قیمت بلیط هواپیما

پیش بینی قیمت بلیط هواپیما با استفاده از هوش مصنوعی برای اولین بار در ایران

قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل مسیر پرواز است مثلا قیمت بلیط هواپیمای تهران مشهد با بلیط هواپیمای تهران کیش تفاوت زیادی دارد.

نوسانات قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل مسیر پرواز است مثلا قیمت بلیط هواپیمای تهران مشهد با بلیط هواپیمای تهران کیش تفاوت زیادی دارد. این موضوع به فاصله مقصد و مبدا و مدت زمان پرواز بین دو شهر بستگی زیادی دارد. هر سال بازه‌ای برای قیمت‌های استاندارد هر مسیر توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی تعیین و اعلام می‌شود. اما به خاطر آزادسازی قیمت بلیط هواپیما و وجود پروازهای چارتری در مسیرهای توریستی و پر تردد قیمت بلیط هواپیما می‌تواند مقدارهای متفاوت تری هم بگیرد. همچنین قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف سال نوسان زیادی دارد. مثلا قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد در روزهایی که زائران زیادی قصد سفر به مشهد دارند، مثل روز ولادت امام رضا (ع)، تا حد قابل توجهی بالا می‌رود و جالب اینکه در همین زمان قیمت بلیط هواپیما مشهد به تهران کاهش پیدا می‌کند. یا هر سال نوروز قیمت بلیط مقاصد گردشگری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

به شکلی که قبل از نوروز سال 98 قیمت بلیط هواپیمای تهران مشهد در موارد بسیاری بالاتر از میلیون تومان رفت اما در ایام بعد از تعطیلات نوروز بیشتر پروازهای تهران مشهد در حدود 100-150 هزار تومان قیمت داشتند.

علاوه بر موارد فوق عامل دیگری که بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد زمان باقی مانده تا پرواز است. مثلا خرید بلیط لحظه آخری خیلی وقت‌ها به شما کمک می‌کند بلیط ارزان هواپیما تهیه کنید. اما همیشه پرواز لحظه آخری لزوما ارزانترین بلیط هواپیما نیست و گاهی برای پیدا کردن بلیط‌های بهتر لازم است چند روز قبل از پرواز اقدام به رزرو اینترنتی بلیط هواپیمای خود کنید. مثلا وقتی تقاضای بلیط برای یک روز خاص بالا باشد خیلی بعید است که قیمت‌ها در روزهای آخر نزولی باشند. در این موارد بهتر است حداقل یک هفته پیش از تاریخ پرواز بلیط هواپیما را جستجو کنید.

بلیط‌های سیستمی و چارتری

پروازهای سیستمی پروازهایی هستند که توسط خود ایرلاین‌های برنامه‌ریزی شده و به فروش می‌رسند اما پروازهای چارتری توسط آژانس‌های مسافرتی گارانتی شده و توسط آنها به فروش می‌رسد. به همین دلیل بلیط پروازهای سیستمی دارای قیمت و شرایط نسبتا ثابتی است و قیمت بلیط هواپیما در این موارد نوسان اندکی دارد. اما قیمت بلیط چارتری با توجه به شرایط و میزان تقاضا می‌تواند به میزان زیادی نوسان کند. پروازهای چارتری در مسیرهای مهمی مثل پرواز تهران مشهد ، پرواز تهران کیش و … بسیار متداول هستند. در این موارد اگر زمان کمی تا پرواز باقی مانده باشد و چارترکننده هنوز صندلی‌های هواپیما را نفروخته باشد برای جلوگیری از ضرر بیشتر قیمت بلیط هواپیمای خود را کاهش می‌دهد و همینجاست که بلیط هواپیما لحظه آخری بسیار ارزانتر از بلیط هواپیما عادی می‌شود. اما اگر تقاضا برای بلیط هواپیما بالا باشد تا لحظه آخر قیمت بلیط هواپیما صعودی خواهد بود.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

همانطور که بالاتر هم توضیح دادیم قیمت بلیط هواپیما علاوه بر مبدا و مقصد و زمان پرواز، به مدت زمان باقی مانده تا پرواز هم بستگی دارد. مثلا قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد برای یک تاریخ معین در زمان‌های مختلف نوسان می‌کند و ارزانترین بلیط هواپیمایی که می‌توانید رزرو کنید 3 روز قبل از پرواز با 10 روز قبل از پرواز متفاوت خواهد بود.توصیه ما این است برای روزهایی که می‌دانید مسافر به مقصد شما زیاد است حداقل یک هفته قبل از پرواز و برای روزهای عادی حداقل 3 روز قبل از پرواز برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. و فقط در صورتی که می‌دانید در خلاف مسیر شما تقاضا بالاست تا روز آخر صبر کنید. مثلا وقتی همه از کیش به تهران می‌آیند بلیط تهران کیش روز آخر ارزان تر می‌شود.

چمدون ، سامانه هوشمند پیش بینی قیمت بلیط هواپیما

چمدون، یک سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیماست که از سال 98 شروع به کار کرده و با کمک هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های پیشرفته قیمت بلیط هواپیما برای مسیرهای مختلف را تحلیل کرده و به شما توصیه‌های هوشمندانه‌ای می‌کند که چه موقع اقدام به خرید بلیط هواپیما بکنید.

قیمت بلیط هواپیما

چمدون با تحلیل روند تغییرات قیمت می‌تواند به شما کمک کند که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما را پیدا کرده و ارزانترین بلیط هواپیما را بخرید. فقط کافیست فرودگاه مبدا و فرودگاه مقصد خود را انتخاب کرده و تاریخ را وارد کنید و جستجو را بزنید، چمدون علاوه بر لیست پروازهای موجود به شما خواهد گفت آیا زمان مناسبی برای خرید بلیط هواپیماست یا با صبر کردن می‌توانید بلیط هواپیما ارزانتری رزرو کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*