گوشی های هوشمند سال 2020

خواهان چه تغییراتی در گوشی های هوشمند سال 2020 هستید؟

در این مقاله به مواردی اشاره می‌کنیم که برخی کاربران، از گوشی های هوشمند سال 2020 انتظار دارند. این‌ها تغییرات کوچکی هستند که برندهای فعال در بازار موبایل، می‌توانند به راحتی در محصولات خود اِعمال کنند.

همه ما گوشی‌هایی بی‌نقص می‌خواهیم و شاید این غیر ممکن باشد؛ اما بسیاری از کمپانی‌ها روی ویژگی‌ها یا طراحی خاصی اصرار می‌کنند و به طور خود خواسته، از محبوبیت محصولات‌شان می‌کاهند. مثلا ممکن است یک گوشی دارای دوربین‌های باکیفیتی باشد؛ اما چیدمان آن‌ها توی ذوق بزند؛ یا دستگاه دیگری با وجود داشتن بهترین سخت افزار داخلی، ساختار ظریف و شکننده‌ای داشته باشد. بد نمی‌شود اگر گوشی های هوشمند سال 2020 برای بهتر شدن، تغییرات زیر را به خود ببینند.

فیلترهای دوربین در گوشی‌های سامسونگ

گلکسی نوت 10 پلاس

گوشی‌های سری گلکسی اس 10 و نوت 10 سامسونگ هر چه که از یک پرچمدار بخواهید را در خود دارند: نمایشگر اولد زیبا، سخت افزار داخلی قدرتمند، اتصال 5G، امکان شارژ بی‌سیم و شارژ سریع. شاید تنها نقد وارد به آن‌ها دوربین‌شان باشد.

دوربین‌های 12 تا 16 مگاپیکسلی این پرچمداران، عکس‌هایی با جزئیات بالا می‌گیرند؛ ولی در تصاویر ثبت شده، رنگ‌ها بیش از حد تند هستند و پوست افراد نیز کمی غیر طبیعی به نظر می‌رسد. امید می‌رود با ایجاد تغییراتی در فیلترهای دوربین، رنگ طبیعی‌تری را در تصاویر ثبت شده با گوشی های سامسونگ شاهد باشیم.

امکان شخصی سازی در آیفون‌های اپل

اپل آیفون

بحث درباره برتری اندروید یا آی او اس زیاد است و قصد نداریم در اینجا به آن بپردازیم. اما شاید جای یک چیز در گوشی‌های آیفون خالی باشد: داشتن آپشن‌های بیشتر برای شخصی‌سازی!

رابط کاربری آیفون در یک دهه اخیر، تغییرات زیادی را به خود ندیده است؛ مثلا اپلیکیشن‌ها هنوز چیدمان چهار ستونی دارند، نمی‌توانید ویجت‌ روی هوم پیج قرار دهید و حذف آیکون اپ‌ها نیز چندان راحت نیست. در سوی مقابل، کاربران اندروید تا دل‌شان بخواهد حق شخصی‌سازی دارند؛ می‌توانند به همان تنظیمات پیش‌فرض بسنده کنند یا با ایجاد تغییراتی، چهره‌ای خاص به موبایل خود بدهند.

وجود درگاه USB-C در گوشی های هوشمند سال 2020 اپل هم برای خیلی‌ها خوشایند خواهد بود.

دوربین فوق عریض در گوگل پیکسل

گوگل پیکسل

گوگل در سال 2019 صاحب عنوان بهترین دوربین موبایل نشد؛ شاید به این دلیل که پیکسل 4 برخلاف اکثر پرچمداران به جای دوربین سه‌گانه، دو دوربین پشتی داشت. یکی با لنز واید و دیگری تله‌فوتو!

حالا دیگر وقتش است که گوگل از دوربین دوگانه فاصله بگیرد و یک دوربین اولترا-واید را هم به گوشی های هوشمند سال 2020 خود اضافه کند؛ همان‌طور که گلکسی اس 10 ای، همزمان لنزهای عریض و فوق عریض دارد. حتی گوگل در صورت تداوم استفاده از دوربین دوگانه، می‌تواند لنز فوق عریض را جایگزین لنز حالت پرتره نماید؛ چون در گذشته دیدیم که موبایل‌های این کمپانی با تک دوربین هم تصاویر پرتره فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کردند.

پنل شیشه‌ای گوشی‌های وان پلاس

وان پلاس 7 تی پرو

لازمه پشتیبانی گوشی‌های موبایل از شارژ وایرلس، داشتن بدنه شیشه‌ای است؛ اما این باعث آسیب‌پذیری بیشتر آن‌ها در برابر ضربه هم می‌شود. پس آیا بهتر نیست دستگاه‌هایی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند، جنس بدنه متفاوتی داشته باشند؟

مثلا گوگل برای پنل پشتی پیکسل 3 ای، از پلاستیک پلی‌کربنات استفاده کرد که نه تنها بادوام‌تر و ارزان‌تر است؛ بلکه مشابه شیشه جلوه می‌کند و ظاهر زیبایی به گوشی می‌دهد. اگر قرار است گوشی‌های وان پلاس هم فاقد امکان شارژ بی‌سیم  باشند، کمپانی چینی می‌تواند از مواد جایگزین در ساختار آن‌ها استفاده کند.

طراحی جانشین ایسوس راگ فون 2

ایسوس راگ فون 2

از لحاظ مشخصات فنی، ایسوس راگ فون 2 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد: نمایشگری با ریفرش ریت 120 هرتز، اسپیکرهای جلویی توانمند، عمر باتری دو روزه، فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی و رم 12 گیگابایتی گواهی بر این ادعا هستند. اما اگر یک گیمر پروپاقرص نباشید، شاید طراحی دستگاه و ظاهر تهاجمی آن را نپسندید.

البته ایسوس مشتریان هدف خود را می‌شناسد؛ ولی شاید با دادن چهره‌ای ساده‌تر به جانشین ایسوس راگ فون 2، بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند.