سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت قلم SPen را به یک گوشی ارزانتر آورد

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت (Samsung Galaxy Note 10 Lite) جدیدترین گوشی از سری Note محسوب می‌شود. گلکسی نوت ۱۰ لایت سامسونگ از نظر قدرت پردازشی، دوربین و نمایشگر دست کمی از پرچمداران ندارد.

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت پیشنهاد غول کره‌ای برای کاربرانی است که تمایل دارند برای نخستین، مرتبه، بدون نیاز به پرداخت بالای هزار دلار، یک گوشی سری Note را تجربه کنند. سال‌ها پیش، داشتن نمایشگر بزرگتر و قلمی ویژه، دو تفاوت اصلی پرچمداران سری نوت و اس سامسونگ بود، اما طی چند سال اخیر‌، این تفاوت تنها به قلم منحصربه‌فرد SPen محدود شده است.

از چند ماه پیش اخباری درباره وجود عضوی دیگر از خانواده Galaxy Note 10 شنیده می‌شد. این گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت نام داشته و به لطف آن، تعداد کاربران زیادی قادر به چشیدن طعم کار با استفاده از قلم خاص SPen خواهند شد. هدف از تولید گوشی نام برده، فراهم کردن امکان خرید گوشی‌های هوشمند سری Note برای گستره بیشتری از کاربران بوده است.

SPen ارزان‌تر با سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

Galaxy Note 10 Lite به تراشه اگزینوس 9810 مجهز شده است که مغز متفکر پرچمداران سال 2018 سامسونگ (گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9) محسوب می‌شود. سامسونگ پیشتر مدل‌های ارزان قیمت سری S یا Note خود را مینی نام می‌گذاشت، اما برای یک گوشی 6.7 اینچی همچون سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت چنین پسوندی مناسب نیست!

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

رزولوشن صفحه نمایش فول اچ‌دی پلاس بوده و نوع پنل، Infinity-O است، به همین دلیل روی آن حفره‌ای به منظور قرار دادن دوربین سلفی وجود دارد. برای مقایسه باید بدانید صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس دارای اندازه 6.8 اینچ و رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس است.

نه تنها از نظر تراشه اصلی، بلکه با در نظر گرفتن حافظه رم نیز Galaxy Note 10 Lite با پرچمداران کنونی برابری می‌کند. این گوشی در دو نسخه 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی عرضه می‌شود. هر دو نسخه به 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند. به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی داده، می‌توانید از کارت حافظه‌ای تا سقف 1 ترابایت ظرفیت استفاده کنید.

دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت سه گانه است. سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی اصلی، همان سنسور به کار رفته در دوربین گوشی گلکسی نوت 8 است، به همین دلیل از قابلیت گشودگی دریچه دیافراگم متغیر پشتیبانی نمی‌کند. سنسور دارای لنز تله فوتو، با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و حداکثر زوم اپتیکال دو برابری از گلکسی نوت 9 امانت گرفته شده است. سومین سنسور، از نوع سوپر واید با رزولوشن 16 مگاپیکسل، همانند نمونه به کار رفته در گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس بوده و قابلیت عکاسی با میدان دید بالا را فراهم می‌کند. رزولوشن دوربین سلفی 32 مگاپیکسل بوده و لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 روی آن سوار است.

در این سطح، پرچمداران مشابه دیگری با توان پردازشی و نمایشگر بزرگ قابل خریداری هستند؛ قلم SPen مهمترین دلیل خرید سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت به جای آن‌ها محسوب می‌شود. اگرچه همانند نسخه‌های جدید، قلم به کار رفته در نسخه Lite گوشی Galaxy Note 10 نیز از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند، اما فاقد سنسور 6 محوره بوده و به همین دلیل برخی قابلیت‌های SPen جدید معرفی شده در گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس را در اختیارتان قرار نمی‌دهد.

یکی از قابلیت‌های جالب گوشی، Text Export نام دارد. به لطف آن قادر به تبدیل دست نوشته‌ها به متن‌های دیجیتالی به منظور اشتراک‌گذاری سریع خواهید بود. گجت به صورت پیش‌فرض به اندروید 10، مبتنی بر One UI 2.0، عرضه خواهد شد. قابلیت‌هایی همچون دستیار هوشمند اختصاصی سامسونگ بیکسبی، سامسونگ پی، ای آر اموجی و تشخیص چهره نیز در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر به کار رفته که مجددا مشابه راهکار پیاده‌ شده در پرچمداران امروزی است. ظرفیت باتری در مقایسه با گلکسی نوت 10 پلاس نیز افزایش یافته و از 4300 میلی‌آمپر ساعت در این گوشی، در گلکسی نوت 10 لایت به 4500 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. پشتیبانی از سیستم شارژ سریع 45 واتی سبب می‌شود باتری طی مدت زمان کوتاهی از صفر تا صد شارژ شود.

عرضه گوشی از ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد. متاسفانه قیمت محصول هنوز مشخص نیست، اما با توجه به مشخصات فنی گوشی، انتظار اختلاف قیمت فاحشی با گلکسی نوت 10 نداریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. یه طوری میگین ارزون انگار قراره بین 2 تا 4 باشه !
    اگر معرفی و تولید شه 7یا8 تومن قیمت داره دیگه! این که ارزون نیس!

  2. اگ اطرافش خاشیه داشته باشه هر چقدرم خوب باشه باز حس یک میان رده رو تداعی میکنه

  3. فکر کنم اس10لایت از این بهتره