مقایسه سامسونگ گلکسی ای 51 با ردمی نوت 8 پرو و ردمی کی 30

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 51 با ردمی نوت 8 پرو و ردمی کی 30

به بهانه‌ی رونمایی از گوشی سامسونگ گلکسی ای 51 (Samsung Galaxy A51) در این مقاله قصد داریم به مقایسه آن با دو رقیب چینی٬ ردمی نوت 8 پرو و ردمی کی 30 بپردازیم.

هیچوقت به حرف کسانی که می‌گویند برای داشتن یک گوشی همه چیز تمام شما نیاز دارید یک پرچمدار را خریداری کنید٬ گوش نکنید. به لطف گوشی‌های میان‌رده‌ی جذابی که در بازار وجود دارد٬ بسیاری از مشتریان می‌توانند بدون نیاز به هزینه‌ی زیادی٬ یک گوشی عالی را صاحب شوند. در میان جدیدترین گوشی‌هایی که ارزش زیادی نسبت به قیمت خود دارند٬ ما می‌توانیم به دو مدل سامسونگ گلکسی ای 51 و ردمی کی 30 اشاره کنیم. با توجه به مشخصات فنی متعادلی که ارائه می‌کنند٬ ما تصور می کنیم که مقایسه‌ی آن‌ها می‌تواند بسیار عالی باشد. ما همچنین گوشی ردمی نوت 8 پرو را نیز که اعتقاد داریم یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند با قیمتی اقتصادی است٬ به این مقایسه اضافه کرده‌ایم.

گوشیردمی نوت 8 پروسامسونگ گلکسی ای 51ردمی کی 30
ابعاد و وزن۱۶۱.۳ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۹ گرم
۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم
۱۶۵.۳ در ۷۶.۷ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۲۰۸ گرم
نمایشگر۶.۵۳ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
۳۹۵ ppi
LTPS IPS LCD
۶.۵ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
۴۰۵ ppi
Super AMOLED
۶.۶۷ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
۳۹۵ ppi
IPS LCD
پردازندهمدیاتک هلیو جی ۹۰ تی
۸ هسته
سامسونگ اگزینوس ۹۶۱۱
۸ هسته
کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ جی
۸ هسته
حافظه۶ گیگ رم/۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم/۱۲۸ گیگ حافظه
۴ گیگ رم/۶۴ گیگ حافظه
۴ گیگ رم/۱۲۸ گیگ حافظه
۶ گیگ رم/۱۲۸ گیگ حافظه
۶ گیگ رم/۶۴ گیگ حافظه
۶ گیگ رم/۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم/۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم/۲۵۶ گیگ حافظه
نرم افزاراندروید ۹ پای
MIUI
اندروید ۱۰
One UI
اندروید ۱۰
MIUI
ارتباطاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵.۰
GPS
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵.۰
GPS
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵.۰
GPS
دوربینچهارگانه ۶۴ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسلی
f1.8 و f/2.2 و f/2.4 و f/2.2
سلفی ۲۰ مگاپیکسلی
چهارگانه ۴۸ + ۱۲ + ۵ + ۵ مگاپیکسلی
f/2.0 و f/2.4 و f/2.4 و f/2.2
سلفی ۳۲ مگاپیکسلی f/2.2
چهارگانه ۶۴ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسلی
f/1.9 و f/2.2 و f/2.4 و f/2.4
سلفی دوگانه ۲۰ + ۲ مگاپیکسلی f/2.2 و f/2.4
باتری 

۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۸ وات
+Quick Charge 4

۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات
۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۷ وات
قابلیت‌های اضافهاسلات دو سیم کارت هیبریداسلات دو سیم کارتاسلات دو سیم کارت هیبرید

طراحی

در حالی که نوت 8 پرو با یک طراحی حفره روی نمایشگر قطره‌ای همراه است٬ گوشی ردمی کی 30 و سامسونگ گلکسی ای 51 طراحی نوآورانه‌تری را ارائه می‌کنند. این دو گوشی به نمایشگر فاقد ناچ مجهز بوده و حفره‌ی کوچکی برای میزبانی از دوربین سلفی روی آن‌ها جای گرفته است. من شخصا گوشی سامسونگ را به خاطر یک حفره‌ی کوچک روی صفحه٬ ضخامت کم‌تر٬ ابعاد جمع و جورتر و یک اسکنر اثر انگشت بیشتر می‌پسندم. اسکنر در دو گوشی دیگر٬ روی فریم کناری سوار شده است.

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 51 با ردمی نوت 8 پرو و ردمی کی 30

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

نمایشگر

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند از آنجا که سامسونگ گلکسی ای ۵۱ به یک نمایشگر AMOLED مجهز شده٬ گزینه‌ی بهتری نسبت به دو مدل دیگر است. اما گوشی ردمی کی ۳۰ علیرغم تجهیز به یک نمایشگر ٬LCD به لطف تاییدیه HDR10 و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی گزینه‌ی جذاب‌تر و بهتری است. به خاطر داشته باشید که در بین گوشی‌های میان‌رده کمتر پیش می‌آید که از یک نمایشگر روان ۱۲۰ هرتزی استفاده شود. این نمایشگر می‌تواند یک تجربه کاربری روان را ارائه کرده و گزینه‌ی جذابی برای گیمرها باشد. نمایشگر گوشی کی ۳۰ همچنین دارای ابعاد گسترده‌تری نیز هست.

مشخصات فنی و نرم افزار

روی کاغذ٬ قدرتمندترین سخت افزار از آن گوشی ردمی نوت ۸ پرو است. این دیوایس به یک چیپست هلیو جی ۹۰ تی مجهز است که  ۸ گیگ رم و حداکثر حافظه ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.1 نیز آن را همراهی می‌کنند. علیرغم اینکه بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند یک گوشی با چیپست کوالکام را خریداری کنند٬ مدال نقره به گوشی ردمی کی ۳۰ مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ جی می‌رسد. اندروید ۱۰ به صورت پیشفرض روی دو گوشی ردمی کی ۳۰ و گلکسی ای ۵۱ نصب است٬ در حالی که ردمی نوت ۸ پرو به اندروید ۹ پای تجهیز خواهد بود. گوشی سامسونگ از پایین‌رده‌ترین چیپست در بین این سه گوشی برخوردار بوده و گران قیمت‌ترین نسخه‌ی آن فقط با ۶ گیگابایت رم همراه است.

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 51 با ردمی نوت 8 پرو و ردمی کی 30

Xiaomi Redmi K30

دوربین

در حالی که گوشی Galaxy A51 از نظر فنی و سخت افزاری حرف زیادی برای گفتن ندارد٬ اما دوربین‌هایش بد نیستند. با این حال از آنجایی که این گوشی هنوز وارد بازار نشده٬ ما موفق به بررسی عملکرد دوربین آن نشدیم. دو گوشی برند ردمی از دوربین‌های پشتی یکسانی برخوردارند٬ اما مدل K30 به دوربین سلفی دوگانه (با یک سنسور تشخیص عمق) مجهز است.

باتری

بهترین باتری در این بین متعلق به گوشی Redmi K30 است. آن با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشترین ظرفیت را دارد و کم مصرف‌ترین چیپست را نیز به خدمت گرفته است. علاوه بر این٬ سریع‌ترین فناوری شارژ را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد.

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 51 با ردمی نوت 8 پرو و ردمی کی 30

Samsung Galaxy A51

قیمت

گوشی سامسونگ با قیمت ۳۷۹ یورو عرضه می‌شود. این درحالیست که گوشی ردمی نوت ۸ پرو با قیمت ۲۵۰ یورو و کی ۳۰ با قیمت ۲۵۵ یورو در بازار جهانی به فروش می‌رسند. نمایشگر وسیع‌تر و بهتر٬ سخت افزار خوب و عمر باتری طولانی می‌تواند از گوشی ردمی کی ۳۰ گزینه‌ی بهتری در این مقایسه بسازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سامسونگ خیلی گرون تره نسبت به اون دوتا

  2. کی 30بهترین گزینه موجود پر این لیست هست

  3. a 51 رو ک دیجی کالا دو سه هفته ای هست برای فروش گزاشته. چطور میگین به بازار نیومده