اسکار بهترین فیلم

فیلم‌های واجد شرایط اسکار بهترین فیلم اعلام شدند؛ انیمیشن آخرین داستان در میان نامزدها

آکادمی اسکار، اسامی 344 فیلم واجد شرایط برای دریافت اسکار بهترین را اعلام کرد که در این میان اسم انیمیشن آخرین داستان هم به چشم می‌خورد.

انیمیشن آخرین داستان تا به امروز توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند و به نوعی موفق‌ترین انیمیشن ایرانی از لحاظ جوایز و بازخوردهای بین‌المللی بوده است. این انیمیشن با 333 اثر دیگر برای راهیابی به لیست نهایی نامزدهای بهترین فیلم سال از نظر نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار رقابت خواهد کرد، هرچند شانس موفقیت این اثر چندان بالا نیست ولی نباید از یاد برد که این اولین بار است که فیلمی از ایران در بخش اصلی شاخه بهترین فیلم پذیرفته می‌شود.

برخی از فیلم‌های مهم این لیست عبارتند از:

  1. Once Upon a Time in Hollywood
  2. The Irishman
  3. Parasite
  4. Marriage Story
  5. Joker
  6. Ford v Ferrari
  7. The Farewell
  8. Avengers: Endgame
  9. A Beautiful Day in the Neighborhood
  10. The Last Black Man in San Francisco

لیست کامل نامزدهای اسکار 2020 را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. نت‌فلیکس با دو فیلم مرد ایرلندی و داستان ازدواج احتمالا در زمینه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و زن و حتی بهترین فیلم‌نامه حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. آخرین ساخته‌های بونگ جون-هو و تارانتینو یعنی انگل و روزی روزگاری در هالییود هم از شانس‌های اصلی دریافت اسکار بهترین فیلم هستند و بخش اندکی از منتقدین هم فیلم تحسین شده جوکر را شایسته این عنوان می‌دانند، اما اکثر منتقدین معتقدند واکین فینیکس می‌تواند جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کند.

مراسم اسکار 2020 در 9 فوریه، مصادف با 20 بهمن برگزار خواهد شد و فهرست نهایی نامزدها نیز در 23 دی ماه (13 ژانویه) مشخص می‌شود.

نظرات خود پیرامون فیلم‌های واجد شرایط اسکار بهترین فیلم را با سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.