فروزن 2 (Frozen 2) تبدیل به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد

فروزن 2 (Frozen 2)، آخرین اثر انیمیشنی شرکت دیزنی، موفق شد با شکست دادن قسمت اول و همچنین شگفت انگیزان 2، به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شود.

فروزن 2 که در ماه نوامبر سال 2019 میلادی بر روی پرده رفته بود، موفق شد بالاترین فروش یک اثر انیمیشنی را بدست بیاورد و تاریخ‌ساز شود. البته همه این‌ها در صورتی است که شیرشاه (The Lion King) را یک اثر انیمیشنی در نظر نگیریم.

دیزنی در یک حرکت هوشمندانه، این انیمیشن را یک هفته قبل از روز شکرگزاری روی پرده فرستاد تا با چالش‌های قسمت اول رو به رو نشود و همین مسئله کافی بود تا فیلم بتواند فروش قدرتمندانه‌تری را تجربه کند.

مجموعه فروزن با شکستن رکوردهای باکس آفیس غریبه نیست و قسمت اول هم تبدیل به پرفروش‌ترین اثر شرکت دیزنی شده بود. با توجه به این موفقیت بزرگ، بدیهی بود که دیزنی به فروش بالای قسمت دوم نیز امید داشته باشد. حتی اگر کسی نسبت به این مسئله تردید داشت، افتتاحیه 130 میلیون دلاری فروزن 2 نشان داد که فروش این اثر، از سطح انتظارات نیز بالاتر خواهد بود. قسمت دوم در کمتر از دو ماه، توانست تمامی آثار انیمیشنی تاریخ را کنار بزند. فروزن 2 همچنین سومین اثر استودیوی دیزنی انیمیشن، پس از فروزن 1 و زوتوپیا (Zootopia) است که از مرز 1 میلیارد دلار عبور می‌کند.

فروزن 2

فروزن 2 (Frozen 2) حالا پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما است

قسمت دوم فروزن با 1.325 میلیارد دلار فروش، حالا پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ محسوب می‌شود و از فروش 1.276 میلیارد دلاری قسمت اول و فروش 1.243 میلیارد دلاری انیمیشن شگفت انگیزان 2 پیشی گرفته است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که فیلم شیرشاه با 1.657 میلیارد دلار فروش، نزدیک به 300 میلیون دلار بیشتر از فروزن فروخته است. در حالی که بسیاری، این فیلم را یک اثر انیمیشنی توصیف می‌کنند، دیزنی با این دیدگاه‌ها مخالف است و آن فیلم را یک اثر لایو اکشن به حساب می‌آورد. با این حال، نمی‌توان از این مسئله گذشت که فیلم شیرشاه به صورت کامل، محصول جلوه‌های ویژه کامپیوتری است.

شیرشاه و Frozen 2 تنها دو فیلم از شش فیلم شرکت دیزنی در سال 2019 هستند که از مرز 1 میلیارد دلار فروش عبور می‌کنند. در حال حاضر سازندگان فروزن، تصمیمی برای تولید قسمت سوم ندارند اما با توجه به این فروش حیرت انگیز، تعجب‌آور خواهد بود اگر دیزنی دست به کار نشده و توسعه قسمت بعدی را در دستور کار قرار ندهد.

انیمیشن‌ها در چند سال اخیر، وضعیت عجیبی در باکس آفیس داشته‌اند. دیزنی با تغییر استراتژی، دست به بازسازی انیمیشن‌های قدیمی زده و تا اینجا یک موفقیت خیره کننده داشته است. این شرکت بزرگ البته به ساخت بازسازی‌ها ادامه خواهد داد و امسال هم فیلم مولان را با یک بودجه عظیم 300 میلیون دلاری، بر روی پرده می‌فرستد.

در حال حاضر، 9 فیلم از 10 اثر فهرست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ متعلق به شرکت دیزنی است و تنها انیمیشن مینیون‌ها (Minions) از شرکت یونیورسال توانسته در این لیست حضور داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*