مک لارن اسپیدتیل

مک لارن اسپیدتیل به سرعت 400km/h رسید؛ سریع‌ترین خودروی McLaren اینجاست!

مک لارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail) با موفقیت تست‌های خود را پشت سر گذاشت تا رسما سریع‌ترین خودروی مک‌لارن لقب بگیرد. این هایپرکار حالا برای تولید هم چراغ سبز دارد.

هنگامی که مک لارن اسپیدتیل در سال 2018 رونمایی شد، خودروساز بریتانیایی وعده‌ی سرعت 250 مایل (402 کیلومتر) بر ساعت را داد. به تازگی نمونه آزمایشی آن با نام XP2 در جریان تستی که در پایگاه فضایی کِندی آمریکا انجام شد، بیش از 30 بار به این سرعت رسید. البته مک لارن همین تست را در سایر نقاط دنیا هم اجرا خواهد کرد تا از عملکرد یکنواخت هایپرکار خود، مطمئن شود.

فروش تنها 106 دستگاه مک لارن اسپیدتیل با قیمت 2.3 میلیون دلار

قرار است تنها 106 دستگاه مک لارن اسپیدتیل تولید شود و مشتریان خوش‌شانس، از فوریه 2020 صاحب آن خواهند شد. هریک از این خودروها روند سفارشی‌سازی را طی خواهند کرد تا کاملا یونیک باشند. قطعات آن‌ها نیز به طور دستی روی هم سوار می‌شوند.

اسپیدتیل بیشترین قدرت و گشتاور را بین خودروهای جاده‌ای مک لارن دارد. به لطف پیشرانه هیبرید بنزینی-برقی، این ابرخودرو دارای قدرت 1055 اسب بخار و گشتاور 1150 نیوتن‌متر است. همین هم کافیست تا کمپانی سازنده مدعی شود که سرعت آن، زیر 13 ثانیه از 0 به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

باتری‌های مک لارن Speedtail هنگام حرکت خودرو به طور دائم شارژ می‌شوند؛ سپس هر وقت که سرعت بیشتری نیاز باشد، نیرو وارد می‌کنند. امکان شارژ به صورت کابلی وجود ندارد؛ ولی مک لارن یک پد شارژ بی‌سیم را ارائه می‌دهد تا رانندگان بتوانند باتری‌های این خودروی هیبریدی را حتی هنگام توقف در پارکینگ، شارژ کنند.

اما سرعتی بالغ بر 400 کیلومتر بر ساعت، تنها با قدرت بالا قابل دستیابی نیست و ویژگی‌های ایرودینامیکی خاصی را می‌طلبد؛ چیزی که در طراحی این خودروی 5.18 متری هم دیده می‌شود.

مثلا می‌توانیم به وجود دوربین‌های جمع‌شونده به جای آینه‌های بغل و پوشش فیبر کربنی برای چرخ‌های جلو اشاره کنیم. همچنین شهپرهای عقب متحرک که از جنس فیبر کربن انعطاف‌پذیر هستند، به صورت هیدرولیکی به‌ کار می‌افتند تا عبور جریان هوا از روی بدنه خودرو را تنظیم کنند.

مک لارن اسپیدتیل

شاید مک لارن اسپیدتیل دل خیلی‌ها را برده باشد؛ ولی با فروش محدود و قیمت 2.3 میلیون دلاری، انتظار نداشته باشید که جاده‌ها از چنین خودروی سریعی پر شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*