فیلم برداری گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی توان فیلم برداری گلکسی نوت 10 پلاس در سفر به 3 جاذبه گردشگری کرمانشاه

در این مطلب قصد داریم توان فیلم برداری گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Plus) را در سفر به سه جاذبه گردشگری کرمانشاه بررسی کنیم.

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) به عنوان جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ، دارای دوربین بسیار قدرتمندی است. این گوشی همانطور که در زمینه عکاسی عالی عمل می‌کند، برای فیلم برداری و ضبط ویدیو نیز یک دستگاه فوق‌العاده است. این گوشی هوشمند قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 2160p در نرخ 60 فریم بر ثانیه است و ویدیوهای اسلوموشن با رزولوشن 720p و نرخ 960 فریم بر ثانیه نیز ضبط می‌کند. وضوح بالا بدین معنی است که جزئیات زیادی ضبط می‌شود و نرخ فریم بالا به معنی حرکت روان مشابه واقعیت است. در زیر مشخصات دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس را مشاهده می‌کنید:

مشخصات دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

  • دوربین اول: 12 مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی 27 میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، اندازه سنسور 2.55/1، دیافراگم متغیر f/1.5-2.4، فوکوس خودکار دوال پیکسل مبتنی بر تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS
  • دوربین دوم: 12 مگاپیکسلی تله فوتو با فاصله کانونی 52 میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر، اندازه سنسور 3.6/1، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، زوم اپتیکال 2 برابری و دیافراگم f/2.1
  • دوربین سوم: 16 مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض با فاصله کانونی 12 میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر و دیافراگم f/2.2، قابلیت Super Steady Video
  • دوربین چهارم : سنسور ToF سه بعدی برای تشخیص عمق میدان از نوع VGA
  • سایر ویژگی‌ها: فلش LED، اچ دی آر خودکار، پانوراما
  • فیلمبرداری: وضوح 2160p با نرخ 30 تا 60 فریم بر ثانیه، وضوح 1080p با نرخ 30 یا 60 یا 240 فریم بر ثانیه، وضوح 720pبا نرخ 960 فریم بر ثانیه، اچ دی آر 10 پلاس، صدای استریو، لرزش‌گیر اپتیکال، قابلیت Dual-Video rec
  • دوربین سلفی: 10 مگاپیکسلی عریض با فاصله کانونی 26 میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار دوال پیکسل مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر خودکار، فیلمبرداری 2160p با نرخ 30 فریم بر ثانیه

ویدیوی بررسی دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در فیلم برداری

گلکسی نوت 10 پلاس از قابلیت فیلمبرداری با حالت اچ دی آر 10 پلاس برخوردار است که به خوبی با نمایشگر فوق‌العاده گوشی که از +HDR10 پشتیبانی می‌کند، سازگار است. شما همچنین می‌توانید از بین کدک‌های h.264 و h.265 یکی را انتخاب کنید. فیلم‌های گرفته شده با دوربین اصلی از کیفیت فوق‌العاده با داینامیک رنج عالی، جزئیات بسیار خوب و رنگ‌های پر جنب و جوش برخوردار هستند. ویدیوهای با رزولوشن و نرخ 4K30 نسبت به 4K60 برتری دارند و از پردازش طبیعی‌تری برخوردار هستند، اما هیچ تفاوتی بین دو حالت 1080p وجود ندارد.

گفته می‌شود لنز تله فوتو دارای قابلیت فیلمبرداری 4K60 است، اما در واقعیت گلکسی نوت 10 پلاس با سنسور اصلی در این حالت فیلمبرداری می‌کند. ویدیوهای ضبط شده با این لنز کمی نویز دارند. لنز اولترا واید یا فوق عریض نیز ادعایی برای ضبط ویدیو با نرخ 60 فریم بر ثانیه ندارد، اما می‌تواند با هر دو رزولوشن 4K و 1080p فیلمبرداری کند. ما در طول بررسی از فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه‌ای این دوربین لذت بردیم.

فیلم برداری گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس همانطور که در عکاسی قدرتمند ظاهر شده است، در فیلمبرداری هم یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود. در کنار حالت‌های معمول، این گوشی می‌تواند فیلم برداری سوپر اسلوموشن با وضوح 720p و نرخ 970 فریم بر ثانیه را به مدت 0.4 یا 0.8 ثانیه در اختیار شما قرار دهد. گزینه فیلم برداری اسلوموشن معمولی با حداکثر وضوح 1080p و نرخ 480 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد.

اما برای ویدیوهای استاندارد، شما می‌توانید فیلم‌هایی با وضوح 2160p تا نرخ حداکثری 60 فریم بر ثانیه را ضبط کنید و همین نرخ را برای ویدیوهای 1080p نیز در اختیار داشته باشید. در فیلمبرداری 4K هم این گوشی جزئیات زیادی را ضبط می‌کند و دامنه دینامیکی عالی را ارائه می‌کند. همانطور که از یک گوشی پرچمدار سامسونگ انتظار می‌رود، رنگ‌ها بسیار زیبا هستند و کاربران را به خود جذب می‌کنند. حالت شفاف‌سازی اضافه در برخی موارد که در حال فیلم برداری از سوژه‌های کوچک متحرک با دوربین تله فوتو هستید، به کمک شما می‌آید. یکی از نکات جالبی که در فیلم برداری با گلکسی نوت 10 پلاس متوجه آن شدیم، تاخیر 1 ثانیه‌ای بود که بین آغاز به ضبط در دنیای واقعی با آنچه روی نمایشگر گوشی به نمایش درمی‌آید، وجود داشت؛ در واقع وقتی شما دکمه ضبط را می‌زنید یا قصد پایان فیلم برداری را دارید، این کار با 1 ثانیه تاخیر انجام می‌شود.

حالت‌های مختلف فیلم برداری گلکسی نوت 10 پلاس

قابلیت لایو فوکوس (Live Focus) یکی از گزینه‌های جالب توجه برای فیلم برداری به نظر می‌رسد. با فعال‌سازی این گزینه،‌ شما می‌توانید ویدیوهایی با افکت بوکه را تهیه کنید که کمتر در گوشی های هوشمند دیگر می‌توان چنین قابلیتی را مشاهده کرد. حالت فیلم برداری Glitch هم می‌تواند افکت جالب توجه متحرکی را روی فیلم شما اعمال کند. افکت Color Spot نیز تلاش می‌کند رنگ‌ها را در ویدیوهای شما اصلاح کند. در نظر داشته باشید که تمام این حالت‌ها فقط با تشخیص چهره کاربر فعال می‌شوند. نرم افزار، چهره‌ی کاربر را شناسایی می‌کند و سپس سوژه را دنبال خواهد کرد.

فیلم برداری گلکسی نوت 10 پلاس

یک ابزار جدید به نام بوکه زنده یا Live Bokeh نیز به بخش فیلمبرداری این گوشی اضافه شده است. حالت‌های مختلفی شامل عکس‌، فیلم، سوپر اسلوموشن، عکس لایو فوکوس و فیلم لایو فوکوس (بوکه/پرتره)، اینستاگرام، پانوراما، حالت شب، حرفه‌ای (Pro) و هایپرلپس در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. هر یک از این حالت‌ها به شما اجازه می‌دهند تنظیمات سفارشی خود نظیر انتخاب حالت بوکه و کنترل نرخ فریم اسلوموشن/هایپرلپس را انتخاب کنید. تعدد این حالت‌ها ممکن است کار جابه‌جایی بین آنها را دشوار کند؛ به همین خاطر سامسونگ امکان ویرایش چینش آنها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا حالت‌های محبوبتان را در کنار هم قرار دهید و خیلی زود به آنها دسترسی پیدا کنید.

شاید ویژه‌ترین قابلیتی که گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس در زمینه فیلمبرداری در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت Zoom-in Mic باشد. با این قابلیت، شما روی هر سوژه‌ای که زوم کنید، صدای آن نسبت به صدای سایر المان‌های فیلم تقویت خواهد شد. با قابلیت Super Steady هم می‌توانید مطمئن باشید که ویدیوهای بدون لرزش را ضبط می‌کنید. این دوربین حرکات را با استفاده از یک مجموعه با بیش از یک میلیون فریم تشخیص می‌دهد و باعث کاهش لرزش‌ها در ویدیوهای شما می‌شود.

برای عاشقان اینستاگرام هم قابلیت ویژه‌ای در دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس وجود دارد. اگر بیشتر مواقع در اینستاگرام استوری می‌گذارید، این ویژگی برای شما فوق‌العاده کاربردی خواهد بود. فعال کردن این ویژگی، دوربین اینستاگرام را به دوربین اصلی خود گوشی تبدیل می‌کند. برای پیدا کردن این حالت باید به منو بروید و از آنجا روی گزینه Instagram بزنید و سپس روی دکمه شاتر کلیک کنید تا یک عکس ثبت شود یا آن را مدتی نگه دارید تا یک ویدیو ضبط کنید. این درست مشابه آن چیزی است که با اپلیکیشن اینستاگرام نیز می‌توان انجام داد. وقتی عکس بگیرید، اپلیکیشن به شما امکانات ویرایشی اینستاگرام را می‌دهد تا بتوانید روی تصویر خود بنویسید، فیلترگذاری کنید یا آن را پیش از ارسال به یک فایل متحرک گیف تبدیل کنید.

فیلم برداری گلکسی نوت 10 پلاس

یک ویرایشگر ویدیویی جذاب هم در اینجا وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از قلم اس پن، ویدیوهای خود را ویرایش کنید و تجربه متفاوتی را روی گوشی هوشمند خود به دست آورید.

AR Doodle

سامسونگ همواره در پرچمداران خودش قابلیت‌های جدیدی را می‌گنجاند تا بتواند نزد کاربران محبوبیت بیشتری کسب کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هر ساله شاهد اضافه شدن قابلیت‌هایی خاص در آن هستیم دوربین گوشی است. امسال نیز سامسونگ از یک قابلیت ویژه به نام AR Doodle در گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 خود رونمایی کرد که می‌تواند کاربر را با خود به دنیای واقعیت افزوده ببرد. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید روی تصاویرتان نقاشی‌های واقعیت افزوده بکشید و به آن‌ها نقاشی‌های متحرک اضافه کنید.

برای استفاده از این قابلیت کافی است ابتدا از سوژه‌ی خودتان عکس یا فیلم بگیرید. حالا می‌توانید افکت‌های مختلف را روی آن امتحان کنید. این قابلیت قادر به تشخیص چهره یا هر شیء دیگری است.

AR Emoji

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب توجه گوشی‌های نوت 10 سامسونگ AR Emoji است که شکلک‌های اموجی را با خود به دنیای واقعیت افزوده می‌برد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید کاراکتر خودتان را به صورت سه بعدی دربیاورید و از آن در شبکه‌های اجتماعی خود به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید یا آنکه در قالب ویدیوهای کوتاه جذاب، در حالی که این شکلک روی بدن شماست، به ضبط ویدیوهای سرگرم کننده بپردازید و آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

فیلم برداری گلکسی نوت 10 پلاس

به طور کلی باید عملکرد فیلمبرداری دوربین‌های پشتی این گوشی را مثبت ارزیابی کنیم. اگرچه به نظر می‌رسد پرتره‌ی ویدیویی یا حالت لایو فوکوس هنوز به تکامل نرسیده و نیاز به کار دارد. به لطف فناوری سوپر استیدی نیز می‌توانید با خیال راحت فیلم‌های بدون لرزشی را ثبت کنید. فیلم برداری با دوربین گلکسی نوت 10 پلاس حتی در محیط‌های کم‌نور نیز به اندازه کافی خوب است.

ما به سه جاذبه گردشگری در کرمانشاه سفر کردیم و ویدیویی را با دوربین گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس تهیه کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

ویدیوی سفر به 3 جاذبه گردشگری کرمانشاه با نوت 10 پلاس