اپل آیپد پرو 2020

اپل آیپد پرو 2020 : مشخصات، ویژگی‌ها، قیمت و زمان عرضه

اپل آیپد پرو 2020 در حال طراحی و توسعه است. این تبلت که جاگزینی برای لپتاپ‌ها محسوب می‌شود اکنون اکثر اطلاعات آن منتشر شده است.

آیپد پرو اپل به طور کلی دنیای تبلت‌ها را تغییر داد و تنها محصولی بود که در زمان کاهش چشمگیر بازار تبلت‌ها، فروش مناسبی داشت. اگر به دنبال خرید تبلتی با امکانات خوب هستید، محصول اپل به عنوان تنها چیزی که ارزش خرید دارد شناخته می‌شود. آیپدها ثابت کرده اند که به دلیل قدرت سخت افزاری و پشیبانی نرم افزاری طولانی، تا مدت زمان زیادی کاربرد خواهند داشت. در حال حاضر، اپل آیپد پرو 2020 در حال تولید است و بررسی‌های اولیه‌ای از این دیوایس منتشر شده است.

اپل در متنوع بودن تبلت‌های خود بسیار سختکوش بوده تا هر کاربر بتواند متناسب با نیازش، در اندازه و قیمت مناسب، محصولش را داشته باشد. در حال حاضر در بازار مدل‌های آیپد مینی یا آیپد اقتصادی 9.7 اینچی، آیپد ایر که در اوایل سال جاری مدل جدیدش معرفی شد و کلاس “جایگزین لپتاپ” را به عنوان آیپد پرو شناخته می‌شود داریم. در ادامه به بررسی جزئیات موجود از آیپد پرو 2020 خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت آیپد پرو 2020

اپل آیپد پرو 2020اپل به این شناخته شده است که از چند سال قبل تولید محصول به فکر طراحی‌های خود می‌رود. با توجه به اینکه خط آیپد پرو در نسل پیش طراحی تازه‌ای داشته، انتظار نمی‌رود که اپل در سال 2020 تغییر اساسی در ظاهر آن به وجود بیاورد. بنابراین، در آیپد پرو 2020 نیز شاهد نمایشگر مربع شکل در دو نسخه‌ی 11 اینچی و 12.9 اینچی خواهیم بود.

با این وجود ممکن است تبلت جدید یک نسخه‌ی به‌روز شده و بهبود یافته باشد که نسل قبلی خود را تکمیل کند. اپل آیپد پرو 11 و آیپد پرو 12.9 اینچی که در سال 2018 به بازار آمد، بسیار نازک طراحی شده بودند. همین امر باعث می‌شود تا آن‌ها از نظر ظاهری زیبا و استفاده از آن‌ها لذت‌بخش باشد. اما متاسفانه این اتفاق باعث شده تا محصول اپل مستعد خم شدن نیز باشد.

در گذشته اپل مشکل مشابهی با آیفون 6 پلاس داشت که یک سال پس از تولید رفع شد. زیرا خط تولید آیفون 6 اس پلاس با مواد محکم‌تری جایگیزین شده بود. اگر مدل‌های جدید آیپد پرو نیز امسال عرضه شوند، انتظار داریم اپل با ارتقا مواد اولیه خود و تغییر ساختار باعث شود که امکان خم شدن آن‌ها از بین برود.

دوربین

اپل آیپد پرو 2020از سپتامبر سال گذشته، شایعاتی در مورد وجود دوربین سه‌گانه در آیپد پرو جدید شنیده می‌شد. به نظر می‌رسد که در حال حاضر اپل با نمونه‌های اولیه و در مورد چگونگی ترکیب دقیق این دوربین‌ها تحقیق می‌کند. دوربین آیپد پرو 2020 ممکن است با ویژگی‌هایی که در دوربین سه گانه آیفون 11 وجود دارد همراه نباشد. به هر حال، ماژول دوربین آیپد پرو می‌تواند بسیار خاص و شگفت انگیز باشد زیرا این شرکت مدت زمان زیادی را صرف طراحی آن کرده است.

ماژول دوربین سه گانه آیپد چه فایده‌ای دارد؟ قرار است با آیپد خود عکس پرتره بگیریم؟

احتمالا اینطور نخواهد بود. به گفته‌ی تحلیلگران، در مجموعه دوربین‌های آیپد 2020 ، لنز واید و اولترا واید خواهیم داشت. سنسور سوم نیز از نوع مدت پرواز است که با نام تجاری دوربین سه بعدی شناخته می‌شود.

اپل آیپد پرو 2020ظاهرا آیپد جدید با فناوری همراه خواهد شد که اپل سال‌هاست بر روی آن کار کرده و در ترسیم سه بعدی اشیا کاربرد دارد. به اعتقاد اپل، واقعیت افزوده فناوری آینده است. آیپد پرو، سنسوری به همراه خواهد داشت که به آن توانایی نقشه‌برداری از اتاق‌ها، اندازه‌گیری مسافت‌ها و قراردادن اشیا دیجیتالی در فضای واقعی را می‌دهد. چرایی و چگونگی انجام این امر هنوز مشخص نیست.

نمایشگر – اولین ملاقات با microLED ؟

اپل سال‌هاست که به دنبال راهی برای بهبود پنل‌های فعلی LED خود می‌گردد. ظاهرا اپل آینده‌ی این فناوری را در تکنولوژی microLED می‌بیند که امکان ساخت صفحه نمایشی با پیکسل‌های منفرد کوچک‌تر از 100 میکرون را فراهم می‌کند. این نوع پنل‌ها، در عین درخشندگی بیشتر، انرژی کم‌تری نیز مصرف می‌کنند و برای طراحی صفحاتی با گوشی‌های گرد، سوراخ یا هر چیز دیگری، انعطاف‌پذیری بالایی از خود نشان می‌دهند.

اپل آیپد پرو 2020با این حال، microLED همچنان بسیار گران است و تولید سختی دارد. بنابراین تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مینگ چی کو گفته است که اپل به عنوان گزینه جاگیزین، به دنبال ساخت پنل‌های miniLED برای دستگاه‌های 2020 خود رفته است. این فناوری، پلی است میان پنل‌های LED فعلی و فناوری microLED. پیکسل‌های microLED چندان کوچک نیستند اما با وجود کنتراست، درخشندگی، کارایی و انعطاف پذیری مناسب، برخی از مزایای فناوری microLED را به همراه دارد و با این وجود، تنها 20 درصد گران‌تر از LED های معمولی است. اگر این موضوع صحت داشته باشد باید در آپید پرو جدید منتظر نمایشگر با کیفیت‌تر و طول عمر باتری بیشتری باشیم.

سخت افزار و 5G

اپل آیپد پرو 2020آیپدها همیشه با نسخه‌ی به‌روز شده پردازنده‌های آیفون همان سال رونمایی می‌شدند. به عنوان مثال، در سال 2018 تراشه‌های اپل A12 Bionic را در خط آیفون ایکس اس داشتیم که بسیار قدرتمند بود. با این حال، آیپد پرو همان سال تراشه A12X Bionic داشت که پیشرفته‌تر از نمونه خود در آیفون‌ها بود. این تراشه باعث شده تا محصول اپل پا به دسته لپتاپ‌ها بگذارد و آیپد به عنوان جایگزین لپتاپ شناخته شود. اما هنوز آیپد‌ پرو با پشتیبانی از iOS راه اندازی می‌شد که این تنها ویژگی تمایز آن نسبت به لپت‌تاپ‌های قدرتمند بازار است.

اگر آیپد پرو جدید امسال به بازار بیاید، انتظار داریم که نسخه‌ی اصلاح شده و بهبود یافته تراشه‌ شش هسته‌ای که در آیفون 11 وجود دارد یعنی پردازنده A13X Bionic بر روی برد داشته باشد.

5G اخیرا موضوع داغی است که هر شرکت سعی دارد محصولی با پشتیبانی از این تکنولوژی اتصال فوق سریع ارائه دهد. با این حال 5G اپل هنوز در مراحل توسعه است و به عنوان یک تکنولوژی قابل استفاده، اعلام نشده است. پیش بینی می‌شود که آیفون‌های 2020 به اولین محصولات اپل با پشتیبانی از 5G تبدیل شوند. در حالی که احتمالا ورود مودم‌های نسل جدید به اپل آیپد پرو تا سال 2021 زمان ببرد.

کانکتور هوشمند

شاید در برخی از تصاویر نشت شده دیده باشید که نقاط مرموزی در قسمت پایینی آیپد وجود دارد. اما این چیست؟

شایعات در این مورد زیاد است. ما حدس میزنیم که این می‌تواند یک کانکتور برای نوعی لوازم جانبی کاملا جدید در آیپد پرو 2020 باشد. شاید ارتباطی با فناوری‌های نقشه‌برداری سه‌بعدی داشته باشد یا چیزی که به شارژ و انتقال داده مربوط می‌شود.

از سوی دیگر شنیده می‌شود که اپل قصد دارد تمامی درگاه‌ها را از دستگاه‌های تلفن همراه خود حذف کند. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، کانکتور موجود در اپل آیپد پرو می‌تواند نخستین قدم برای انجام اینکار باشد. این کانکتور هوشمند جدید احتمالا باید گجتی مانند MagSafe باشد که شارژ بی‌سیم را برای آیپد فراهم کند.

نرم افزار

اپل آیپد پرو 2020همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، آیپد پرو 2018 بسیار قدرتمند بود اما به سختی می‌شد از این قدرت استفاده کرد زیرا iOS توانایی‌های آن را محدود می‌کرد. به همین دلیل بود که اپل در سال 2019 سیستم عامل آیپدهای خودش را به بخش جدید تقسیم کرد و آن را آیپد OS نامید. این نرم افزار جدید با مولتی تسکینگ پیشرفته، امکانات بیشتری دارد و کیفیت آن افزایش پیدا کرده است.

ویژگی‌های جدید مولتی تسکنیگ هنوز با مشکلاتی رو به رو است اما می‌توانند بهبود پیدا کند. البته ظاهرا قصد دارد آیپدها را به عنوان جایگزین لپتاپ به مشتریان معرفی کند که می‌تواند همیشه همراه شما باشد. انتظار می‌رود که در آیپد پرو 2020 ، آپدیت جدید برای آیپد OS منتشر شود و ویژگی‌های آن را افزایش دهد.

قیمت و تاریخ عرضه

اپل آیپد پرو 2020اپل معمولا پس از هر 18 ماه، آیپد خود را ارتقا می‌دهد. تاریخ عرضه این محصولات معمولا طی مارس یا اکتبر است. از آنجایی که آیپد پرو 2018 در ماه اکتبر به بازار عرضه شد، انتظار می‌رود نسل بعدی در ماه مارس به بازار بیاید.

کوپرتیونیتی‌ها دوست دارند که آپید‌های خود را در دو سایز کوچک و بزرگ عرضه کنند. از آنجایی که آیپد پرو 2018 دو مدل 12.9 اینچی و 11 اینچی داشت، بنابراین انتظار می‌رود این اتفاق در سال جاری نیز مجددا تکرار شود.

در مورد قیمت، بازهم ما اعتقاد داریم (و امیدواریم) که تغییر زیادی صورت نگیرد. بنابراین، قیمت 799 دلار برای نسخه پایه آیپد پرو 11 اینچی و 999 دلار برای آیپد پرو 12.9 اینچی پیش‌بینی می‌شود. مدل‌های دارای مودم 4G LTE نیز با قیمت 949 دلار برای مدل 11 اینچ و 1149 دلار برای مدل 12.9 اینچی عرضه خواهند شد.

محصولتاریخ رونماییتاریخ عرضهقیمت پیش‌بینی شده
 آیپد پرو 11 (2020)مارسمارساز 799 دلار
آیپد پرو 12.9 (2020)مارسمارسار 999 دلار

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سخت افزار قویی اش عالیه
    همچنین فیمت تقریبا مقرون به صرف اش

  2. والا قیمت های خوبی هم برای گوشیا در نظر گرفتن دمشون گرم