سرویس موبایل هواوی

چهارمین نسخه سرویس موبایل هواوی (HMS) معرفی شد؛ بی‌نیاز از سرویس‌های گوگل!

در پی ایجاد شرایط نامساعد بین هواوی و آمریکا، این غول فناوری چینی تصمیم گرفت تا سرویس‌های موبایل خود را عرضه کند. اکنون نسخه چهارم سرویس موبایل هواوی (HMS) با ویژگی‌های جدید معرفی شده است.

به خاطر بروز مشکلات بین هواوی و آمریکا، شرایط بر وفق مراد این غول فناوری چینی نبوده است. با این حال، این بدان معنا نیست که هواوی ناامید شده و دست از تلاش برداشته است. برعکس، هواوی و زیرمجموعه‌های آن در واقع برای جبران این شرایط تلاش خود را دو چندان کرده‌اند و هنوز هم در صدر قرار دارند.

هواوی تلاش‌های چشمگیری را در مورد زیرساخت‌های 5G، توسعه و انعقاد قرارداد یا بازاریابی برای لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی که تحت تأثیر ممنوعیت‌های تجاری مختلف قرار نگرفته‌اند، انجام داده است. اینها فقط برخی از اقدامات واکنشی هواوی در حوزه فناوری است که در وهله اول مشاهده می‌کنیم. برنامه‌های احتمالی هواوی فراتر از این است و با وسعت زیادی در حال عملیاتی شدن هستند.

حوزه نرم‌افزار بخش بزرگی از این فرآیند را به خود اختصاص می‌دهد. ما فقط در مورد سیستم عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) این شرکت صحبت نمی‌کنیم. تلاش‌های اخیر هواوی برای پر کردن شکافی که گوگل در دستگاه‌های اندرویدی به وجود آورده است، تحسین‌ برانگیز و چشمگیر بوده است.

نسخه‌ی آزمایشی چهارمین نسل سرویس‌ موبایل هواوی (HMS) در تاریخ 27 دسامبر در رویداد توسعه‌دهندگان هواوی (HDG) معرفی شد. نسخه بتای آنچه در واقع جایگزینی برای سرویس‌های گوگل موبایل و گوگل پلی است، به زودی منتشر خواهد شد و ویژگی‌های جدید و پیشرفت‌ها و بهبودهای مهمی را با خود به همراه دارد.

سرویس موبایل هواوی

بهبودهای مهمی در عملکرد سرویس‌های حساب کاربری هواوی، سرویس‌های پرداخت درون برنامه‌ای و سرویس‌های تبلیغاتی صورت گرفته است. همچنین بسته‌های نرم‌افزاری جدیدی مانند سرویس‌های یادگیری هوشمند و سرویس‌های مدیریت برچسب‌ها به صورت پویا و همچنین یک سرویس امنیتی جدید به نام Safety Detect اضافه شده است. این سرویس امنیتی برای تأمین یکپارچگی سیستم، امنیت اپلیکیشن‌ها، شناسایی URLهای مخرب و شناسایی کاربران جعلی ارائه شده است. این قطعا گامی خوب و بسیار مورد نیاز برای بهبود موضع و تصویر شرکت در رابطه با حفظ حریم خصوصی کاربران است.

سرویس موبایل هواوی

هواوی همچنین ابراز خرسندی کرده است که اخیرا تعداد کاربران سرویس اطلاع‌رسانی و ارتباطات پوش کیت (Push Kit) به شدت افزایش یافته و در حال حاضر بیش از 38،000 اپلیکیشن در سیستم ثبت شده است و حجم روزانه پیام‌ها بیش از 30 میلیارد است. چند روز پیش، مدیر عامل هواوی و آنر از تلاش‌های مستمر این شرکت در حوزه نرم‌افزار و به خصوص هدف آن‌ها به منظور ایجاد جایگزین برای اپلیکیشن‌های گوگل تا پایان سال 2020 خبر داد.

هواوی و آنر ظاهرا در تلاش بوده‌اند تا نظر توسعه‌دهندگان 150 اپلیکیشن برتر در هند را برای پیاده‌سازی سرویس موبایل هواوی و ورود به فروشگاه اپلیکیشن هواوی جلب کنند. ظاهرا هواوی یک میلیارد دلار بودجه برای این کار اختصاص داده است.