ریلمی 5 آی

ریلمی 5 آی با دوربین چهارگانه و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

گوشی ریلمی 5 آی (Realme 5i) در ویتنام رونمایی شد. این گوشی میان رده چینی دارای دوربین چهارگانه و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی است. در ادامه مشخصات و امکانات ریلمی 5i را بررسی می‌کنیم.

گوشی ریلمی 5 آی (Realme 5i) در ویتنام رونمایی شد. این گوشی هوشمند ارزان‌قیمت دارای چهار دوربین در پشت و یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپرساعتی است. گوشی جدید ریلمی با قیمت حدود 160 دلار به بازار ویتنام عرضه می‌شود و مشخصات آن شباهت زیادی با ریلمی 5 دارد.

مشخصات گوشی ریلمی 5 آی

در ابتدا نگاهی به دوربین‌های ریلمی 5i می‌اندازیم. در پشت گوشی شاهد سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 هستیم و لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با 119 درجه میدان دید و با پشتیبانی از حالت سوپر نایت آن را همراهی می‌کند. این دو دوربین می‌توانند با هم همکاری کنند و ویدیوهای فوق‌العاده‌ای را به ثبت برسانند. همچنین دوربین اصلی می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا ویدیوهای اسلوموشن با سرعت 120 فریم بر ثانیه تهیه کند. دو لنز دیگر در قاب پشتی گوشی قرار گرفته که یکی لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو است که می‌تواند از فاصله 4 سانتی‌متری فوکوس کند. در نهایت یک سنسور تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی نیز در قاب پشتی قرار گرفته است.

ریلمی 5 آی

ریلمی 5 آی از چیپست 11 نانومتری اسنپدراگون 665 با پردازنده 8 هسته‌ای شامل 4 هسته کریو 260 گلد و 4 هسته کریو 260 سیلور بهره می‌برد و پردازشگر آدرنو 610 نیز وظایف گرافیکی را بر عهده دارد. این گوشی خوش‌قیمت در دو نسخه با رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت یا رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. امکان ارتقای حافظه ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی نیز وجود دارد. ریلمی 5i بر روی سیستم عامل اندروید 9 پای با رابط کاربری Color OS 6.1 اجرا می‌شود.

در جلو، نمایشگر 6.5 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 1600 در 720 پیکسل دیده می‌شود. این نمایشگر با پوشش محافظت گوریلا گلس پوشانده شده و 480 نیت روشنایی دارد. یک ناچ قطره‌ای نیز در بالای نمایشگر قرار گرفته که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی درون آن تعبیه شده است.

ریلمی 5 آی

ریلمی 5 آی در رنگ‌های آبی و سبز عرضه می‌شود که هر دو رنگ دارای الگویی هستند که نور آفتاب را منعکس می‌کند و یک بافت موج‌دار در پشت دیده می‌شود. همچنین حسگر خازنی اثر انگشت در قاب پشتی قرار گرفته است. علاوه بر دوربین‌ها، یکی دیگر از نقاط قوت ریلمی 5i باتری پرظرفیت آن است. این گوشی از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با تکنولوژی شارژ معکوس سیمی برخوردار است و می‌توانید از گوشی به عنوان پاوربانک برای شارژ کردن لوازم جانبی خود نیز استفاده کنید. همچنین شارژر استاندارد 10 واتی درون جعبه قرار گرفته که متاسفانه به وسیله کابل میکرو یو اس بی به گوشی متصل می‌شود. جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم در لبه بالایی قرار گرفته است.

ریلمی 5 آی

طبق ادعای ریلمی، باتری این گوشی در هنگام بازی کردن پابجی موبایل 9.4 ساعت و در هنگام مشاهده ویدیو در یوتیوب 19.1 ساعت دوام می‌آورد. همچنین شرکت سازنده از روکش ویژه‌ای برای قطعات داخلی و خارجی استفاده کرده که باعث می‌شود در برابر آسیب‌های خارجی مقاوم باشد. هنوز مشخص نشده که ریلمی 5i از چه زمانی به بازار عرضه می‌شود، اما این گوشی چند روز دیگر در کشور هند نیز رونمایی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*