هواوی P40 پرو

شایعات خبر از تغییراتی بزرگ در بخش باتری هواوی P40 پرو می‌دهند

اخبار جذابی در خصوص گوشی هواوی P40 پرو شنیده می‌شود. شاید مهم‌ترین آن‌ها، ایجاد تغییراتی بزرگ در بخش باتری و نمایشگر گوشی هواوی پی 40 پرو باشد.

با توجه به مشخصات فنی که چندی پیش در توییتر منتشر شد، به نظر می‌رسد پرچمدار آینده‌ی هواوی یک هیولا خواهد بود. علاوه بر این سایت Gizchina نیز رندری را از هواوی پی 40 پرو به تصویر کشید که برآمدگی دوربین قابل توجه، یک نمایشگر خمیده و کلیدهای ولوم و پاور در سمت راست دیوایس را به نمایش می‌گذارند. بر اساس شایعات، این گوشی به یک نمایشگر آبشاری 6.5 اینچی از نوع AMOLED و با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز خواهد بود. این دو برابر نرخ رفرش گوشی‌های کنونی هواوی است و می‌تواند به بهبود انیمیشن‌ها و اجرای روان‌تر بازی‌های ویدیویی کمک کند.

نمایشگر هواوی P40 پرو دارای حفره‌ی عریضی برای میزبانی از دو دوربین سلفی (اصلی + فوق عریض) است که اجازه می‌دهد نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی زیاد 98 درصدی را ارائه کند. پنج سنسور دوربین قاب پشتی نیز شامل یک سنسور عریض 64 مگاپیکسلی به نام Sony IMX686 با اندازه سنسور 1/1.7 اینچ و لرزشگیر اپتیکال می‌شود. در اینجا یک دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با طراحی پریسکوپی، یک دوربین ماکرو و یک سنسور وقت پرواز (ToF) نیز این سنسور 64 مگاپیکسلی را همراهی می‌کنند. پرچمدار آینده‌ی هواوی قادر به فیلمبرداری با وضوح 4K است. در قلب تپنده‌ی آن نیز تراشه‌ی کایرین 990 که در زیر قاب گوشی‌های سری میت 30 قرار دارد، حضور خواهد داشت.

یک باتری 5,500 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب هواوی P40 پرو

شاید جذاب‌ترین شایعه‌ای که در مورد این گوشی پرچمدار وجود داشته باشد، مربوط به باتری آن است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سازنده از یک باتری گرافن با ظرفیتی بیشتر و ارائه‌ی سرعت شارژ بیشتر نسبت به نسل‌های گذشته برای انرژی‌بخشی به گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد. اعتقاد بر این است که باتری گرافن زیر قاب این گوشی دارای ظرفیت 5,500 میلی‌آمپر ساعت است، در حالی که حجم آن فقط 70 درصد باتری‌های لیتیومی خواهد بود. این باتری توسط شارژر 50 وات جدید هواوی در عرض 45 دقیقه می‌تواند از ظرفیت 0 به 100 درصد برسد.

هواوی P40 پرو

رندری از گوشی‌های سری هواوی پی 40

معمولا هواوی گوشی‌های سری P خودش را در اواخر ماه مارس عرضه می‌کند. با این حال شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد نسل جدید این محصولات زودتر از موعود معرفی خواهد شد و البته از آنجایی که همچنان نام هواوی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد، محصولات سری پی 40 نیز نمی‌توانند به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل دسترسی پیدا کنند.

گرچه علیرغم تحریم از سوی ایالات متحده، هواوی موفق به فروش 66.8 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی شد. این به قدری خوب است تا هواوی را بالاتر از اپل و پشت سر سامسونگ در جایگاه دوم برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار دهد. از آن مهم‌تر، آمار و ارقام به رشد 28.5 درصدی در فروش سال تا سال گوشی‌های هواوی نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته، اشاره می‌کنند. هواوی در طول این سه ماهه موفق به کسب 18 درصد کل بازار موبایل جهان شده است، در حالی که سال گذشته در همین زمان 14 درصد بازار را در اختیار داشت. یکی از دلایلی که باعث رونق کسب و کار هواوی شد، افزایش حس میهن‌پرستی چینی‌ها که این شرکت را قربانی تاکتیک‌های قلدری آمریکا می‌دانستند و در نتیجه گرایش بیشتر مصرف کنندگان این بازار بزرگ به سمت استفاده از گوشی‌های هواوی بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*