ایکس باکس سری ایکس

کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) معرفی شد

و سرانجام پس از ماه‌ها انتظار، از اولین کنسول بزرگ نسل آتی بازی‌های ویدیویی رونمایی شد. به کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) سلام کنید.

کنسول ایکس باکس سری ایکس که تا پیش از با نام ایکس باکس اسکارلت شناخته می‌شد، در جریان مراسم Game Awards 2019 به صورت رسمی معرفی شد تا با اولین کنسول نسل بعدی ملاقات کنیم.

کنسول سری ایکس از طراحی جالبی بهره می‌برد و رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر در توصیف آن گفته که مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده تا بتواند تعادل مناسبی میان طراحی و عملکرد، برقرار کند. آن‌ها این کنسول را به شکلی طراحی کرده‌اند که نه تنها زیبا است بلکه از نظر سیستم‌های خنک کننده و عملکرد نیز در سطح بالایی قرار دارد. با اینکه اولویت اصلی مایکروسافت، عملکرد مناسب سیستم بود اما حتی اسپنسر هم از این طراحی جدید کنسول، حیرت‌زده شده است. این کنسول سه برابر دسته ایکس باکس وان ارتفاع دارد و احتمالا باید جای تازه‌ای برای آن در کنار تلویزیون پیدا کنید.

کنسول ایکس باکس سری ایکس – Xbox Series X

کنسول سری ایکس از نظر سخت افزاری هم قدرتمند خواهد بود و تا اینجا می‌دانیم که از هارد SSD و رم GDDR6 بهره می‌برد. یکی از مدیران گروه ایکس باکس، جیسون رونالد (Jason Ronald) می‌گوید که این کنسول سریع‌تر از آن چیزی است حتی فکرش را می‌کردید. شما می‌توانید به سرعت یک بازی را اجرا کنید و به بازی کردن بپردازید. حتی گفته می‌شود که شما می‌توانید چند بازی را به صورت همزمان اجرا کرده و به سرعت میان آن‌ها سوییچ کنید. نسل جدید تمرکز ویژه‌ای بر روی بارگذاری سریع بازی‌ها داشته است و مایکروسافت نیز تلاش کرده تا این مشکل را تا جای ممکن برطرف کند.

مایکروسافت در حرکت هوشمندانه دیگر، از «سری» در نام این کنسول استفاده کرده و کامل مشخص است که باید منتظر کنسول‌های بیشتری باشیم. فیل اسپنسر در توصیف «سری ایکس» گفته است که این نام به آن‌ها آزادی بیشتری می‌دهد.

و اما دسته بازی تغییرات چندانی نداشته اما دارای طراحی کوچک‌تری است و در 98‌ درصد دست‌ها به خوبی جای می‌گیرد (این مسئله خصوصا برای کسانی که دست‌های کوچکی دارند، اتفاق خوبی جلوه می‌کند).

مایکروسافت که در زمان معرفی ایکس باکس وان عملکرد ناامید کننده‌ای داشت و با انتقادات فراوانی رو به رو شد، این بار از تکرار اشتباهات اجتناب کرده و با قاطعیت می‌توان گفت که کنسول جدید خود را به شکلی موفق رونمایی کرد. با اینکه ایکس باکس وان در نسل جاری از کنسول پلی استیشن 4 عقب افتاد و از نظر فروش نتوانست با آن رقابت کند اما کنسول سری ایکس یادآور دوران اوج ایکس باکس 360 است، جایی که مایکروسافت تا مرز شکست دادن سونی نیز پیش رفت.

به زودی اطلاعات بیشتری از این کنسول منتشر می‌شود که آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد. Xbox Series X در تعطیلات کریسمس سال 2020 منتشر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من روغن مایع اویلا رو به روغن جامد ترجیح میدم :))