وانت آریسان 2

ایران خودرو وانت آریسان 2 را با موتور پژو به بازار عرضه می‌کند

اخیرا در مراسم تولید انبوه موتور یورو 5 توسط ایران خودرو، وانت آریسان 2 با موتور پژو 405 دیده شد که گمانه‌زنی‌های تولید انبوه این وانت با موتور جدید را تایید کرده است.

گروه صنعتی ایران خودرو از سال 1395 وانت آریسان را به عنوان جایگزین وانت باردو (پیکان) به بازار عرضه می‌کند و حالا شواهد حاکی از آن است که این شرکت خودروسازی داخلی سعی دارد این خودرو را نسبت به نسل اولیه آن ارتقا دهد. شرکت ایران خودرو قصد ندارد وانت آریسان را با پسوند پلاس به بازار عرضه کند؛ چراکه کنار نام آریسان در پشت خودرو دو خط عمودی کرومی مشاهده می‌شود که احتمالا از نام آریسان 2 حکایت دارد و این خودرو با همین نام به بازار عرضه می‌شود.

موتور پژو برای وانت آریسان 2

شنیده‌ها حاکی از آن است که آریسان 2 از خرداد سال 99 به بازار عرضه خواهد شد و موتور آن تفاوت اصلی نسل جدید نسبت به نسل قبلی خواهد بود. این خودرو که برای اولین بار در سال 95 به بازار ایران راه پیدا کرد، دارای ظاهری به شکل پژو با موتور پیکان بود و پس از آن با موتورهای RD، روآ (ROA) و روآ سال نیز به تولید رسید، اما حالا این خودرو در به‌روزرسانی جدید با موتور پژو به تولید انبوه خواهد رسید. در واقع موتور پژو 405 برای وانت آریسان بسیار منطقی‌تر از موتور روآ سال است و باعث می‌شود عملکرد این خودرو افزایش پیدا کرده و قدرت آن نیز 11 واحد اسب بخار ارتقا بیابد.