ویروس کرونا

با ویروس کرونا آشنا شوید ؛ ویروسی مرگبار از دیار چین (گجت تی وی)

از مدتی پیش ویروس کرونا (CoronaVirus) در کشور چین شیوع پیدا کرده و چندین نفر را مبتلا کرده و حتی به کام مرگ کشانده است. در ادامه با یک ویدیو، با این ویروس مرگبار بیشتر آشنا می‌شوید.

کرونا (CoronaVirus) نام ویروس جدیدی است که از مدتی پیش در کشور چین شیوع پیدا کرده و اکنون در حال گسترش به کشورهای دیگر جهان است. افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس جدید و بیشتر شدن شمار کشته شدگان باعث به وجود آمدن نگرانی‌های زیادی در سطوح بین‌المللی شده است و دولت چین نیز چند شهر را در وضعیت قرنطینه قرار داده است. ویروس کرونا تاکنون چند صد نفر را آلوده کرده و بیش از 20 نفر را به کام مرگ کشانده است.

کرونا باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلو فوقانی می‌شود و نام آن از شکل این ویروس در زیر میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است؛ چرا که این ویروس در زیر میکروسکوپ به شکل یک تاج خورشیدی دیده می‌شود. اولین بار در اواخر دسامبر 2019 بود که بیماری کرونا در یکی از شهرهای بزرگ چین به نام ووهان گزارش شد و با سرعت زیادی در شهرهای دیگر چین و حتی چند کشور دیگر شیوع پیدا کرد. در واقع به نظر می‌رسد که مسافران با سفر به کشورهای دیگر مانند تایلند، استرالیا و فیلیپین در حال انتقال این ویروس خطرناک به سایر نقاط جهان هستند. علائمی مانند سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، سردرد و تب از جمله عارضه‌های ویروس Corona محسوب می‌شوند و این علائم در افراد مسن و کودکان بسیار جدی‌تر خواهد بود.

تاکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره منشا این ویروس کشنده زده شده است؛ برخی می‌گویند مارها عامل اصلی ویروس کرونا هستند و برخی دیگر پای سوپ خفاش را وسط کشیده‌اند. اما هر چه که هست CoronaVirus یکی از مباحث مهم این روزهای جهان است که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده و باید دید چه زمانی جلوی این ویروس خطرناک گرفته می‌شود. در ادامه، ویدیویی را در گجت تی وی برای شما آماده کرده‌ایم تا با ویژگی‌ها، علائم و همه جزئیات ویروس مرگبار Corona بیشتر آشنا شوید.

ویدیوی آشنایی با ویروس کرونا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ممنون ویدیو جامع و عالی بود امیدوارم سریعتر واکسنشو پیدا کنن که بشه سریع نابودش کرد واقعا ویروس خطرناکیه.