گوشی هواوی P40 پرو

گوشی هواوی P40 پرو دوربین 52 مگاپیکسل سونی خواهد داشت

مشخصات دوربین گوشی هواوی P40 پرو (Huawei P40 Pro) لو رفت. براساس اطلاعات جدید، تلفن هواوی پی 40 پرو به سنسور دوربین اصلی 52 مگاپیکسل ساخت شرکت سونی مجهز خواهد شد.

اخیرا اطلاعات تازه‌ای در مورد پرچمداران آینده هواوی در اینترنت منتشر شده است. مجموعه دوربین گوشی هواوی P40 پرو میزبان سنسور اصلی 52 مگاپیکسلی به ابعاد 1/1.33 اینچ ساخت شرکت سونی خواهد بود. این سنسور جدید از تولیدات سفارشی شرکت سونی بوده و از فناوری 16 در 1 بهره خواهد بود.

این تکنولوژی به نام Quad Quad Bayer نیز یاد می‌شود که شامل تبدیل 4 در 1 نیز خواهدبود. وجود چنین فناوری باعث افزایش کیفیت چشمگیر تصاویر و ویدیو‌ها در شرایط بسیار تاریک می‌شود. با وجود رزولوشن 52 مگاپیکسلی این سنسور، تکنولوژی جدید، این رزولوشن را به 3.25 مگاپیکسلی کاهش می‌دهد که برای ویدیو‌های 1080p فول اچ‌دی مناسب به نظر می‌رسد. (احتمالا عکس‌ها با نوعی افزایش مجدد دیجیتال رزولوشن همراه می‌شوند)

برای عکس در روز و در شرایط نوری متعادل، این سنسور با استفاده از فناوری 4 در 1 خود، منجر به ثبت تصاویری با رزولوشن 13 مگاپیکسل می‌شود. احتمالا این روند سنتی Quad Bayer (یا Quad RYYB) است.

پیش‌‌بینی می‌شود دوربین گوشی هواوی P40 پرو دارای زوم اپتیکال 10 برابری باشد. هواوی برای دستیابی به چنین ویژگی از منشور دوگانه استفاده می‌کند. این در شرایطی است که سایر دوربین‌های پریسکوپی بازار در حال حاضر تنها از یک منشور بهره می‌برند.

گوشی هواوی P40 پرو

هواوی تا کنون عبارات تجاری مختلفی را برای پرچمداران جدید خود به ثبت رسانده است. از جمله این اسامی می‌توان به Quad Curve Overflow، Ultra Vision Camera، Ultra Vision Sensor و 5G AR اشاره کرد. انتظار می‌رود در مراسم رونمایی ماه مارس، منظور هواوی از انتخاب چنین القابی روشن شود.

پنل هواوی P40 پرو چیزی میان اندازه‌‌های 6.5 اینچ و 6.7 اینچ خواهد بود. این گوشی احتمالا سیستم دوربین پنج‌گانه در پنل پشتی خواهد داشت. از مشخصات دیگر این گوشی باید به وجود پردازنده کایرین 990 با مودم 5G یکپارچه اشاره کرده. 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نسخه‌ی پایه این گوشی وجود دارد. سیستم عامل آن، اندروید 10 است و با پوسته EMUI 10 اجرا خواهد شد.