بهترین بازی های استراتژیک

دانلود بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید و آی او اس

بازی های استراتژی موبایل به شدت جذاب بوده و کاربر را ماه‌ها و سال‌ها سرگرم نگه می‌دارند. در این مطلب بهترین بازی های استراتژیک اندروید و آی او اس را شناخته و آن‌ها را دانلود خواهیم کرد.

بازی های استراتژیک علاقه‌مندان خاص خود را دارند. در این نوع بازی‌ها باید به طور مداوم وضعیت قلمروی خود را کنترل کرده و در آماده‌باش قرار داشته باشد، وگرنه دشمن شما را ویران خواهد کرد! همین موضوع سبب جذابیت بازی های استراتژی موبایل می‌شود؛ کاربر باید دائما وضعیت را مرور کرده و برای موفقیت در طولانی مدت، برنامه‌ریزی کند. داشتن هدف و استراتژی رکن اصلی پیشرفت در این بازی‌ها است.

دانلود بهترین بازی های استراتژیک

از آن جایی که توسعه این دسته بازی‌های موبایل اندرویدی و آی او اس زمان و هزینه زیادی طلب می‌کند، تعدادی از آن‌ها پولی هستند. بعد از معرفی هر بازی، در کنار لینک دانلود، قیمت آن در گوگل پلی استور را نیز ذکر خواهیم کرد. البته اغلب این بازی‌ها به صورت کاملا رایگان قابل دریافت و بازی خواهند بود، هر چند باید تماشای تبلیغات وقت و بی‌وقت را تحمل کنید.

Rome: Total War — Barbarian Invasion

دانلود Android | iOS – قیمت : 4.99 دلار

بهترین بازی های استراتژیک

در حال حاضر Total War یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازی های استراتژی موبایل محسوب می‌شود. یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن، داشتن گیم پلی آشنا است، به طوری که خیلی زود با نحوه پیشرفت در بازی آشنا خواهید شد. البته اجبار برای فرماندهی قوا روی نمایشگر کوچک گوشی یا حتی تبلت کار را کمی دشوار می‌کند،‌ اما یک فرمانده واقعی باید از پس همه مشکلات برآید! با وجود نیاز به پرداخت 5 دلار، با در نظر گرفتن سطح گرافیک و گیم پلی، یک بازی ارزشمند خریداری خواهید کرد.

Grow Empire: Rome

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

این بازی به سبک روم باستان طراحی شده و برای اجرای روی دستگاه‌های فاقد پردازنده‌های قوی بسیار مناسب است. از اهمیت رایگان بودن دانلود و نصب برنامه نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. علت عدم نیاز آن به پردازنده گرافیکی قوی، سبک کارتونی محیط بصری است. سبک گیم پلی بازی Grow Empire: Rome را باید ترکیبی از قلعه دفاعی و قلعه تهاجمی دانست؛ باید با برنامه‌ریزی صحیح و داشتن استراتژی مناسب، بعد از تربیت نیرو، به قلمرو دیگران حمله کنید. البته نباید از آمادگی برای مقابله در برابر حملات دیگران غافل شوید.

دانلود و اجرای بازی رایگان است، اما همچون بازی محبوب کلش آو کلنز، برای پیشرفت سریع‌تر باید پول مخصوص بازی را تهیه کنید. البته اجباری برای این کار وجود نداشته و با برنامه‌ریزی صحیح نیز می‌توانید سرعت رشد بالایی داشته باشید.

Civilization VI

دانلود iOS – قیمت : 19.99 دلار

بهترین بازی های استراتژیک

این یکی از گران قیمت‌ترین و بهترین بازی های استراتژیک آی او اس به شمار می‌رود. همانند بازی‌های مشابه، در ابتدای کار یک قلمرو و شهر کوچک دارید، اما به مرور زمان پیشرفت خواهید کرد. بازی از هزاران سال قبل از میلاد مسیح آغاز شده و به عصر مدرن در دهه‌ها بعد از زمان کنونی می‌رسد. کاربرانی که کمتر تجربه اجرای بازی‌های استراتژیک را داشته باشند، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوند، اما طرفداران این نوع بازی‌ها، مخصوصا افرادی که پیشتر نسخه دسکتاپ Civilization VI را اجرا کرده‌اند، به شدت به آن علاقه‌مند خواهند شد، چرا که سبک نسخه موبایل و دسکتاپ آن به یکدیگر نزدیک هستند.

اگر تصور می‌کنید هر روز، چندین ساعت اضافی برای اتلاف دارید، حتما یکی از بهترین بازی های استراتژیک موبایل همچون Civilization VI را نصب کنید! اگر برای پرداخت 20 دلار تردید دارید، می‌توانید برای شصت دور آن را رایگان بازی کرده و سپس درباره خرید پکیج کامل تصمیم‌گیری کنید. یکی از نکات جالب درباره Civilization 6 گسترگی ابزارهای در دسترس برای حمله به دیگران همچون بمب اتمی است. متاسفانه این بازی فقط برای دستگاه‌های آی او اسی موجود است.

War Commander: Rogue Assault

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

بازی War Commander دارای محیط مدرن‌تری بوده و در آن باید با بهره بردن از نیروهای ویژه خود، وارد ماموریت‌های مختلفی شوید. می‌توانید نیروهای خود را تربیت و تقویت کرده و برای افزایش احتمال موفقیت آن‌ها در ماموریت‌های مختلف، تجهیزات و خودروهای بهتری در اختیارشان قرار بدهید. با پیشروی در زمان قادر به گسترش قلمرو و افزودن سامانه‌های دفاعی و ابزارآلات تهاجمی بیشتر هستید. گرافیک بازی تقریبا به سبک رترو است، اما با در نظر گرفتن رایگان بودن آن می‌توان وضعیت را کاملا قابل قبول بیان کرد.

Age of Ottoman

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

این بازی نیز دارای گرافیک چندان خارق‌العاده‌ای نیست، اما از بهترین بازی های استراتژیک رایگان انتظار بیشتری نیز نمی‌توان داشت. یکی از جذابیت‌های Age of Ottoman نحوه صداپردازی در آن است. در جنگ‌های تن به تن، عامل پیروزی داشتن نیروهای بیشتر نیست، بلکه باید همان تعداد سربازان در اختیار خود را با آرایش جنگی مناسب رو به رو جلو و به سمت دشمن حرکت بدهید.

Dawn of Titans: Strategy Game

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

در مقایسه با Age of Ottoman، بازی Dawn of Titans چند سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. گرافیک آن با در نظر گرفتن بهترین بازی های استراتژیک موبایل خارق‌العاده و بسیار بالا بوده و می‌توانید صحنه نبرد را از زوایای مختلفی نظاره‌گر باشید. علاوه بر در اختیار داشتن نیروهای عادی، یک ابرقهرمان تنومند نیز همراه دارید که نبردهای تن به تن وی با نیروهای همرده خود در سمت دشمن، فوق‌العاده جذاب است.

در بازی Dawn of Titans: Strategy Game فقط نباید روی پیشرفت مقر خود تمرکز کنید. هر از چند گاه سر و گوشی به پایگاه دشمنان کشیده و وضعیت آن‌ها را نیز همواره تحت نظر داشته باشید. این بازی با وجود داشتن گیم پلی و گرافیک خاص، رایگان است.

DomiNations

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

بازی DomiNations ظاهر آشنایی داشته و سبک بازی مشابهی نیز در آن دنبال می‌شود؛ شما شهر و مقر خودتان را ساخته و سپس برای ویران و غارت کردن شهرهای دیگر، نیروهای پرورش داده را به سمتشان روانه می‌کنید. از آن جایی که با گذر زمان و پیشرفت، به ابزارآلات جنگی، دفاعی و نیروهای قوی‌تری دست پیدا خواهید کرد، شوقتان برای تلاش مستمر بالا است.

در مقایسه با بسیاری از بهترین بازی های استراتژیک موبایل، در DomiNations حین نبرد کنترل بیشتر و بهتری روی نیروها دارید. در نتیجه باید به مرور زمان مهارت‌های خود را افزایش داده و به تکنیک‌های نبرد پی ببرید. در این صورت در هر حمله، با تلفات کمتر، صدمات بیشتری خواهید زد. دانلود و نصب DomiNations رایگان است.

MechCom 3

دانلود Android | iOS – قیمت : 0.99 دلار

بهترین بازی های استراتژیک

MechCom 3 یادآور بازی StarCraft بوده و یکی از بهترین بازی های استراتژیک بلادرنگ است. محیط و گیم پلی آن به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده، اما این موضوع به معنی راحت بودن پیشرفت و شکست دادن دشمنان نیست. باید به جمع‌آوری منابع مختلف پرداخته و نیروهایتان را تربیت کنید، چرا که دیگر دشمنان نیز در حال انجام همین کار در گوشه‌ای از نقشه جهانی بازی هستند.

در صورتی که سرعت پیشرفت شما از دشمنان کمتر باشد، مغلوب آن‌ها خواهید شد. هر آن چه از یک RTS واقعی انتظار دارید در MechCom 3 فراهم شده است. مزیت بازی در مقایسه با سایر بهترین بازی های استراتژیک رایگان این است که با پرداخت تنها یک دلار، نمایش تبلیغات به طور کامل متوقف خواهد شد.

Iron Marines

دانلود Android | iOS – قیمت : 4.99 دلار

بهترین بازی های استراتژیک

این یک بازی RTS و بلادرنگ دیگر شبیه به StarCraft با گرافیک کارتونی است. در کمپین اصلی 21 مرحله وجود دارد که با پشت سر گذاشتن هر یک، همینطور سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید مراحل را پشت سر بگذارید، باید استراتژی‌های موفقی پیاده کنید، در غیر این صورت مغلوب هوش مصنوعی بازی خواهید شد. با توجه به پولی بودن برنامه، توسعه‌دهنده آن به طور منظم مشغول گسترش بازی است، به همین دلیل می‌توان گفت Iron Marines هرگز تمام نخواهد شد.

BattlePlans

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

در بازی BattlePlans در یک دنیای مرموز قرار داشته و باید برای تحت کنترل گرفتن یک جزیره، همه تلاشتان را بکنید. تنها در صورتی موفق به شکست دشمنان خواهید شد که از روش‌های تربیت صحیح نیرو آگاهی داشته و با توسعه استحکامات نظامی مقر خود، توان مقابله با دشمنان را افزایش بدهید. در صورت موفقیت، مزد خود را خواهید گرفت که چیزی به جز امکان غارت کردن دشمنان ضعیف نیست! بعد از آن می‌توانید درباره نحوه صرف غنیمت به دست آمده برای افزایش قدرت مقرتان تصمیم‌گیری کنید.

همینطور که در جریان بازی پیش می‌روید، با کنار زدن بخش ضعیف‌تر دشمنان، به نیروهای قوی‌تر آن‌ها برخورد خواهید کرد که دستیابی به پیروزی را با مشکل مواجه می‌کند. پس از همان ابتدا بی‌رحمانه جلو بروید! BattlePlans یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک رایگان است.

Badland Brawl

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

Badland Brawl را نمی‌توان تماما یک بازی استراتژیک دانست، اما به خاطر جذابیت گیم پلی متفاوتش، آن را در فهرست بهترین بازی های استراتژیک اندروید و آی او اس آورده‌ایم. با استفاده از گجت‌ها و واحدهای مختلف، باید برج دفاعی دشمن را تخریب کنید، قبل از این که او، چنین بلایی به سر شما بیاورد! با توجه به دو طرفه بودن بازی، باید سریعتر از دشمن پیشرفت کنید، در غیر این صورت رقابت را به او واگذار خواهید کرد.

اگرچه بازی دارای مفهوم و گیم پلی ساده‌ای است، اما برای ریزترین قدم‌ها و اقدامات خود نیز باید دقیق و سریع باشید و قبل از اقدام، استراتژی صحیحی اتخاذ کنید. همچنین همیشه آمادگی مقابله با حملات دشمن را داشته و فقط به فکر برنامه‌ریزی برای حمله نباشید. با توجه به رایگان بودن بازی، دانلود، نصب و امتحان کردن آن هزینه‌ای نخواهد داشت.

.Plague Inc

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان برای اندروید، 0.99 دلار برای آی او اس

بهترین بازی های استراتژیک

آیا از بازی در یک مقر رنگارنگ و تلاش بی‌وقفه برای دفاع از خود به همراه توسعه ابزارآلات جنگی برای پیش دستی در حمله خسته‌ شده‌اید؟ عبارت بالا، خلاصه‌ای از تمامی بهترین بازی های استراتژیک است، هر چند در قالب گرافیک و گیم پلی متفاوتی صورت می‌گیرد. برای رها شدن از این تکرار می‌توانید بازی Plague Inc را امتحان کنید. هدف در این بازی، کشتن همه موجودات روی کره زمین است! کمتر بازی همچون Plague Inc اجازه می‌دهد همچون یک یاغی تمام عیار، کره زمین و هر آن چه درونش وجود دارد را نابود کنید!

متاسفانه یا خوشبختانه، روش کشتن همه موجودات کره زمین در Plague Inc بسیار وحشیانه است. در اینجا به جای استفاده از سلاح گرم، که درجا مردم را خلاص می‌کند، به توسعه بیماری‌ها و ویروس‌های کشنده پرداخته و تلاش می‌کنید آن را در گستره بزرگی از کره زمین پراکنده کنید. این بیماری واگیردار، ویروس‌وار بین انسان‌های مختلف دست به دست می‌شود.

روش‌های مختلفی برای جهش دادن ژنتیکی ویروس‌ها برای افزایش میزان کشندگی آن‌ها در دسترس است. در بازی Plague Inc از بالا نظاره‌گر قسمت‌هایی از کره زمین که بیماری آن را فلج کرده است خواهید بود، گویا در نقش نیرویی اهریمنی، سایه مرگ را روی سر سیاره آبی انداخته‌اید. نسخه اندروید بازی رایگان است ولی به منظور دریافت و نصب آن برای آیفون و آیپد باید یک دلار پرداخت کنید.

Incursion Tower Defense

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

همانطور که از نام بازی Incursion Tower Defense پیداست، سبک گیم پلی آن، توسعه برج دفاعی خود و تخریب برج دفاعی دشمن است. به جای ساخت برج و انتظار برای رخ دادن حوادث آینده، نیروهایتان را تربیت کرده و دشمنان را قبل از پیشرفت و غیر قابل شکست شدنشان، از بین ببرید. مراحل بازی مختلف بوده و پیشرفت با گذر زمان، سخت‌تر می‌شود.

Auto Chess

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

در بین بهترین بازی های استراتژیک موبایل سال 2019، کمتر موردی همچون Auto Chess به محبوبیت بسیار زیاد دست پیدا کرد. به وسیله ایجاد ترکیبی از قهرمانان و قرار دادن هر یک در سر جای مناسب، داخل یک زمین 8 در 8 شطرنج، در هر دور با هفت رقیب دیگر مبارزه کنید. اغلب بازی های استراتژیک سبک یکسانی داشته و کمتر بازی متفاوت و منحصربه‌فردی در این دسته‌بندی همچون Auto Chess پیدا می‌شود.

منظور از Auto بودن بازی این است که بعد از توسعه نیروها و چینش آن‌ها، مبارزه با دشمنان به صورت خودکار صورت خواهد گرفت. به عبارتی مسئولیت شما تا قبل از چینش مهره‌ها در زمین است. بعد از آن باید به توانایی‌های نیروهایتان، بر اساس آن چه از شما آموخته‌اند، تکیه کنید. البته فاکتور شانس نیز در بازی Auto Chess دخیل است، اما اهمیت و  تاثیر بسیار کمتری در مقایسه با فاکتور استراتژی صحیح دارد.

Dota Underlords

دانلود Android | iOS – قیمت : رایگان

بهترین بازی های استراتژیک

بازی Dota Underlords بعد از Auto Chess توسط توسعه‌دهنده یکسانی ساخته شد، به همین دلیل شباهت زیادی با آن دارد. در مقایسه با بازی قبلی، Dota Underlords قابلیت‌های بیشتری داشته و امکانات اضافه‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهد، به طوری که تاثیر فاکتور شانس کمتر شده است. البته همچنان بعد از گماشتن نیروها روی زمین نبرد، باید تا زمان اتمام جنگ منتظر بمانید و بعد از استقرار در صحنه، دیگر کاری از شما به جز دعای خیر برای نیروها ساخته نیست!

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کلش یه زمانی پادشاهی میکرد بین اینا

  2. تمدن ۶ یکی از بهترین بازی‌های استراتژی نسل هشتم بود که واقعا حیف شد هنوز هم خبری از نسخه اندروید آن نیست.