قطع اینترنت روسیه

طرح قطع اینترنت روسیه با موفقیت تست شد

دولت روسیه از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش طرح قطع اینترنت بین‌الملل و استفاده از اینترنت داخلی خبر داد. طرح قطع اینترنت روسیه طی هفته گذشته در چند مرحله تست شده است.

اخیرا طرح قطع اینترنت روسیه در چند مرحله مورد آزمایش قرار گرفت که دولت این کشور نیز از موفقیت‌آمیز بودن این طرح خبر داد. در واقع طی هفته گذشته اینترنت جهانی در این کشور به صورت آزمایشی قطع شد و کیفیت اینترنت داخلی مورد آزمایش قرار گرفت. در این طرح سازمان‌های دولتی روسیه و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی این کشور با یکدیگر همکاری داشتند.

جزئیات طرح قطع اینترنت روسیه

روسیه هدف از اجرای این طرح را آزمایش قابلیت راه‌اندازی اینترنت ملی روسیه با نام Runet بدون دسترسی به سیستم‌های DNS جهانی اعلام کرده است. در این آزمایش مسیر ترافیک اینترنتی در داخل کشور مجددا مشخص شد که به این شکل باید Runet را بزرگ‌ترین اینترانت (اینترنت ملی) در جهان محسوب کرد. هرچند تاکنون جزئیات فنی این آزمایش‌ها توسط دولت روسیه منتشر نشده است و فقط می‌دانیم دولت این کشور چند طرح قطع اینترنت جهانی را مورد آزمایش قرار داده که مهم‌ترین آنها یک حمله سایبری بزرگ از یک کشور خارجی بود که آن را شبیه‌سازی کردند.