دوربین سلفی آنر 9 ایکس

دوربین سلفی آنر 9 ایکس ؛ نگاهی به عملکرد دوربین 16 مگاپیکسلی پاپ آپ

آنر 9 ایکس (Honor 9X) از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی پاپ آپ یا جهنده بهره می‌برد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به عملکرد دوربین سلفی آنر 9 ایکس بیندازیم.

با توجه به محبوبیت روزافزون عکس‌های سلفی، این روزها دوربین جلوی گوشی های هوشمند اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و حتی کیفیت دوربین سلفی به یکی از معیارهای مشتریان در هنگام خرید گوشی موبایل تبدیل شده است. شرکت آنر اهمیت این موضوع را درک کرده و گوشی جدید خود یعنی آنر 9 ایکس (Honor 9X) را به دوربین سلفی قدرتمندی مجهز کرده است.

دوربین سلفی آنر 9 ایکس

از سوی دیگر با توجه به علاقه کاربران به نمایشگر تمام صفحه، آنر در گوشی 9X دوربین سلفی را از جلوی گوشی برداشته و آن را به صورت پاپ آپ یا جهنده در لبه بالایی گوشی قرار داده است. به این ترتیب آنر 9 ایکس از نمایشگر 6.59 اینچی تمام صفحه و بدون ناچ بهره می‌برد و دوربین سلفی پاپ آپ با موتور مکانیکی خود در کمتر از 1 ثانیه از بالای گوشی خارج می‌شود. آنر 9 ایکس اولین تجربه آنر برای استفاده از دوربین سلفی جهنده در محصولاتش است.

آنر 9X از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 برخوردار است که از ویژگی فوکوس ثابت بهره می‌برد. بنابراین اگر گوشی را در فاصله درستی از صورت خود نگه دارید و اگر نور خوبی وجود داشته باشد می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی ثبت کنید. اندازه سنسور این دوربین 1/3 و اندازه پیکسل آن 1.0 میکرومتر است. حالت پرتره هم در دوربین سلفی وجود دارد. شما می‌توانید حالت بلور را روشن یا خاموش کنید. همچنین ویژگی Beautification یا زیباسازی نیز موجود است که می‌توانید آن را از صفر تا 10 تنظیم کنید و تغییراتی در چهره خود به وجود بیاورید.

دوربین سلفی آنر 9 ایکس در عکس‌های سلفی پرتره خوب عمل می‌کند و فوکوس به طور طبیعی انجام می‌شود. با این حال اگر افراد بیشتری را داخل قاب قرار دهید، ممکن است فوکوس در لبه‌ها به خوبی صورت نگیرد و باید مراقب این حالت باشید. سرعت بیرون آمدن دوربین سلفی هم بسیار خوب است و این عمل در حدود 1 ثانیه انجام می‌شود. همچنین این دوربین سلفی می‌تواند در رزولوشن 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند که خوب به نظر می‌رسد.

دوربین سلفی آنر 9 ایکس

مکالمه تصویری نیز توسط دوربین سلفی انجام می‌شود، اما فعلا خبری از سیستم تشخیص چهره نیست و شاید در آینده با به‌روزرسانی‌های نرم افزاری این قابلیت اضافه شود. مقاومت و استحکام این ماژول موتوردار بسیار مهم به نظر می‌رسد و قطعا یکی از دغدغه‌های کاربران خواهد بود و آنر نیز توجه ویژه‌ای به این امر داشته است. شرکت آنر اعلام کرده که در صورت استفاده همه روزه و مداوم از دوربین سلفی، این ماژول تا 5 سال دوام می‌آورد. همچنین اعلام شده که ماژول دوربین سلفی این دستگاه قادر به تحمل وزنه‌ای به وزن 15 کیلوگرم است. از سوی دیگر با کمک سنسورهای حرکتی، در هنگام سقوط گوشی دستور بسته شدن دوربین سلفی به منظور محافظت آن از ضربه صادر می‌شود و به سرعت شاهد بسته شدن آن خواهیم بود.

دوربین سلفی آنر 9 ایکس

در مجموع، در شرایط نوری مناسب و با گرفتن گوشی در فاصله مناسب از چهره خود می‌توانید عکس‌های بسیار باکیفیت و زیبایی را با دوربین سلفی آنر 9X بگیرید، اما در محیط‌های تاریک و در شرایط دیگر اوضاع کمی فرق می‌کند و عکس‌ها خیلی چشم‌نواز نیستند. با این وجود استفاده از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی پاپ آپ در یک گوشی میان رده با ساختاری جذاب و البته مقاوم می‌تواند در نوع خود بسیار خوب باشد. به زودی در گجت نیوز، گوشی آنر 9 ایکس را به طور کامل بررسی می‌کنیم و نگاه دقیق‌تری به عملکرد دوربین سلفی این گوشی می‌اندازیم.

چند نمونه عکس از دوربین سلفی آنر 9 ایکس