هواوی واچ جی تی 2

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 2 (Huawei Watch GT2)

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۲ (Huawei Watch GT2) به تازگی وارد بازار ایران شده است. در ادامه، بررسی کامل طراحی، مشخصات، قابلیت‌ها و امکانات هواوی واچ جی تی 2 را مطالعه می‌کنید.

شرکت هواوی در جریان رونمایی از گوشی های پرچمدار سری میت 30 خود در سپتامبر 2019، یک محصول مهم دیگر را نیز معرفی کرد که تا حدودی زیر سایه گوشی های سری Mate 30 قرار گرفت و آن چیزی نبود جز نسل جدید ساعت هوشمند هواوی یعنی هواوی واچ جی تی 2 (Huawei Watch GT2).

هواوی واچ جی تی 2

این اسمارت واچ جدید هواوی بسیار زیبا است و با طراحی گرد، براق، نسبتا باریک با صفحه نمایش بزرگ و روشن به بازار آمده است. واچ جی تی 2 دقیقا مانند نسل قبلی‌اش، یک ردیاب تناسب اندام بسیار زیبا در بدنه ساعت است. با اجرای سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی لایت او اس، شما نمی‌توانید از برنامه‌های ثالث روی آن استفاده کنید، اما برنامه‌هایی که نیاز دارید را روی ساعت پیدا می‌کنید.

هواوی Watch GT2 در دو نسخه 42 و 46 میلی‌متری عرضه می‌شود که نسخه 46 میلی‌متری، علاوه بر بزرگتر بودن، از امکانات اضافه‌ای مانند مکالمه بلوتوثی،‌ بلندگو و باتری بهتر بهره می‌برد.

فهرست عناوین بررسی هواوی واچ جی تی 2

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

بررسی ویدیویی

قبل از هر چیز شما را دعوت می‌کنیم بررسی ویدیویی ساعت هوشمند هواوی Watch GT2 که در استودیوی اختصاصی گجت نیوز برای شما آماده کرده‌ایم را تماشا کنید و از جنبه‌های مختلف با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این اسمارت واچ زیبا آشنا شوید.

مقایسه مشخصات فنی

ساعتهواوی واچ جی تی 2 مدل 42 میلی‌متریهواوی واچ جی تی 2 مدل 46 میلی‌متریهواوی واچ جی تی مدل 46 میلی‌متریسامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2
زمان معرفیسپتامبر 2019اکتبر 2018آگوست 2019
ابعاد41.8 در 41.8 در 9.4 میلی‌متر45.9 در 45.9 در 10.7 میلی‌متر46.5 در 46.5 در 10.6 میلی‌متر44 در 44 در 10.9 میلی‌متر
وزن29 گرم41 گرم46 گرم42 گرم
جنس بدنهشیشه در جلو، سرامیک در پشت، فریم فولاد ضد زنگشیشه در جلو، سرامیک در پشت، فریم فولاد ضد زنگشیشه در جلو با پوشش محافظ گوریلا گلس DX+، فریم فولاد ضد زنگ
مقاومت در برابر آبتا عمق 50 متریتا عمق 50 متریتا عمق 50 متری
سیم کارتخیرخیرeSIM
نوع نمایشگرOLED با نمایش 16 میلیون رنگOLED با نمایش 16 میلیون رنگسوپر امولد با نمایش 16 میلیون رنگ، نمایشگر همواره روشن
اندازه نمایشگر1.2 اینچ1.39 اینچ1.39 اینچ1.4 اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه52.9 درصد59.4 درصد57.9 درصد32.7 درصد
وضوح نمایشگر390 در 390 پیکسل454 در 454 پیکسل454 در 454 پیکسل360 در 360 پیکسل
نسبت تصویر نمایشگر1:11:11:1
تراکم پیکسلی نمایشگر326 پیکسل در هر اینچ326 پیکسل در هر اینچ364 پیکسل در هر اینچ
سیستم عاملهواوی لایت او اسهواوی لایت او استایزن او اس 4.0
حافظه داخلی و رم4 گیگابایت با 2 گیگابایت رم128 مگابایت با 16 مگابایت رم4 گیگابایت با 1.5 گیگابایت رم
چیپست و پردازندهکایرین A1Cortex-M4اگزینوس 9110 با پردازنده دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتزی Cortex-A53 و پردازشگر گرافیکی Mali-T720
مکالمه بلوتوثینداردداردندارددارد
بلوتوث5.14.25.0
جی پی اسدارد با GLONASS و GALILEOدارد با GLONASS و GALILEOدارد با A-GPS، GLONASS، GALILEO و BDS
NFCفقط در چینندارددارد
حسگرهاشتاب‌سنج، ضربان قلب، فشارسنج، قطب‌نما، فشار هواشتاب‌سنج، ضربان قلب، فشارسنج، قطب‌نماشتاب‌سنج، ضربان قلب، فشارسنج
باتری215 میلی‌آمپرساعتی با امکان 7 روز استفاده معمولی455 میلی‌آمپرساعت با امکان 14 روز استفاده معمولی420 میلی‌آمپرساعت340 میلی‌آمپرساعتی با شارژ وایرلس

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، بسیاری از ویژگی‌های نسخه 42 و 46 میلی‌متری واچ جی تی 2 یکسان است، اما در مدل 46 میلی‌متری شاهد به کارگیری نمایشگر بزرگتر با رزولوشن بالاتر، باتری بهتر با عمر بیشتر و ویژگی‌های اضافه‌تری مانند مکالمه بلوتوثی هستیم. شاید بتوانیم مدل 42 میلی‌متری را با نام واچ جی تی 2 لایت بشناسیم. سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 نیز یکی از رقبای جدی و قدرتمند هواوی واچ جی تی 2 محسوب می‌شود که در جدول بالا می‌توانید مشخصات آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

جعبه گشایی و نگاه اولیه

هواوی واچ جی تی 2

واچ جی تی 2 در یک جعبه ساده و شیک مربعی‌شکل با رنگ خاکستری قرار گرفته است. نام ساعت در بالای سمت چپ جعبه نوشته شده و اندازه ساعت نیز به رنگ طلایی در کنار آن درج شده است و تصویر ساعت نیز در مرکز جعبه دیده می‌شود. درون جعبه هم علاوه بر ساعت، دفترچه راهنما، کارت وارانتی، استند شارژ با درگاه شارژ یو اس بی C و کابل شارژ یو اس بی A به یو اس بی C قرار گرفته است. شما با نگه داشتن دکمه بالایی می‌توانید ساعت را روشن کنید و سپس در اولین اقدام باید زبان را انتخاب کنید که متاسفانه خبری از زبان فارسی نیست. سپس باید از طریق اپ Huawei Health آن را به گوشی متصل کنید. واچ جی تی 2 با سیستم عامل اندروید 4.4 و آی او اس 9 به بالاتر سازگار است. در ادامه،‌ ویدیوی جعبه گشایی هواوی واچ جی تی 2 در استودیوی گجت نیوز را مشاهده می‌کنید:

طراحی

هواوی واچ جی تی 2

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 2 در دو نسخه با بند 42 و 46 میلی‌متری به بازار عرضه می‌شود. ما نسخه 46 میلی‌متری را بررسی می‌کنیم و کسانی که مچ دست کوچک‌تری دارند، مانند بانوان می‌توانند از مدل 42 میلی‌متری استفاده کنند. مدل 42 میلی‌متری برای مچ‌های 13 تا 20 سانتی‌متری و مدل 46 میلی‌متری برای مچ‌های 14 تا 21 سانتی‌متری مناسب است.

طراحی واچ GT2 نسبت به نسل قبلی بهتر شده است و یکی از ظریف‌ترین و جذاب‌ترین ساعت های هوشمند بازار به شمار می‌رود. حاشیه‌ها باریک‌تر و صاف‌تر شده‌اند و رو به بیرون خم می‌شود. علائم 24 ساعته در حاشیه‌ها حکاکی شده‌اند که دور تا دور نمایشگر را فرا گرفته است. شیشه روی نمایشگر با الهام گرفتن از طراحی زیبایی‌شناسی مینیمالیسم از جنس شیشه سه بعدی است که زاویه کمی دارد و زیبایی ساعت را دوچندان کرده است.

هواوی واچ جی تی 2

دو دکمه در لبه کناری سمت راست ساعت قرار گرفته که یکی از آنها به شما امکان دسترسی فوری به منو را می‌دهد و دکمه پایینی برای شخصی‌سازی تنظیمات است؛ برای مثال می‌توانید آن را تنظیم کنید تا بتوانید با یک بار فشار دادن، ردیاب فعالیت را فراخوانی کنید. بندهای ساعت هم 22 میلی‌متری هستند و به راحتی قابل تعویض است و شما می‌توانید آن را با رنگ‌های مختلفی که در بازار وجود دارد تعویض و به عنوان مثال با لباس خود ست کنید. هواوی همچنین نسخه‌های کلاسیک یا الایت را با بندهای چرمی یا استیل برای کسانی که ظاهر رسمی‌تری را ترجیح می‌دهند، عرضه می‌کند.

این ساعت در هر دو اندازه، در سه مدل اسپرت، کلاسیک و الایت عرضه می‌شود که هر کدام دارای بندهای مختلف شامل لاستیک فلوئور، چرمی و فلزی هستند. در پشت صفحه نمایش، مانیتور اندازه‌گیری ضربان قلب قرار گرفته و دو پین پوگو برای اتصال به پد شارژ نیز دیده می‌شود. اگر مدل‌های دارای بند چرمی یا فلزی را انتخاب می‌کنید، یک بند لاستیکی نیز در جعبه قرار می‌گیرد که به راحتی و از طریق پین‌های موجود می‌توانید آن را تعویض کنید. شکاف‌هایی هم برای جای‌گیری بلندگو در سمت راست و میکروفون در سمت چپ تعبیه شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از طریق بلوتوث به گوشی خود متصل شده و مکالمه انجام دهید. البته این قابلیت فقط در مدل 46 میلی‌متری وجود دارد.

هواوی واچ جی تی 2

هواوی Watch GT2 بسیار سبک و دارای ضخامت 10.7 میلی‌متر است و به همین دلیل سنگینی آن را روی مچ دستتان احساس نمی‌کنید. مدل 42 میلی‌متری هم که سبک‌تر و باریک‌تر است و فقط 9.4 میلی‌متر ضخامت دارد.

صفحه نمایش

هواوی واچ جی تی 2

هر دو نسخه هواوی واچ جی تی 2 دارای نمایشگر OLED با روشنایی بسیار خوب هستند. در نسخه 46 میلی‌متری شاهد استفاده از صفحه نمایش 1.39 اینچی با رزولوشن 454 در 454 پیکسل و تراکم پیکسلی 326 پی پی آی هستیم و در نسخه 42 میلی‌متری نیز نمایشگر 1.2 اینچی با رزولوشن 390 در 390 پیکسل استفاده شده است. نمایشگر گستره دیداری بالایی دارد و از هر زاویه‌ای محتوای آن قابل خواندن است.

نمایشگر همواره روشن یا Always-On Display در این ساعت هوشمند وجود دارد که با نام صفحه قفل شناخته می‌شود. برای این صفحه می‌توانید از دو گزینه ساعت آنالوگ یا دیجیتالی، یکی را انتخاب کنید که آنها تک‌رنگ هستند. نمایشگر ساعت رنگی است، روشنایی بسیار خوب (حداکثر 1000 نیت) با تراکم پیکسلی بالا دارد و از ژست‌های حرکتی هم پشتیبانی می‌کند. می‌توان گفت هواوی واچ جی تی 2 یکی از روشن‌ترین و واضح‌ترین نمایشگرها را در میان ساعت های هوشمند دارد. رنگ‌ها بسیار پر زرق و برق هستند و از تماشای آنها لذت خواهید برد. روشنایی نمایشگر به اندازه‌ای است که در زیر نور مستقیم آفتاب هم مشکلی بابت خواندن محتوای به نمایش درآمده در ساعت نخواهید داشت.

هواوی واچ جی تی 2

متاسفانه نرخ تازه‌سازی نمایشگر خیلی بالا نیست و به همین دلیل انیمیشن‌ها گاها تاخیر دارند. احتمالا بخشی از دلیل قدرت کارایی باتری ساعت این است که صفحه نمایش از تجدیدپذیری سریعی برخوردار نیست.

عمر باتری

هواوی واچ جی تی 2

هواوی واچ جی تی 2 با یک چیپست داخلی کایرین A1 که ساخت خود هواوی است به بازار عرضه می‌شود و این چیپست باعث شگفتی در بخش عمر باتری شده است. این چیپست فقط 10 US/MHz انرژی مصرف می‌کند که برابر با یک سوم مصرف انرژی سایر چیپست‌های مشابه است. بنا بر ادعای شرکت هواوی، نسخه 46 میلی‌متری این ساعت هوشمند با باتری 455 میلی‌آمپرساعتی می‌تواند در استفاده معمولی تا دو هفته دوام بیاورد و مدل 42 میلی‌متری نیز با باتری 215 میلی‌آمپرساعتی تا یک هفته دوام باتری را تضمین می‌کند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم واچ GT2 را آزمایش کنیم تا ببینیم آیا ادعای هواوی در مورد عمر باتری دو هفته‌ای آن درست است یا خیر.

برای آزمایش دوام باتری این ساعت هوشمند، از آن 24 ساعته با فعال بودن حسگر ضربان قلب و ردیابی خواب با روشن بودن GPS به مدت یک و نیم تا دو ساعت استفاده کردیم. ما همچنین از طریق این اسمارت واچ موسیقی پخش نکردیم و مکالمه‌ای هم با آن انجام نشد، اما صفحه نمایش همواره روشن یا Always-On Display فعال بود. نتیجه آزمایش ما این بود که باتری ساعت نزدیک به 10 روز دوام آورد و ادعای هواوی در مورد عمر باتری دو هفته‌ای واچ جی تی 2 کاملا واقعیت نداشت، اما این ساعت دوام باتری بسیار خوبی را به شما هدیه می‌دهد.

هواوی واچ جی تی 2

اما در مورد شارژ کردن، این ناامیدکننده است که شما نمی‌توانید ساعت را به صورت بی سیم یا وایرلس شارژ کنید و باید از استند مخصوص دایره‌ای شکلی که ارائه می‌شود برای شارژ کردن ساعت استفاده کنید. ساعت از طریق پین‌های پوگو در پشت و به صورت مغناطیسی روی این پد شارژ قرار می‌گیرد و استند شارژ هم از طریق کابل یو اس بی تایپ C به یک پلاگین دیواری متصل می‌شود. به همین منظور یک کابل یو اس بی C به یو اس بی A در جعبه قرار گرفته است. شارژ کامل ساعت حدود 1 ساعت و نیم زمان می‌برد.

سخت افزار

هواوی واچ جی تی 2

در داخل ساعت، حافظه 4 گیگابایتی وجود دارد که فقط 2.2 گیگابایت آن قابل استفاده است و می‌توانید در آن موسیقی ذخیره کنید و به صورت آفلاین با ساعت به موسیقی گوش بدهید. این ساعت هوشمند همچنین به چیپست اختصاصی هواوی یعنی کایرین A1 مجهز شده که عملکرد بسیار بهینه‌ای دارد و به عمر باتری بسیار خوب ساعت نیز کمک می‌کند. این تراشه در هدفون‌های فری بادز 3 نیز به کار رفته است.

هواوی واچ جی تی 2

چیپست کایرین A1 قرار گرفته در داخل ساعت هوشمند هواوی دارای بلوتوث 5.1، پردازنده صوتی 356 مگاهرتزی و فناوری انتقال همزمان دو کاناله ایزوکرون است که کیفیت صدای خوبی را فراهم می‌کند. این را هم بگوییم که این اسمارت واچ از استاندارد 5ATM بهره می‌برد؛ به این معنی که می‌تواند تا مدت 30 دقیقه در عمق 50 متری زیر آب دوام بیاورد. از لحاظ گزینه‌های اتصال نیز واچ جی تی 2 از بلوتوث 5.1 و همچنین جی پی اس داخلی همراه با GALILEO و GLONASS برای موقعیت‌یابی دقیق‌تر و سریع‌تر، برخوردار است. متاسفانه به جز کشور چین، در سایر کشورها پشتیبانی از NFC وجود ندارد و خبری از اتصال وای فای و LTE هم نیست و به این ترتیب سیم کارت درون آن قرار نمی‌گیرد. بنابراین همیشه باید ساعت خود را با گوشی هوشمندتان جفت کنید تا به‌روز شود.

سیستم عامل و رابط کاربری

هواوی واچ جی تی 2

هواوی Watch GT 2 بر روی سیستم عامل اختصاصی هواوی با نام Lite OS اجرا می‌شود که بسیار سبک است، اما در مورد عملکرد در مقایسه با Wear OS محدودیت‌هایی دارد. هواوی واچ جی تی 2 فقط یک ساعت معمولی که زمان را به شما بگوید، نیست و می‌تواند به عنوان دستیار شما به صورت روزانه و در تمام فعالیت‌ها همراه شما باشد. با این حال رابط کاربری این اسمارت واچ کمی کسل‌کننده است و برخی از ویژگی‌هایی که در ساعت های هوشمند رقیب پیدا کردیم را در واچ GT2 مشاهده نمی‌کنیم. البته اشتباه نکنید؛ چرا که همه موارد کلیدی مانند سنسور ضربان قلب، ردیاب فعالیت‌ها، اندازه‌گیری سطح استرس، ردیابی چندین فعالیت ورزشی، VO2Max و مواردی از این دست در ساعت هوشمند هواوی وجود دارد.

در این ساعت خبری از اتصال وای فای و LTE نیست. این اسمارت واچ را باید با برنامه Huawei Health در گوشی خود متصل کنید. اگر شما یک گوشی هواوی دارید که این برنامه به صورت پیش فرض در گوشی شما نصب شده است، اما برای گوشی‌های دیگر باید آن را جداگانه دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. این ساعت همچنین دارای NFC هم هست، اما متاسفانه این قابلیت فقط در چین عمل می‌کند.

هواوی واچ جی تی 2

پس از اتصال ساعت به گوشی و آماده به کار شدن آن، زمان آن رسیده که ساعت را شخصی‌سازی کنید. مجموعه‌ای از واچ فیس‌ها (ظاهر پس زمینه نمایشگر ساعت) برای تمام سلیقه‌ها وجود دارد، اما متاسفانه شما نمی‌توانید واچ فیس‌های جدیدی را به این مجموعه اضافه کنید و حتی نمی‌توانید خودتان یک واچ فیس برای ساعتتان طراحی کنید. در مجموع 23 واچ فیس برای شما وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برای تغییر واچ فیس‌ها کافی است انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و در صفحه باز شده، مجموعه واچ فیس‌ها را مشاهده و انتخاب کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما، عدم پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث به دلیل استفاده از سیستم عامل لایت او اس است. شما نمی‌توانید حساب Strava یا Garmin خود را با هواوی واچ جی تی 2 متصل کنید. شما اتصال برنامه Health را با برنامه گوگل فیت دارید، اما آنها به خوبی کار نمی‌کنند.

هواوی Health یک برنامه اختصاصی هواوی است که اطلاعات مفیدی از سلامتی و فعالیت‌های ورزشی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. Health در صفحه اصلی خود موارد اساسی مانند ضربان قلب و سوابق ورزشی را به نمایش می‌گذارد و یک تب ورزش یا Exercise نیز وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید فورا فعالیت‌های ورزشی خود را شروع و پیگیری کنید. تب Devices نیز لیستی از تمام گجت های پوشیدنی که شما تاکنون به آن متصل شده‌اید را نشان می‌دهد و این میان‌بر شما برای شخصی‌سازی واچ GT2 است. همه آنچه شما نیاز دارید در آنجاست؛ از مجموعه‌ای از واچ فیس‌ها گرفته تا راه‌هایی برای نظارت مداوم بر ضربان قلب و تست استرس خودکار. تب آخر نیز مربوط به اکانت شماست که تمام داده‌ها، دستاوردها، تنظیمات و مدال‌های مجازی که طی مدت استفاده از تجهیزات هواوی به دست آورده‌اید را به نمایش می‌گذارد.

شما در ساعت با سوایپ به پایین می‌توانید به تنظیمات سریع دسترسی داشته باشید، اگر به صورت افقی به سمت راست سوایپ کنید به برخی عناصر اصلی و اپ‌های کاربردی مانند موسیقی، سنجش ضربان قلب، آب و هوا، استرس‌سنج، ورود به سیستم تناسب اندام و غیره دسترسی خواهید داشت و برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها نیز باید از پایین به بالا سوایپ کنید. دکمه فیزیکی بالایی برنامه‌های از پیش نصب شده را به نمایش می‌گذارد و دکمه فیزیکی پایینی نیز برای شخصی‌سازی استفاده می‌شود و می‌توانید آن را تنظیم کنید که با فشار دادنش، اپ مورد نظر شما باز شود. پیام‌های نوتیفیکیشن‌ها فقط قابل مشاهده کردن هستند و شما کار بیشتری را نمی‌توانید انجام دهید؛ درست مثل دستبندهای سلامتی. حتی ایموجی‌ها هم به خوبی در اعلان‌های موجود در ساعت نشان داده نمی‌شوند. دو بار فشار دادن دکمه بالا هم شما را به اپ‌ها می‌برد که 16 حالت ورزشی در آن قابل مشاهده است.

متاسفانه امکان انجام چند وظیفه همزمان یا مولتی تسکینگ را ندارید و این اصلا خوب نیست. مثلا در حین دویدن به کرنومتر یا تایمر نیاز دارید، اما مجبورید از صفحه تمرین‌ها خارج شوید. عملکرد ساعت بد نیست، اما عالی هم نیست و قطعا در این زمینه قابلیت رقابت با ساعت های هوشمند اپل و سامسونگ را ندارد.

هواوی واچ جی تی 2 فاقد فروشگاه برنامه یا اپ استور است و بنابراین با برنامه‌هایی که به صورت پیش‌فرض در ساعت نصب شده باید کنار بیایید. به غیر از برنامه‌های ورزشی و تناسب اندام، ابزاری مانند قطب‌نما، فشارسنج، چراغ قوه، پخش کننده موسیقی، تایمر و برنامه هواشناسی وجود دارد. قابلیت Find My Phone هم وجود دارد که با فعال کردن آن گوشی شما با گفتن جمله «I’m Here» یا «من اینجا هستم»، مکان خود را اعلام می‌کند تا نگران گم کردن گوشی خود نباشید.

در مجموع سیستم عامل لایت او اس و رابط کاربری ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 2 خیلی بد نیست، اما ایرادهای زیادی هم دارد که امیدوارم در آینده با به‌روزرسانی‌ها، این مشکلات برطرف شوند.

فعالیت‌های ورزشی

هواوی واچ جی تی 2

هواوی با ارائه سیستم عامل Lite OS در ساعت هوشمند جدید خود، تمرکز زیادی را روی فعالیت‌های ورزشی و ردیابی تناسب اندام گذاشته است. همچنین این ساعت قابلیت‌هایی برای نظارت بر استرس و همچنین فشارسنج و اندازه‌گیری فشار هوا دارد. علاوه بر این، ویژگی‌های نظارت بر خواب نیز وجود دارد که به خوبی عمل می‌کند، اما ساعت نمی‌تواند به ما بگوید که چه وقت از شب از خواب بیدار شده‌ایم. علاوه بر این، کمتر از سه ساعت به عنوان خواب ثبت نمی‌شود. بنابراین به شما بینش مفصلی از وضعیت خوابتان را ارائه نمی‌کند. این ساعت با Huawei TruSleep 2.0 می‌تواند شش نوع معمول از مشکلات خواب شما را تجزیه و تحلیل و شناسایی کند و پیشنهادهایی برای خواب بهتر ارائه داده و در نهایت به کیفیت کلی خواب شما نمره می‌دهد.

خوشبختانه اندازه‌گیری ضربان قلب در بیشتر مواقع، وقتی فعالیت دارید و یا وقتی در حالت استراحت هستید، دقیق و خوب عمل می‌کند. ساعت واچ جی تی 2 از 16 فعالیت ورزشی مختلف مانند دویدن، قدم زدن، فعالیت‌های داخل خانه، دوچرخه‌سواری، شنا، بالا رفتن، پیاده‌روی، ورزش سه گانه، اسکی فضایی، طناب‌کشی، بدنسازی و غیره پشتیبانی می‌کند. هواوی هر یک از این فعالیت‌ها را بر اساس سطح مهارت کاربر تنظیم می‌کند و تمام افراد مبتدی، ورزشکاران باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌ها می‌توانند مهارت‌های خود را بررسی و فعالیت‌های خود را ردیابی کنند.

هواوی واچ جی تی 2

سنجش استرس از دیگر ویژگی‌های سلامتی هواوی Watch GT2 است. نظارت بر میزان استرس توسط برنامه Huawei TruRelax و همه روزه انجام می‌شود و تمام مراقبت‌های روزانه برای سلامتی از جمله آموزش تنفس برای کم کردن استرس در زمان مناسب را ارائه می‌دهد. برای سنجش دقیق میزان استرس باید به یک پرسشنامه شخصی در گوشی هوشمند خود پاسخ بدهید.

برنامه هواوی Health هم که پیش‌تر درباره آن توضیح دادیم با اندروید و آی او اس کار می‌کند و با برنامه‌هایی مانند گوگل فیت، اپل Health و My Fitness Pal متصل می‌شود، اما ارتباط با برنامه‌هایی مانند Strava و گارمین وجود ندارد.

مزایا و معایب

مزایا

  • زیبا و با کیفیت ساخت عالی
  • عمر باتری شگفت‌انگیز
  • قیمت‌گذاری مناسب نسبت به برخی رقبا
  • نمایشگر روشن و باکیفیت
  • استفاده آسان

معایب

  • نبود اتصال وای فای و LTE
  • محدودیت اپلیکیشن های ثالث
  • نبود NFC در بازارهای غیر چین
  • پشتیبانی نکردن از شارژ بی سیم
  • عدم تنوع واچ فیس‌ها
  • دکمه‌ها بدون این که از آنها استفاده کنید، می‌چرخند
  • نداشتن اپ استور
  • نداشتن امکان پاسخگویی به نوتیفیکیشن‌ها

جمع بندی

هواوی واچ جی تی 2

هواوی واچ جی تی 2 یک ساعت هوشمند مناسب است که ساخته شده تا به طور مداوم بر سلامت شما و فعالیت‌های ورزشی‌تان نظارت داشته باشد، بدون این که نگران شارژ آن باشید. استفاده از این ساعت هوشمند اصلا پیچیده نیست و وقتی روی مچ دستتان بسته می‌شود، هر آنچه که باید اندازه‌گیری شود را می‌سنجد و نوتیفیکیشن‌های موبایلتان را نیز به شما نشان می‌دهد.

این ساعت هوشمند هواوی در حال حاضر با قیمت 3 تا 4 میلیون تومان در بازار ایران عرضه شده است. این که آیا ارزش پرداختن این مبلغ را دارد یا خیر تا حدود زیادی به نیازهای شما بستگی دارد. کسانی که می‌خواهند ابزارهای تمرینی بیشتری مانند گارمین یا استراوا داشته باشند، شاید به گزینه‌های دیگری فکر کنند، اما اگر یک ساعت زیبا می‌خواهید که بر سلامت و فعالیت‌های ورزشی شما نیز نظارت داشته باشد، مطمئنا Watch GT2 جانشین ارزشمندی برای نسل قبلی خود است.

امتیاز گجت نیوز

loading…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ای کاش مدام براش بروزرسانی جهت تغییر ساعت ها بیاد

  2. اوووووم خوبه

    قبلا ویدیوویش رو زاشتید الان هردوش رو با هم