نسل پنجم تلفن همراه

معاون فنی همراه اول پیش شرط‌های راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه را تشریح کرد

معاون فنی و توسعه شبکه اپراتور همراه اول در یک نشست تخصصی پیش شرط‌های راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه را تشریح کرد. در ادامه پیش شرط‌های راه‌اندازی فناوری 5G در ایران را بررسی می‌کنیم.

مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه اپراتور همراه اول با حضور در نشست تخصصی عدم قطعیت‌های توسعه نسل پنجم ارتباطات در شهرهای هوشمند اعلام کرد این اقدام مناسبی است که قبل از راه‌اندازی و عرضه فناوری 5G نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود و برای فراگیر شدن آن به دنبال آماده‌سازی هستیم.

پیش شرط‌های راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه

مرتضی طاهری بخش در ادامه بیان کرد اولین نکته در خصوص عدم قطعیت‌ها، موضوع فرکانس است. وی افزود طبق مواردی که در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی 2019(WRC-19) قطعی شده است، رگولاتوری‌ها می‌بایست طیف پیوسته 80-100 مگاهرتز را در باند 3.5 مگاهرتز و حداقل باند یک گیگاهرتز را برای باندهای موج میلیمتری در نسل پنجم اینترنت موبایل ارائه کنند. اگر چنین نشود، شاهد راه‌اندازی شبکه 5G نخواهیم بود.

معاون فنی و توسعه شبکه اپراتور همراه اول در ادامه ارتباط با زیرساخت‌ها را یکی دیگر از موضوع‌های مهم در این حوزه دانست و افزود از آنجایی که پایداری 5G حدود 100 درصد است و قطعا سرویس‌های پر ریسکی بر روی آن ارائه خواهند شد، می‌بایست به موضوع زیرساخت‌ها نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. وی افزود پیش‌بینی می‌شود اجرای آزمایشی نسل پنجم تلفن همراه تا 2021-2020 انجام شود و در سال 2024-2025 نیز به مرحله فراگیری برسد. وی تاکید کرد از سایر پیش شرط‌های این حوزه می‌توان به تعامل 5G با دیگر نسل های قبلی، تجمیع دیتاسنترها و رساندن فیبر به محل سایت های ارتباطی اشاره کرد و از همه مهم‌تر اینکه سرویس‌های اپراتورها بر مبنای تقاضا است و اگر تقاضایی برای استفاده از ظرفیت‌های 5G برای اپراتورها نباشد، آنها به راه‌اندازی فناوری 5G تمایلی نخواهند داشت.

مرتضی طاهری بخش در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر برای همکاری اپراتورها برای راه‌اندازی فناوری 5G امیدواری زیادی وجود ندارد، اما اگر رگولاتوری سیاست‌های تشویقی چون کاهش تسهیم درآمد خود از 31 به 5 درصد یا تخصیص فرکانس بیشتر به اپراتورها را در نظر بگیرد، امکان ترغیب اپراتورها به راه‌اندازی این فناوری نیز وجود خواهد داشت .

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اول بیاید 4g واقعی راه اندازی کنید حالا حالاها5g پیشکش ا

  2. عالی بود مقاله ممنون

  3. قطعا تا ۱۰سال اینده نمیاد داخل ایران اگه زود ترم بیاد سرعتش با ۴جی زیاد فرق نداره

  4. شماها فقط یاد گرفتین جلسه تشکیل بدین و حرف بزنید و چای و بیسکویت بخورید و السلام
    به جای حرف زدن عمل کنید اتحاد و تعاون داشته باشین و یک ماه حقوق چندین میلیون خودت و امثالت در راه احیای شبکه 5Gصرف کنید تا به مفهوم و معنای جهاد سازندگی و از خودگذشتگی برسین
    یا میترسین یک ماه نگرفتن حقوق زندگیت نابود کنه
    شرط میبندم 5سال که سهله تا 10سال هم مزه 5Gنمیچشیم