رندرهای جدید هواوی پی 40

رندرهای جدید هواوی پی 40 و پی 40 پرو منتشر شد

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که برایتان سؤال است چه انتظاراتی باید از پرچمداران جدید هواوی داشته باشید، رندرهای جدید هواوی پی 40 و پی 40 پرو منتشر شده است که طراحی آن‌ها را تا حدودی نشان می‌دهد.

رئیس بخش تجاری مصرف‌کنندگان شرکت هواوی اعلام کرده است که این شرکت در ماه مارس هواوی پی 40 و هواوی پی 40 پرو را بدون سرویس‌های گوگل عرضه خواهد کرد. با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی شاهد انتشار اطلاعات بیشتری هستیم و اکنون نیز رندرهای جدید هواوی پی 40 و پی 40 پرو در فضای وب منتشر شده‌اند.

اگرچه این تصاویر به نسبت رندرهای مبتنی بر CAD معمول جزئیات کمتری را نشان می‌دهند، اما در حال حاضر این‌ رندرها تنها تصاویر موجود از این گوشی‌ها هستند.

همانطور که می‌بینید، طراحی پشتی گوشی کاملا آشنا است و این بدان خاطر است که در گوشی‌هایی مانند گلکسی ای 51 و ای 71، ویو وی 17 و همچنین رندرهای منتسب به خانواده گلکسی اس 11 این نوع طراحی را دیده‌ایم. به نظر می‌رسد که وجود یک بخش مستطیل شکل در سمت چپ بالای بخش پشتی دستگاه روند غالب در طراحی‌های سال 2020 باشد و احتمالا به آن عادت خواهید کرد.

شکل دقیق این بخش مستطیلی ممکن است متفاوت باشد، اما ایده کلی همان است. ظاهرا بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این مدل طراحی را به عنوان بهترین رویکرد برای جای دادن تعداد زیادی از حسگرهای دوربین در یک محل کوچک انتخاب کرده‌اند.

انتظار می‌رود که هواوی پی 40 مجهز به چهار دوربین در بخش پشتی باشد. مدل پرو باید احتمالا از پنج دوربین در بخش پشتی استفاده کند. همانطور که قبلا در پستی دیگر گفته شد، دوربین اصلی دستگاه را یک حسگر 64 مگاپیکسل ساخت سونی تشکیل می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که مدل پی 40 دارای صفحه نمایش تخت 6.1 یا 6.2 اینچ خواهد بود.

از طرف دیگر، مدل پی 40 پرو مجهز به یک صفحه نمایش آبشاری خواهد بود که در هر چهار طرف دارای خمیدگی است و احتمالا اندازه‌ای بین 6.5 تا 6.7 اینچ خواهد داشت. فریم فلزی گوشی از طراحی جدیدی بهره می‌برد که از لبه‌های نمایشگر به خاطر حساسیت بالاتر در مقایسه با سایر بخش‌ها در مقابل ضربه محافظت می‌کند.

بر اساس رندرهای منتشرشده، لبه پایینی هر دو مدل شلوغ خواهد بود و درگاه شارژ USB-C، شکاف سیم‌ کارت و خروجی اسپیکر در این قسمت قرار گرفته‌اند. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار دارند. خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در هیچ کجای دستگاه نیست.

اگرچه در این رندرهای جدید هواوی پی 40 و پی 40 پرو مشخص نیست که آیا صفحه نمایش دارای ناچ خواهد بود یا از طراحی حفره‌ای استفاده خواهد کرد، ولی پرچمداران آینده هواوی قطعا از دوربین‌ سلفی جهنده استفاده نخواهند کرد. هر دو نمایشگر از نوع اولد و مجهز به حسگر اثر انگشت زیر صفحه خواهند بود. بر اساس شایعات قبلی، هواوی پی 40 پرو دارای نمایشگر 120 هرتز، وضوح +QHD و نسبت صفحه به بدنه 98 درصد خواهد بود.