ایکس باکس سری ایکس قادر به اجرای بازی‌های ویندوزی است

طبق اخبار منتشر شده، کنسول ایکس باکس سری ایکس توانایی اجرای تمامی بازی‌های فروشگاه مایکروسافت را خواهد داشت و این بدین معناست که شما می‌توانید بازی‌های ویندوز را بر روی آن نصب کنید.

به گفته سایت ایتالیایی گیم اکسپرینس، کنسول ایکس باکس سری ایکس دارای یک ویژگی به نام «حالت ویندوز» (Windows Mode) است که به شما یک نسخه اختصاصی از ویندوز 10 را ارائه می‌دهد و بواسطه آن می‌توانید بازی‌های ویندوز را اجرا کنید.

با غیبت سونی در نمایشگاه E3 2020، مایکروسافت بدون شک ستاره این نمایشگاه خواهد بود. سونی مدتی قبل اعلام کرد که پلی استیشن 5 را در این نمایشگاه معرفی نمی‌کند و کنفرانسی نخواهد داشت. در مقابل، مایکروسافت می‌خواهد با یک کنفرانس شکوهمند، کنسول جدید خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کند. اما تا آن زمان، باید منتظر انتشار اخبار و شایعات مختلفی باشیم.

ایکس باکس سری ایکس قابلیت اجرای بازی‌های ویندوز را دارد

تا اینجا تایید شده است که این کنسول، قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل (Backward Compatibility) را خواهد داشت و نه تنها بازی‌های ایکس باکس وان را اجرا می‌کند بلکه می‌توانید بازی‌های ایکس باکس اصلی و ایکس باکس 360 را نیز بر روی آن اجرا کنید. این بدین معناست که شما می‌توانید کلکسیون تمامی آثار ایکس باکس را در کنسول جدید داشته باشید. اما حالا طبق شایعات منتشر شده از سایت گیم اکسپرینس، مایکروسافت برای بازیکنان رایانه‌های شخصی نیز نقشه‌های بزرگی دارد.

سری ایکس

طبق این شایعه، سری ایکس می‌تواند بازی‌های کامپیوتری موجود در فروشگاه مایکروسافت را به راحتی اجرا کند. همان طور که بالاتر اشاره شد، کنسول ایکس باکس سری ایکس از یک ویژگی اختصاصی به نام «حالت ویندوز» بهره خواهد برد که نه تنها به شما اجازه نصب و اجرای بازی‌ها را می‌دهد، بلکه نرم افزارهای رایانه‌های شخصی نیز بر روی آن قابل نصب است. ما هنوز نمی‌دانیم این حالت جدید تا چه اندازه به شما آزادی می‌دهد اما اگر حقیقت داشته باشد، شما علاوه بر اینکه می‌توانید بازی‌های مختلف و حتی انحصاری پی سی را بر روی این کنسول اجرا کنید، یک کامپیوتر خوب نیز در اختیار خواهید داشت که با هزینه‌ای محدود، ویژگی‌هایی در حد یک رایانه با مشخصات سخت افزاری بالا را ارائه می‌دهد.

این موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که طبق ادعای گیم اکسپرینس، شما می‌توانید پلتفرم‌هایی همچون استیم یا اپیک استور را بر روی ایکس باکس سری ایکس نصب کنید و به بازی‌های خود دسترسی داشته باشید. البته این مسئله چندان محتمل به نظر نمی‌رسد زیرا مایکروسافت بدون شک نمی‌خواهد چنین فضای خوبی را در اختیار رقبا قرار دهد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این شایعات می‌تواند رنگ واقعیت بگیرد یا خیر اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بدون شک شاهد انقلابی در کنسول‌ها خواهیم بود. جایی که شما با خرید ایکس باکس جدید نه تنها یک کنسول دارید، بلکه یک رایانه شخصی نیز همراه شماست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بنظرم ایکس باکس امسال موفق تر از گذشته ظاهر میشه

  2. اکثر بازی های احصاری پلی استیشن باعث میشه ایکس باکس عقب تر باشه وگرنه بازی های ویندوزی رو که هرکسی یه پی سی تو خونه داره