دستگاه‌ های اندروید

جالب‌ترین امکاناتی که تنها دستگاه‌ های اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد

اندروید یک پلتفرم قدرتمند است که پتانسیل زیادی برای تولید انواع تجربه‌های بی نظیر دارد. در این مقاله به جالب‌ترین ویژگی‌هایی می‌پردازیم که تنها در گجت های اندرویدی وجود دارند.

اندروید توانایی‌های زیادی در ایجاد تجربه‌های شگفت انگیز دارد. متاسفانه، بیش‌تر این پتانسیل توسط اکثر از توسعه‌دهندگان و کاربران بی توجه واقع می‌شوند. کارکردن و استفاده کامل از امکانات اندروید تا حدی دشوار است اما به هیچ وجه غیرممکن نبوده و این امکانات در گوشی‌های هوشمند و به خصوص تبلت‌ها وجود دارند.

چندین ویژگی و ترفند خاص وجود دارد که تنها پلتفرم اندروید به شما اجازه دسترسی به آن‌ها را می‌دهد و چنین راهکار‌هایی در هیچ کدام از سیستم عامل‌های محبوب دیگر یافت نخواهند شد.

نوشتار دیجیتالی

دستگاه‌ های اندرویدچه کسی به آیپد پرو نیاز دارند وقتی تبلت ترسیم دیجیتالی وکام (wacom) و دیوایس‌های اندوریدی وجود دارند؟ اگر شما در جستجوی خرید گجتی همراه با قلم دیجیتال هستید، با توجه به بودجه‌تان می‌توانید یکی از محصولات نوشتار دیجیتالی وکام را تهیه کنید یا با استفاده از یک اسمارت فون اندرویدی تمامی نیاز‌های خود را نسبت به یک قلم استایلوس رفع کنید.

اگر به دنبال خرید محصولاتی در رنج قیمت پایین‌تر هستید، شرکت‌هایی مانند XP-Pen و Huion گجت‌هایی خلاقانه‌ای تولید کرده‌اند که قیمت کمی دارند. تمامی اشکال از این دستگاه‌ها می‌تواند خلاقیت شما را در تولید طرح‌های جدید افزایش دهند. البته با هیچ فناوری نمی‌توانید فورا به داوینچی تبدیل شوید، اما حداقل این محصولات به شما امکان خواهند داد تا در هرمکانی که موضوعی نظر شمارا جلب کرد، شروع به ترسیم کنید.

تولید برنامه‌ برای دستگاه‌ های اندروید

دستگاه‌ های اندرویدپلتفرم اندروید به اندازه‌ی کافی باز است تا بتوانید از آن برای توسعه اپلیکیشن استفاده کنید. در حال حاضر بسترهای زیادی وجود دارند که به عنوان یک دستیار عمل می‌کنند و این موضوع به شما امکان می‌دهند برنامه‌هایی برای انواع گجت‌های اندرویدی تولید کنید. برای کسانی که اندکی سخت کوش‌تر هستند، این دستیار‌ها امکان می‌دهند تا در چارچوب زبان C++ به کدنویسی بپردازند. حتی در چارچوب برنامه cross-platform Qt امکان توسعه اپ‌هایی فراهم شده که هم از طریق موبایل و هم در دسکتاپ اجرا شوند.

دو نمایشگر بهتر از یکی

دستگاه‌ های اندرویدچیزی که در سایر پلتفرم‌ها به سختی ممکن می‌شود، اتصال دستگاه به یک اسکرین خارجی است اما در اندروید نه تنها این کار به راحتی ممکن است، بلکه دیوایس‌های مبتنی بر این پلفترم نیز به سمت توسعه نمایشگر در حال پیش‌روی هستند. البته گفتن این مورد که این محصولات با نمایشگر‌های دوگانه و غول پیکر خود راحتی و امکاناتی مانند صفحه‌های دسکتاپ ارائه خواهند داد کمی دور از ذهن است اما می‌توان گفت که طراحی چنین مدل‌هایی توسط تولیدکنندگان، می‌توانند در آینده به ایجاد یک محصول پخته و کاربردی بدل شود.

دستگاه‌ های اندروید و به طور کلی پلتفرم اندروید، همیشه در برابر طراحی‌ها و کاربرد‌های غیر متعارف، منعطف بوده‌اند. امیدواریم در آینده که گوشی‌های اندرویدی با صفحه‌های تاشو و دوگانه بیش‌تر پایشان را به این عرصه باز می‌کنند، ایده‌های تازه‌ای برای کاربردی شدن این گجت‌ها وجود داشته باشد.

پسرعموها

دستگاه‌ های اندرویدممکن است پشیبانی سامسونگ از لینوکس روی DeX به پایان کار خود رسیده باشد اما این بدان معنا نیست که دیگر نمی‌توان لینوکس را در اندروید اجرا کرد. این امر همیشه بدون نیاز به روت امکان پذیر بود. به لطف Termux، شبیه ساز محیط لینوکس در اندروید، می‌توانید یک دسکتاپ معمولی لینوکس را بر روی تلفن اندروید خود تجربه کنید. استفاده از دیوایس‌هایی با نمایشگر‌های بزرگ‌تر، تجربه‌ی لذت بخش‌تری را در کار با این شبیه‌ساز ایجاد خواهد کرد.

این کار به چه دردی می‌خورد؟

چنین کاری، احساس خوبی را به خاطر قدرت و باز بودن اندروید به شما منتقل خواهد کرد. این ابزار در مواقعی که به قابلیت‌های لینوکس نیاز است و به ویژه برای وب مسترها مفید خواهد بود. همچنین برای ورود به سیستم‌ها از راه دور و توسعه و تست نرم‌افزار، کاربردهای زیادی خواهد داشت.

جمع بندی

دستگاه‌ های اندرویدنکات گفته شده تنها نوک کوه یخ کار‌هایی است که می‌توانید در اندروید انجام دهید. بعضی از این کاربرد‌ها مانند Tasker کاربردی‌تر هستند و برخی دیگر مانند اجرای یک وب سرور روی گوشی، کاربران حرفه‌ای تر را هدف گرفته است. این مثال‌ها، قدرت و انعطاف پذیری دستگاه‌های اندروید را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند اگر برنامه‌‌نویسان تلاش کنند و کاربران با خرید از آن‌ها حمایت کنند، این پلفترم همچنان پیشرفت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یعنی ای او اس نوشتار دیجیتال نداره؟

  2. این که بر روی اندروید میشه نرم افزار ی رو که میخوای خودت بسازی رو قرار بدی عالیه

  3. این قسمت پسر عمو ها رو خوندم ولی متوجه نشدم