آیا ایده‌های تسلا در مورد ارتباط با فضایی ها توسط دشمنانش دزدیده شدند؟

آیا ایده‌های تسلا در مورد ارتباط با فضایی ها توسط دشمنانش دزدیده شدند؟

ارتباط با فضایی ها و موجوداتی که در خارج از جو زمین زندگی می‌کنند، برای مدت‌ها موضوعی جنجالی و بحث‌برانگیز بوده و همانطور که بسیاری از ما می‌دانیم، نابغه بزرگ نیکلا تسلا هم ایده‌هایی در رابطه با این موضوع داشته است. در ادامه بیشتر این ایده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نیکلا تسلا (Nikola Tesla) نابغه‌ای بود که در قرن‌های 19 و 20 میلادی دنیای تکنولوژی و علم را با اختراعات و اکتشافات شگفت انگیزش دگرگون کرد. این دانشمند بزرگ در رابطه با بحث ارتباط با فضایی ها و موجودات فرازمینی هم اقداماتی را انجام داده بود. حال با داغ شدن بحث اشیا ناشناس پرنده یا همان یوفو به دلیل پخش شدن خبر تحقیقات دولت آمریکا در این رابطه، در ادامه قصد داریم تحقیقات این مخترع نابغه را در مورد انرژی آزاد و ارتباط با فضایی ها مورد بررسی قرار دهیم و به این پرسش بپردازیم که آیا ممکن است ایده‌های خلاقانه تسلا در این رابطه توسط دشمنانش از بین رفته باشند؟ با گجت نیوز همراه باشید.

تسلا و ایده ارتباط با فضایی ها

با اینکه در سال 2019 نیکلا تسلا تقریبا بیش از هر زمان دیگری مورد تحسین دانشمندان و علاقه‌مندان به دنیای علم و تکنولوژی قرار گرفت، این مخترع در زمان زندگی‌اش به خاطر تحقیقاتی در رابطه با موجودات فضایی و ایده‌های رادیکال دیگر در بحث فناوری، مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

تنها یکی از اختراعات تسلا، برق جریان متناوب (AC) را به تمامی پریزهای منازل ما آورده و فناوری رادیویی هم فقط یکی از حوزه‌های تکنولوژی بوده که پیشرفت‌هایش را مدیون او است. از همان ابتدای فعالیت‌های حرفه‌ای این دانشمند مشخص بود که سطح فکری تسلا سال‌ها و حتی قرن‌ها از اطرافیانش جلوتر بود و به همین دلیل وقتی صحبت از فعالیت‌های فرازمینی او به میان می‌آید، این بحث مطرح می‌شود که آیا تسلا به موفقیت‌هایی هم در این فعالیت‌ها دست یافت؟

وقتی یکی از نماینده‌های صلیب سرخ در پایان قرن نوزدهم از تسلا پرسید که بزرگ‌ترین دستاورد بشر در قرن بعدی را چه چیزی پیش‌بینی می‌کند، تسلا گفت که او با دریافت سیگنالی از دنیایی دیگر و احتمالا فرازمینی، بزرگ‌ترین دستاورد ممکن را به نام خود ثبت کرده است.

ده سال بعد، در 1910 تسلا به نیویورک تایمز گفت که به باور او، سیگنال‌های دریافت شده از سیاره مریخ می‌آیند و به زودی تمامی شک و شبهه‌ها در این رابطه برطرف خواهند شد. با وجود نبوغ باورنکردنی تسلا، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های او تمرکز شدید بر روی ایده‌های رادیکال و غیرمعمول و بی‌توجهی به دنیای تجارت و اقدامات لازم برای زنده ماندن در صنایع رقابتی بود.

در حالی که این دانشمند در مصاحبه‌هایش از ارتباط با فضایی‌ها و فراهم کردن انرژی و ارتباطات بی‌سیم برای تمامی ساکنان کره زمین صحبت می‌کرد، دشمنان او که تسلا را به چشم رقیبی سرسخت می‌دیدند، از این ایده‌های عجیب و غیرمعمول بر علیه او استفاده می‌کردند تا اعتبارش را در بین مخاطبان کم کنند. تا به امروز هم کسانی هستند که باور او به موجودات فضایی را دلیلی بر دیوانه بودنش قلمداد می‌کنند و در زمان زندگی تسلا هم بسیاری از مخاطبان او را دانشمندی دیوانه خطاب می‌کردند.

آیا ایده‌های تسلا در مورد ارتباط با فضایی ها توسط دشمنانش دزدیده شدند؟

در حالی که در طول فعالیت‌های حرفه‌ای، این تبلیغات منفی به ضرر تسلا تمام می‌شدند، سرمایه‌گذارها از این نگران بودند که چگونه می‌توان از ایده فراهم کردن انرژی همگانی و مجانی برای تمامی انسان‌ها کسب درآمد کرد. با اینکه سرمایه‌گذار بزرگی به نام جی پی مورگان (J. P. Morgan) در سال 1901 مبلغ قابل توجهی را برای عملی کردن ایده انرژی آزاد در اختیار تسلا قرار داد، پس از گذشت مدتی تبلیغات منفی و پیشرفت دشمنان این دانشمند در نهایت باعث شد تا پروژه تسلا نیمه‌کاره رها شود.

تمام این‌ها باعث شد که تسلا با سرمایه‌گذاران و رقبای بزرگی همچون توماس ادیسون وارد مشاجراتی شود و از طرف دیگر خبردار شدن طرفداران از ایده‌های عجیب تسلا در مورد سیاره مریخ باعث شد تا تمامی امیدهای اهدای جایزه نوبل به این نابغه بزرگ از بین برود و مدارک عملی بودن ایده انرژی آزاد هم ناپدید شوند.

امروزه هم با وجود ایده‌های موفقیت‌آمیزی مانند تکنولوژی‌های استفاده شده تر محصولات شرکت معروف تسلا و تحقیقات گسترده دولت آمریکا و دانشمندان جهان در جستجوی حیات فرازمینی و سیگنال‌های فضایی، باید از خود پرسید که اگر در همان ابتدا حمایت‌های لازم از تسلا صورت می‌گرفت و امکانات مورد نیاز برای بهره‌برداری از ایده‌های عجیب این دانشمند فراهم می‌شد، در دهه دوم از قرن بیست و یکم چه پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی را در حوزه علم و تکنولوژی شاهد بودیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. سلام .
    واقعا تسلا نابغه بود . من خودم به شخصه واقعا تحسینشون می کنم .

  2. با اون مغز شکفت انگیز تسلا و نظریاتی که داده بعید نیست اون موقع این تفکرات رو ارائه کرده باشه

  3. دمش گرم برق جریات متناوب رو ب خونه های ما اورد

  4. اون موقع اروپا و امریکا مثل ایران بودن امکان پیشرفت صفر بود حتی زیر صفر

  5. تفلکى از دست دشمنانش از بین رفت!

    روحش شاد و یادش گرامى!

  6. چرا دانشمندان غرب استکبار جهانی را معروف می کنید ؟
    به جای آن لطفا مقاله هایی درباره زندگی و سخنان آیت الله طالقانی ، آیت الله بهشتی ، یا مقاله ای درباره پیشرفت های شکوهمند و بی بدیل کشور بعد از انقلاب را تشریح کنید .

    • سلام
      ما به عنوان ساندیس خور از امثالی مثل تو که اصلا ربطی به ساندیس خورها نداری

      و کاملا معلوم برای زدن کی….. داری ضر ضر میکنی……….

      دوری میجویم………..

      ابلح خود فروش امثالی مثل این دانشمند نبودن تو چجوری نظز میزاشتی

      اسامی که اسم بوردی کاملا مخالف ابلح های مثل تو بودن
      و ادم های مثل تو موجب کشته شدنشات شد

      خیلی عالمی فقد بگو اسلام چیه
      بگو کدام حرف حق با سند
      بگو کی داره دروغ میگه کی راست با سند
      بگو جهان چی باسند
      بگو تاریخ چیه با سند
      بگو انسان چی با سند
      کدام نظریه علمی دست کدام غلت اسلام که داری میزنی تو سینت فقد علم قبول داره با سند
      بعدش من حرف هات قبول میکنم

      کی میدونم همه چیز امثالی مثل تو دروغه و ربطی به نوه فکرت نداره

      در جهنم خوش بگذره

      منتظر جواب هایت هستیم

    • چی زدی عمو اونایی که اسم بردی نقطه مقابل علم و تکنلوژی هست دنبال مطالب در مورد آن جنابان میگردی کافیه یه جستجوی تو گول در موردشون کنی جان من پاتو دیگه تو این پیج نذار مریض میشی

    • احمدرضا ساندیس خور انگار تاریخ انقضا ساندیست گذشته برو یکم تی تاپ بخور

    • اگه بخواد مقاله راجع به پیشرفت های شکوهمند و بی بدیل کشو بعد از عنقلاب رو بزاره چیزی جز یه صفحه سفید و خالی نمیتونه بزاره، شما هم جای اینکه بیای تو اینجور سایت ها و دیدگاه های پوچ خودتو به اشتراک بزاری لطفا برو تو صف ساندیس چون اونحا برات مناسب تره.