کارگردان فیلم آنچارتد (Uncharted) از ساخت آن کناره‌‌گیری کرد

در حالی که شرکت سونی، ساخت فیلم آنچارتد (Uncharted) را با جدیت دنبال می‌کرد، یک کارگردان دیگر نیز از ساخت آن انصراف داد. این در حالی است که قرار بود ساخت فیلم از اوایل سال 2020 آغاز شود.

فیلم آنچارتد تاکنون چندین کارگردان مطرح را از دست داده و حالا تراویس نایت (Travis Knight) هم به دلیل مشکلاتی، این پروژه را ترک کرد تا سونی یک بار دیگر در توسعه این پروژه دچار مشکل شود.

تراویس نایت که فیلمی همچون بامبل‌بی (Bumblebee) و انیمیشن کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings) را در کارنامه دارد، آخرین کسی بود که ساخت این فیلم را برعهده گرفت و تصور می‌شد که دیگر شاهد تغییری نباشیم اما حالا سونی باید یک کارگردان دیگر را برای این فیلم انتخاب کند. سونی تقریبا یک دهه است که برای ساخت فیلمی بر اساس یکی از پرطرفدارترین مجموعه بازی‌هایش تلاش می‌کند و تا اینجا، کارگردانان و نویسندگان مختلفی وارد پروژه مذکور شده‌اند اما هر بار به دلایل مختلف، آن را ترک کرده‌اند. هر کدام از تغییرات، طرفداران را هیجان‌زده کرده و آن‌ها بی‌صبرانه منتظر تماشای قهرمان محبوب‌شان بر روی پرده سینما هستند.

فیلم آنچارتد و یک مشکل بزرگ دیگر 

فیلم آنچارتد

تام هالند

در حال حاضر، تام هالند که با نقش مرد عنکبوتی بسیار محبوب شده، قرار است نقش یک ناتان دریک نوجوان را بازی کند. پیش از او، شان لوی (شبی در موزه) برای ساخت فیلم انتخاب شده بود، اما در اواخر سال 2018 از ساخت فیلم کنار رفت. دیوید او راسل نزدیک به یک دهه پیش، اولین کسی بود که قصد ساخت‌ این فیلم را داشت و قرار بود مارک والبرگ و رابرت دنیرو در فیلم به ایفای نقش بپردازند. آن پروژه به نتیجه نرسید و پس از آن شاهد تغییرات دیگری در تیم سازنده فیلم بودیم. پس از خروج والبرگ، سونی به حضور کریس پرت (محافظان کهکشان) امیدوار بود که آن هم ممکن نشد و آن‌ها تصمیم به توسعه فیلمنامه‌ای تازه به قلم مارک بول (نویسنده‌ فیلم سی دقیقه پس از نیمه‌شب) گرفتند اما آن فیلمنامه هم به جایی نرسید. کارگردان‌هایی همچون سث گوردون (رئیس‌های وحشتناک) و دان تراختنبرگ (شماره 10 خیابان کلاورفیلد) هم در برهه‌ای از زمان برای ساخت فیلم انتخاب شده بودند اما آن‌ها نیز کنار رفتند تا در نهایت صندلی کارگردانی به تراویس نایت برسد و حال این صندلی یک بار دیگر خالی است.

طبق اخبار منتشر شده از سوی ددلاین، نایت به دلیل مشکلاتی در زمان بندی ساخت فیلم، آن را ترک کرده است. تام هالند طبق قراردادی که با شرکت مارول دارد، قرار است در فیلم مرد عنکبوتی 3 بازی کند و پس از آن، در فیلم آنچارتد نقش آفرینی خواهد کرد که تراویس نایت چنین مسئله‌ای را نپذیرفته و تصمیم به ساخت آثار دیگری گرفته است. فیلم آنچارتد قرار است در دسامبر 2020 بر روی پرده برود اما با این وضعیت، شاید یک بار دیگر با تاخیر مواجه شود.

فیلم آنچارتد

سونی در چند مدت اخیر، تلاش بیشتری برای ساخت فیلم کرده است اما خروج تراویس نایت، یک عقب گرد دیگر برای این پروژه محسوب می‌شود. او در واقع ششمین کارگردانی است که از ساخت این پروژه کنار می‌رود و حالا سونی کار سختی برای استخدام یک کارگردان مناسب پیش رو خواهد داشت. البته تام هالند همچنان نقش اصلی را بر عهده خواهد داشت و گفته می‌شود که مارک والبرگ نیز در پروژه حضور داشته و نقش سالی (Sully) را بازی می‌کند.

فیلم Uncharted را باید در فهرست آثار نفرین شده هالیوود قرار دهیم، جایی که آثاری همچون گمبیت (Gambit) و یا بازسازی کلاغ (Crow) حضور دارند. با این حال، سونی از پتانسیل این مجموعه با خبر است و به تلاش خود برای ساخت یک اثر ماجراجویی مناسب ادامه خواهد داد. حالا تنها چیزی که آن‌ها نیاز دارند، یک کارگردان مناسب است تا بتواند این پروژه را به درستی مدیریت کرده و فیلم مناسبی ارائه دهد.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود و آن‌ها به سرعت یک کارگردان مناسب را برای پروژه انتخاب کنند، فیلم آنچارتد در تاریخ 18 دسامبر 2020 (28 آذر 1399) بر روی پرده‌های سینما خواهد رفت.