گوشی‌های تی سی ال 10

گوشی تی سی ال 10 5G با دوربین چهارگانه رونمایی شد؛ قیمت کمتر از 500 دلار!

کمپانی TCL که صاحب امتیاز برند آلکاتل است، موبایل‌هایی را با برند خودش نیز عرضه می‌کند. به تازگی این تولیدکننده چینی از گوشی‌های تی سی ال 10 5G ، تی سی ال 10L و تی سی ال ۱۰ پرو (TCL 10 Pro) رونمایی کرد.

صفحه نمایش گوشی‌های جدید TCL، مجهز به فناوری NXTVISION و ساخت خود کمپانی است. تی سی ال 10 5G و تی سی ال 10L صفحه نمایش تخت دارند؛ ولی نمایشگر آمولد مدل Pro با کناره‌های خمیده زیباتر جلوه می‌کند.

تی سی ال 10 5G

تی سی ال 10 5G

این نخستین گوشی 5G تی سی ال است و از تراشه سری 700 اسنپدراگون (احتمالا 765G) قدرت می‌گیرد. برای میزبانی از دوربین سلفی، یک حفره روی نمایشگر بزرگ و احتمالا 6.5 اینچی دستگاه دیده می‌شود. جنس پنل عقب، شیشه‌ای است و حسگر اثر انگشت هم در آنجا قرار دارد.

تی سی ال 10 5G از وجود چهار دوربین و فلاش LED دوگانه در پشت خود بهره می‌برد. جزئیاتی درباره مشخصات این ماژول چهارگانه اعلام نشده؛ ولی تصاویر نشان می‌دهند که دوربین اصلی، 64 مگاپیکسلی است.

تی سی ال 10 پرو

تی سی ال 10 پرو

صفحه نمایش تی سی ال 10 پرو علاوه بر انحنا، یک ناچ قطره‌ای هم برای دوربین سلفی دارد. همچنین پنل پشتی آن به جای طراحی هلوگرافیک آینه‌ای، بیشتر مشابه وان پلاس 7 پرو و دارای الگوهای درخشان است.

دیگر تفاوت این دو مدل، به وجود یک فلاش LED منفرد در پشت این گوشی مربوط می‌شود. البته طبق عبارات درج شده در زیر دوربین، اینجا هم سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی را داریم. ناگفته نماند که تی سی ال 10 پرو برخلاف دو مدل دیگر، مجهز به حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای است.

تی سی ال 10L

این ارازن‌ترین مدل خانواده است و دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی دارد. نمایشگر حفره‌دار و پنل عقب شیشه‌ای، مولفه‌های طراحی آن محسوب می‌شوند.

کمپانی چینی با وجود رونمایی از این محصولات در CES 2020، مشخصات کامل و قیمت آن‌ها را اعلام نکرده است. ظاهرا برای آگاهی از جزئیات بیشتر، باید منتظر برگزاری کنگره جهانی موبایل در اوایل اسفند ماه باشیم. البته در مورد تی سی ال ۱۰ 5G گفته می‌شود که قیمت پایه آن، کمتر از 500 دلار خواهد بود.

تی سی ال همچنین قصد دارد در سال 2020، نخستین دستگاه منعطف خود را نیز با قیمتی کمتر از 1000 دلار عرضه کند. هنوز مشخص نیست طراحی آن دقیقا چگونه خواهد بود؛ ولی در CES پارسال، نمونه‌ای آزمایشی از تبلت تاشو TCL را دیده بودیم و در نمایشگاه امسال، نسخه به‌روز شده‌‌ی آن به نمایش درآمده است.

تبلت تاشو تی سی ال

به هر حال این کمپانی چینی که بیشتر با تولید تلویزیون‌های ارزان قیمت شناخته می‌شود، قصد دارد با جدیت به بازار موبایل ورود پیدا کند. ظاهرا بازار آمریکا هم در کانون توجه TCL قرار دارد. استراتژی کمپانی، ارائه امکانات زیاد با قیمت مناسب است؛ حتی طرح‌هایی برای اهدای یک تبلت آلکاتل و یک تلویزیون به خریداران گوشی‌های هوشمند خود دارد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*