تبلت دل کانسپت Duet

رونمایی از دل کانسپت Duet و Ori؛ تبلت های مفهومی Dell در لاس‌وگاس

کمپانی Dell در نمایشگاه CES از چند دستگاه مفهومی رونمایی کرد. یک تبلت هیبریدی با نمایشگر دوگانه موسوم به دل کانسپت Duet و یک تبلت منعطف با نام دل کانسپت Ori جذاب‌ترین آن‌ها بودند.

درباره مشخصاتی مانند پردازنده، وضوح صفحه نمایش یا سایز باتری این تبلت‌ها اطلاعاتی ارائه نشده و تاکید کمپانی دل روی طراحی کانسپت Duet و کانسپت Ori بوده است.

نگاه نزدیک به تبلت دل کانسپت Duet

این محصول را باید پاسخ Dell به مایکروسافت سرفیس نئو بدانیم. کانسپت Duet دارای دو نمایشگر 13.3 اینچی است که با یک لولا به هم متصل هستند و امکان چرخش 360 درجه دارند. در قامت یک نمونه آزمایشی، این دستگاه دارای ساختار مستحکمی است. همچنین یک کیبورد فیزیکی هم وجود دارد که می‌توانید برای ساده‌تر شدن عمل تایپ، به عنوان وسیله جانبی از آن استفاده کنید.

نگاه نزدیک به تبلت دل کانسپت Ori

نام این محصول از اوریگامی (هنر کاردستی ژاپنی) می‌آید و دارای یک نمایشگر 13.4 اینچی P-OLED با قابلیت تاشدن است. هدف دل از به نمایش گذاشتن کانسپت Ori هم نشان دادن توانایی خود در ارائه یک دستگاه منعطف بود. به گفته‌ی  «درو تاش» مدیر طراحی صنعتی کمپانی، سخت‌ترین چالش تیم طراحی به لولای دستگاه مربوط می‌شد؛ اینکه در عین حرکت مستقل، با صفحه نمایش نیز هماهنگ باشد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز، دیگر چالش اشاره شده توسط او بوده است.

مانند سایر دیوایس‌های منعطف، صفحه نمایش کانسپت Ori هم یک چین‌خوردگی در محل تاشدن دارد (حتما نمونه اولیه سامسونگ گلکسی فولد را به یاد دارید). البته چندان قابل رویت نیست و فقط هنگام خواندن متن در صفحه‌ای با پس‌زمینه سفید به چشم می‌آید.

دل همچنین می‌خواست نشان دهد که قادر به ارائه چه نرم افزارهایی برای چنین محصولاتی است. هنوز هیچ‌یک از دو تبلت کانسپت Duet و Ori با سیستم عامل ویندوز 10 X کار نمی‌کنند و نرم افزاری هم برای آن‌ها موجود نیست. به همین دلیل، خود کمپانی دست به کار شد.

مثلا مهندسان دل یک ژست سه انگشتی را تعریف کردند که با اجرای آن در کانسپت دوئت، می‌توانید اپلیکیشن‌ها را از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر بفرستید. یک ضربه سریع چهار انگشتی هم باعث کشیده شدن پنجره اپلیکیشن در امتداد دو نمایشگر می‌شود. این قابلیت در هر دو حالت افقی و عمودی کار می‌کند. همچنین وقتی کیبورد جانبی را روی صفحه نمایش پایینی دستگاه می‌گذارید، یک تاچ‌پد دیجیتالی هم در کنار آن ظاهر می‌شود تا تجربه استفاده از لپ‌تاپ را برای‌تان تداعی کند.

تبلت دل کانسپت Duet

ژست‌هایی برای تبلت کانسپت اوری هم تعریف شده است. حتی در حالت تاشده، می‌توانید یک کیبورد مجازی را ظاهر کنید که حدود یک سوم از فضای صفحه نمایش را می‌پوشاند و در این حالت، دستگاه ظاهر یک مینی لپ‌تاپ را به خود می‌گیرد. البته شاید با تجهیز به ویندوز 10 ایکس، امکانات بیشتری هم وارد آن‌ها شود.

تبلت دل کانسپت Ori

وقتی از تاش سوال شد کدام‌یک از این دستگاه‌ها کارایی و مقبولیت بالقوه بیشتری دارند؛ او Duet و Ori را دو روی یک سکه توصیف کرد. به ادعای مدیر طراحی Dell، هم‌اکنون چنین محصولاتی از لحاظ سخت افزاری آماده‌اند و مشکل اصلی به بُعد نرم افزاری آن‌ها مربوط می‌شود.

مشخص نیست آیا دل کانسپت دوئت و Ori به تولید تجاری خواهند رسید یا خیر؟ اما می‌توان حدس زد که لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر دوگانه، فاصله چندانی تا تسخیر بازار ندارند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ب نظر چ صفحه نمایش های خیلی خوبین

  2. کیبوردش رو برداشتن ب جاش ی صفحه نمایش قرار دادن چندان مار شاخی نکردن