داستان اولین مورد مشاهده یوفو ثبت شده در تاریخ آمریکا

در طول تاریخ آمریکا موارد بسیار زیادی از رویت اشیا ناشناس پرنده یا همان یوفو رخ داده و داستان‌های فراوانی در این رابطه وجود دارد؛ با این حال اولین مورد مشاهده یوفو به ثبت رسیده در تاریخ این کشور آنقدرها هم قدیمی نیست.

اولین مورد مشاهده یوفو در کشور آمریکا که به ثبت رسیده است، به شهر معروف بوستون در ایالت ماساچوست مربوط می‌شود. چنین اتفاقاتی در تاریخ این کشور سابقه‌ای طولانی دارند و داستان‌های زیادی مربوط به قبل و بعد از رسیدن اروپایی‌ها به این قاره نقل شده که به بحث موجودات فرازمینی اشاره دارد. با این تفاسیر واقعه‌ی اولین باری که رویت یک یوفو در ایالات متحده به ثبت رسید آنقدرها هم به گذشته‌های دور مربوط نمی‌شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

اولین مورد مشاهده یوفو در آمریکا

منبع این مورد از تاریخی‌ترین مشاهدات یوفو وکیلی ثروتمند از انگلستان و فرماندار کلونی خلیج ماساچوست، جان وینتراپ (John Winthrop) بودند که روایت یوفو مورد نظر در آسمان بوستون را نقل کردند. وینتراپ در بین سال‌های 1630 تا 1648، در دوره‌هایی فرمانداری این بخش از آمریکا را بر عهده داشت و در میان خصوصیات شخصیتی مختلف، گفته شده که او علاقه زیادی به نویسندگی داشت و داستان سفرهایش را در دفتر خاطرات خود می‌نوشت. با این تفاسیر اصلا انتظار نمی‌رفت که شخصی مانند وینتراپ با تمام اعتقاداتش به مسائل مذهبی، اولین مورد مشاهده یوفو را در تاریخ آمریکا ثبت کند.

این اتفاق در تاریخ 1 مارس 1639 رخ داد و داستان روایت شده مربوط به خوک‌هایی سوزان و در حال پرواز است! وینتراپ داستان را از زبان مردی که او می‌شناخته روایت کرده و نوشته است که وقتی دوستش، فردی به نام جیمز اورل (James Everell)، شب‌هنگام مشغول قایق سواری در رودخانه‌ای بوده، نورهای عجیبی را در آسمان دیده است.

فرماندار ماساچوست نوشته است که در حالت ثابت منبع نور بخشی از آسمان به مساحت 3 مترمربع را اشغال کرده بود و وقتی هم که این نور حرکت می‌کرد، یوفو به شکل خوکی نورانی، با سرعت زیادی جابه‌جا می‌شد. گفته شده که این واقعه حدودا دو تا سه ساعت طول کشیده و وقتی که اورل و هم‌سفرانش ناپدید شدن شی پرنده ناشناس را دیدند، قایق آن‌ها بیش از یک کیلومتر از جای اولیه خود و در خلاف جریان آب، دور شده بود؛ با این حال اورل و دیگران هیچ خاطره‌ای از این جابه‌جایی نداشتند.

وینتراپ گفته است که مسافران به یاد نمی‌آورند که در خلاف جریان آب پارو زده باشند و از طرف دیگر شاهدهای دیگری هم وجود نورها در آسمان آن شب را تایید کرده‌اند. بعد از این اتفاق وینتراپ در تاریخ 18 ژانویه 1644 یک مورد دیگر از رویت یوفو را گزارش کرد! گفته شده که در این تاریخ، در نیمه شب سه مرد سوار قایقی به سمت بوستون حرکت می‌کردند که دو نور به شکل انسان را در شمال دیدند و پس از گذشت زمان و جابه‌جایی منبع نورها، این یوفوها ناپدید شد.

داستان اولین مورد مشاهده یوفو ثبت شده در تاریخ آمریکا

هر آنچه که در سال 1639 به شکل خوک در آسمان بوستون ظاهر شد ممکن است برای صدها سال در آن منطقه باقی مانده باشد؛ در سال 1880 شخصی 24 ساله به نام سینتیا اورت (Cynthia Everett)، اتفاق مشابهی را در خاطراتش نوشت. اورت که در آن زمان معلم مدرسه بود، در خاطرات 1 جولای خود نوشت که ساعت 10 شب شیئی عجیب را از سمت شرق دیده است. این یوفو که در ابتدا با سرعت نور حرکت می‌کرد، به اورت نزدیک شد و پس از رسیدن به فاصله‌ای مشخص، در سر جای خود بالا و پایین می‌رفت.

روح تسخیر شده یک ملوان

یک هفته پس از ثبت اولین مورد مشاهده یوفو توسط اورت، این فرماندار داستان دیگری را از روح تسخیر شده یک ملوان نوشت که در انفجار یک کشتی در بوستون کشته شده بود. وینتراپ نوشته است که در ساعت 8 شب نوری شبیه به نور ماه در آسمان شمال شرق بوستون ظاهر شد و پس از جابه‌جایی و رسیدن به یک نور دیگر، توجه بسیاری از ساکنان منطقه را به خود جلب کرد. این اتفاق برای مدتی ادامه داشت و دو نور دیده شده گاهی اوقات شعله‌هایی ایجاد می‌کردند و گاهی هم جرقه‌هایی از آن‌ها به وجود می‌آمد. گفته شده که دو نور پس از مدتی ناپدید شدند.

در ادامه وینتراپ نوشت که صداهای یک ملوان که تصادفا باروت عرشه یک کشتی را منفجر کرده و علاوه بر خودش، پنج نفر دیگر را هم کشته بود، شنیده می‌شد. گفته شده که جسد تمامی این افراد به دریا افتاده بود و پس از مدتی تنها جسدی که کشف نشد، مربوط به این ملوان بود. برخی منابع گفته بودند که ملوان مورد نظر توانایی صحبت با مردگان را داشته و مظنون به قتل یک نفر هم بوده است.

وینتراپ گزارش کرد که در زمان ظاهر شدن نور شبیه به ماه، صدای ملوان هم در حالتی بسیار ترسناک شنیده شده است. این صدا که حدودا بیست مرتبه در مکان‌هایی با مسافت‌های طولانی شنیده می‌شد، گوش بسیاری از مردم محلی را آزرده بود و 14 روز بعد هم مجددا چنین صدایی در منطقه دیگری از شهر شنیده شد.

البته با توجه به گزارش‌های موجود مشاهده یوفو در این مناطق تا به امروز هم ادامه دارد و همچنان افراد اشیا پرنده ناشناس و نورانی را در آسمان بوستون می‌بینند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مقالات ufo ها خیلی جالبند