دوربین هواوی میت 30 پرو 5G

دوربین هواوی میت 30 پرو 5G بیشترین امتیاز را آزمون‌های DxOMark به دست آورد

دوربین هواوی میت 30 پرو 5G موفق به کسب بیشترین امتیاز در آزمون‌های DxOMark شده است. بنابراین نسخه 5G گوشی Huawei Mate 30 Pro را باید پادشاه جدید سایت DxOMark بدانیم.

سایت DxOMark دوربین گوشی هواوی میت 30 پرو را خیلی زود در ماه سپتامبر منتشر کرد و تاج پادشاهی بهترین دوربین در یک گوشی هوشمند را به این دیوایس چینی اهدا کرد. سپس گوشی شیائومی می نوت 10 پرو موفق شد امتیازی هم پا با این گوشی را به دست آورد و نگذارد همتای چینی خود به تنهایی در بالاترین جای جدول قرار دهد. حالا آزمون‌های DxOMark یک پادشاه جدید را به خود دیده‌اند. دوربین هواوی میت 30 پرو 5G با کسب امتیاز کلی 123 موفق شده است مجددا لقب «بهترین دوربین در یک گوشی هوشمند» را به نام یکی از گوشی‌های شرکت هواوی ثبت کند. امتیاز این دوربین در آزمون‌های عکاسی 134 و در آزمون‌های فیلمبرداری نیز 102 بوده است.

دوربین هواوی میت 30 پرو 5G در DxOMark

دوربین هواوی میت 30 پرو 5G

توجه به این نکته مهم است که دو گوشی (به جز چیپست) از نظر سخت افزاری با یکدیگر یکسان هستند؛ بنابراین این تفاوت در عملکرد می‌تواند مربوط به بهینه‌سازی نرم افزاری باشد. به نوعی می‌توان گفت DxOMark پیشرفتی را که هواوی در پردازش دیوایس خود طی سه ماه گذشته به دست آورده است را بررسی کند.

در این بررسی آمده است که نرم افزار جدید ارائه کننده‌ی بهبودهای کلیدی است. آن‌ها شامل جزئیات بهتر٬ فوکوس خودکار پایدارتر با دوربین زوم و مدیریت بهتر نویز می‌شوند. عکاسی بهتر در شرایط نوری کم و همچنین دامنه پویای وسیع‌تر در حالت پرتره نیز دیگر دستاوردهای شرکت هواوی هستند. بیشتر این موارد در مورد ضبط ویدیویی نیز صدق می‌کند.