اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر اپل

پتنت اپل برای فناوری اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر ثبت شد

پتنت‌هایی از سوی اپل به ثبت رسیده که نشان می‌دهد این شرکت در حال کار روی فناوری اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر است. آیا به زودی یک آیفون با اسکنرهای اولتراسونیک عرضه می‌شود؟

اپل اولین شرکتی بود که گزینه‌ی قفل‌گشایی فیس آیدی را مطرح کرد. آن با استفاده از سنسورهای متعددی که در یک سیستم تشخیص هویت سه بعدی جای گرفته‌ است، بسیاری از داده‌های نقاط صورت را جمع آوری می‌کند. به خاطر وجود این سیستم است که بریدگی بزرگی در بالای نمایشگر آیفون ایکس به چشم می‌خورد. اما به زودی این بریدگی ناپدید خواهد شد. شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در حال کار روی متد قفل‌گشایی اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر مختص به خودش است.

بر اساس گزارش‌های Slashgear، اپل اخیرا پتنتی را مربوط به یک اسکنر زیر نمایشگر اپتیکال ثبت کرده است و بر خلاف این موضوع که تصور می‌کردیم این فناوری ابتدا در یک آیفون جدید پدیدار خواهد شد، اما یکی دیگر از محصولات اپل پذیرنده‌ی آن خواهد بود.

پتنت اپل برای فناوری اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر

اسناد این پتنت توضیح می‌دهند که کنترلر به کار رفته در این فناوری می‌تواند راه نمایش منوی برنامه‌های موجود را بر اساس فشار یا ورودی لمسی نمایشگر تغییر دهد. همچنین آن می‌تواند عملکردهای دیگر بر پایه‌ی ورودی به صفحه نمایش را نیز انجام دهد.

بدون در نظر گرفتن این که بین فیس آیدی و تاچ آیدی کدام خوب و کدام بد است، شما به آن‌ها علاقه دارید یا ندارید، این دو روش‌های تعیین هویت اصلی در محصولات اپل هستند. شایان ذکر است که GIS (شرکت زیرمجموعه‌ی اپل)، پیشتر فناوری اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک را با همکاری کوالکام توسعه بخشیده است. در دسامبر گذشته، دفتر ثبت اختراع و حق مالکیت معنوی ایالات متحده 59 پتنت جدید را از سوی اپل به ثبت رساند. آن‌ها شامل یک سیستم شناسایی بیومتریک فیس آیدی 3 بعدی نیز بودند که با استفاده از ردیابی چشم و حرکات سر، برای تحلیل‌های چهره‌ای پیشرفته در دیوایس‌های اپل، مک و بازی‌ها استفاده می‌کند. در پتنتی دیگر، اپل در مورد فیس آیدی و تصاویر جزئیات صورت و مطابقت آن‌ها در محیط‌های کم نور مباحثی را ارائه کرده است.

کدام دیوایس اپل نخستین بار از فناوری اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده می‌کند؟

در این فناوری، سنسور عکس می‌تواند شیارها و خطوط اثر انگشت را بخواند. گوشی‌های اندرویدی مختلفی از این فناوری بیومتریک درون صفحه استفاده می‌کنند. در میان مزایای متنوعی که این روش دارد، می‌توان به خالی شدن نمایشگر از سنسورهای اضافی و در نتیجه بزرگ شدن نسبت ابعاد آن اشاره کرد. پس می‌توانیم متصور شویم که مک بوک پرو 16 اینچی اولین محصول اپل خواهد بود که از این سنسور درون صفحه میزبانی می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*