها را به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های موبایل در جهان بدل کرده است.

ناگفته نماند هواوی در سال 2018، بیش از 200 میلیون گوشی هوشمند فروخت. این در حالی است که فروش سالانه کمپانی در سال 2010، فقط 3 میلیون دستگاه بود؛ جهشی بلند تنها در مدت هشت سال!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. GLX هم یاد بگیرد
    کار با قناعت و از سر و ته زدن، پیش نمیرود
    با نوآوری و افزایش کیفیت، بازار تصاحب میشود
    کالای با کیفیت هرچقدر هم گران باشد، باز طالبش هست
    جنس بنجل هم مفتش گرانست و خریدار ندارد

  2. از وقتی پی۶رو ب عنوان پرچمپار پارد بازار مرد شروع شد این جریان