سرویس هوایی اسنپ

سرویس هوایی اسنپ در راه است!

سرویس هوایی اسنپ به زودی در کشور راه‌اندازی خواهد شد. به کمک این سرویس در کشور شاهد تاکسی هوایی خواهیم بود که افراد را در شرایط ویژه با سرعت زیاد به مقصد خواهد رساند.

اسنپ که در حوزه تاکسی های اینترنتی یک شرکت شناخته شده محسوب می‌شود، قصد دارد سرویس هوایی خود را نیز راه‌اندازی کند. با توجه به اینکه موضوع حمل و نقل همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات برای مردم به شمار می‌رود، هر روش جدیدی که قادر باشد از سختی‌های جابه‌حایی انسان‌ها بکاهد، مورد توجه قرار خواهد گرفت. اسنپ که در حوزه تاکسی های آنلاین موفق ظاهر شده است، قصد دارد خدمت جدیدی را با نام سرویس هوایی اسنپ ارائه دهد.

جزئیات سرویس هوایی اسنپ

سرویس هوایی اسنپ با هدف آسان‌تر کردن رفت و آمد افرادی راه‌اندازی شده است که می‌بایست در شرایط ویژه و در زمان کوتاهی به مقصد برسند. این سرویس می‌تواند مهارت‌های عمومی کشور در حوزه صنعت و خدمات هوانوردی را به میزان چشمگیری ارتقا دهد. هم‌اکنون تیم استراتژی و تحقیقات بازار شرکت اسنپ در تلاشند تا با همکاری متخصصان این حوزه زیرساخت‌های موجود و شرایط مورد نیاز را مورد بررسی قرار دهند.

در همین رابطه میثم محمدی امین، عضو هیئت علمی پژوهشگاه هواوفضا و مدیر گروه پژوهشی علوم هوایی اظهار کرد:

موضوع تاکسی های هوایی مدتی است که در کشورهای پیشرفته جهان مورد بررسی قرار گرفته و به اجرا درآمده است. سامانه تاکسی هوایی یا ایرتاکسی ممکن است نخستین مدل کاربردی وسایل هوانوردی عمومی باشد که عمدتا هواپیماهای 2 تا 9 نفره در صنعت حمل‌ونقل مسافر را شامل می‌شود. البته این سامانه در ایران مورد توجه زیادی قرار نگرفته است. این سامانه در چند سال گذشته با طرح پرواز اشتراکی بر پایه بسترهای آنلاین ظاهر جدیدی پیدا کرده و قطعا با توجه به پیشرفت‌های فناورانه در زمینه مخابرات و ناوبری ماهواره‌ای، پهپادهای عمود پرواز با قابلیت حمل مسافر و موتورهای جت کارآمد و کم‌وزن، در آینده در حوزه حمل‌ونقل هوایی تحول چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه هواوفضا در خصوص پتانسیل‌های ایران برای راه‌اندازی این سامانه عنوان کرد در حال حاضر در کشور تعداد زیادی از هواپیماهای فوق سبک و خلبان آموزش دیده وجود دارند که فعال بوده و آماده پرواز هستند. وی افزود در شهرهای مختلف فرودگاه‌های کم‌ترافیک متعددی وجود دارند که قادر خواهیم بود از وجود آنها برای سفرهای فوری و کوتاه‌مدت استفاده کنیم. میثم محمدی امین در پایان خاطرنشان کرد این طرح در مرحله نخست با استفاده از هواگردهای سبک که در کشور وجود دارد، قابلیت اجرایی خواهد داشت که اگر شاهد موفقیت این طرح باشیم، می‌توان با جذب سرمایه و توسعه ناوگان این طرح را نیز گسترش داد.