قسمت جدید بازی بایوشاک (BioShock) رسما تایید شد

شرکت 2K یک استودیوی بازی‌سازی جدید افتتاح کرد که در حال توسعه قسمت تازه‌ای از بازی بایوشاک (BioShock) است. اتفاقی که طرفداران برای مدت‌ها در انتظار آن بودند.

شرکت 2K اعلام کرد که استودیوی تازه‌ای به نام کلاد چمبر (Cloud Chamber) را افتتاح کرده و این استودیو وظیفه ساخت قسمت جدید بازی بایوشاک را برعهده خواهد داشت. در حال حاضر، سه قسمت از این مجموعه ساخته شده‌اند: بایوشاک 1، بایوشاک 2 و بایوشاک اینفینیت. پس از این سه‌گانه درخشان، طرفداران کنجکاو بودند که این مجموعه در ادامه به چه مسیری خواهد رفت اما با تغییراتی که در استودیوی سازنده، ایرشنال گیمز (Irrational Games) رخ داد، همه نگران شدند که شاید پرونده سری بایوشاک برای همیشه بسته شده باشد.

پس از عرضه بازی بایوشاک اینفینیت در سال 2014، رییس استودیوی ایرشنال گیمز، کن لوین (Ken Levine) تصمیم گرفت تا تغییرات عمده‌ای ایجاد کند، او نزدیک به 75 نفر از کارکنان خود را کنار گذاشت و تصمیم گرفت تا تنها با 15 نفر کار کند. در ادامه نام استودیو به گوست استوری گیمز (Ghost Story Games) تغییر پیدا کرد و یک مسئله کاملا بدیهی به نظر می‌رسید، این تیم، بایوشاک دیگری نمی‌سازد.

بازی بایوشاک

قسمت جدید بازی بایوشاک در راه است

اما شرکت 2K مشخص کرد که قصد کنار گذاشتن مجموعه محبوب BioShock را ندارد و حتی حاضر است آن را بدون استودیوی ایرشنال گیمز ادامه دهد. به هر حال نباید فراموش کرد که تاکنون بیش از 25 میلیون نسخه از این مجموعه به فروش رفته است و در سال 2008، این بازی به حدی محبوب بود که شرکت فیلمسازی یونیورسال با 2K قراردادی امضا کرد تا فیلم آن را تولید کند؛ فیلمی که البته در حد نهایت به نتیجه نرسید. کارگردان این فیلم گور وربینسکی بود و او قصد ساخت یک فیلم با درجه سنی بزرگسالان را داشت اما یونیورسال با توجه به هزینه‌های بالا تولید، حاضر به ساخت آن نشد.

از اوایل سال 2019، تحلیلگران صنعت بازی از اهمیت وجود یک بازی جدید از سری بایوشاک سخن گفتند و به نظر می‌رسد که شرکت 2K هم به این مسئله واقف بوده است، زیرا به زودی شاهد معرفی این بازی خواهیم بود.

استودیوی تازه تاسیس کلاد چمبر با یک تیم مستعد حالا وظیفه توسعه یکی از شناخته‌شده‌ترین فرانچایزهای تاریخ بازی را برعهده دارد. وظیفه ریاست این استودیو بر عهده کلی گیلمور (Kelley Gilmore) با بیش  از 22 سال سابقه خواهد بود و او اولین زنی است که استودیویی از شرکت 2K را مدیریت می‌کند.

شرکت 2K اخیرا با بازی بوردرلندز 3 (Borderlands 3) توانست موفقیت‌های زیادی را تجربه کند و حالا باید دید با سری بایوشاک چه می‌کند. با توجه به سابقه درخشان بایوشاک، طرفداران امیدوارند که این قسمت جدید هم بتواند موفق ظاهر شود. با کنار رفتن ایرشنال گیمز و عدم موفقیت در ساخت یک نسخه سینمایی، حالا زمان ماجراجویی‌های تازه فرا رسیده و باید دید که استودیوی کلاد چمبر تا چه اندازه می‌تواند به میراث بایوشاک وفادار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*