اپلیکیشن TomTom

هواوی اپلیکیشن TomTom را جایگزین گوگل مپس می‌کند

ظاهراً شرکت هواوی قرارداد همکاری را با کمپانی هلندی تام تام امضا کرده است. به نظر می رسد این کمپانی قصد دارد اپلیکیشن TomTom را جایگزین سرویس ناوبری گوگل مپس در گوشی‌های خود کند.

هواوی می‌خواهد از اپلیکیشن TomTom به عنوان جایگزین گوگل مپس در گوشی‌های هوشمند خودش استفاده کند. دو شرکت هواوی و تام تام تایید کرده‌اند که این توافقنامه ایجاد شده است. این اطلاعیه در راستای ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن‌های شرکت گوگل از سوی ایالات متحده اعلام شده است. هواوی با یک پرونده‌ی تحریم بسیار پیچیده و چند وجهی روبرو است که از بهار گذشته تا به امروز ادامه داشته است. بر اساس این تحریم‌ها کمپانی هواوی دیگر نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی تجارت کند که گوگل نیز شامل آن‌ها می‌شود.

اپلیکیشن TomTom در گوشی‌های هواوی

اما حتی این محدودیت‌ها نیز فروش گوشی‌های هواوی را در سالی که گذشت متوقف نکرد و همچنان آن‌ها در بازارهای مختلف درخشیدند. به لطف سلطه بر بازار چین، این شرکت موفق به فروش 240 میلیون دستگاه گوش هوشمند شد. اما مشخص نیست راه حل‌های هواوی برای آینده‌ای نیز جواب دهد یا خیر! بنابراین این شرکت علاوه بر توسعه‌ی یک پلتفرم به عنوان جایگزین اندرویدی، به دنبال جایگزین برای سرویس‌هایی است که روی آن‌ها برچسب «ساخت آمریکا» خورده است. سرویس هلندی تام تام در این برهه از زمن می‌تواند انتخاب خوبی برای ناوبری ماهواره‌ای باشد. تام تام یکی از پیشگامان ناوبری در دوره‌ی پیش از تلفن‌های هوشمند بود!

سخنگوی تام تام توضیح داده است که این قرارداد همکاری در گذشته امضا شده بود، اما تا به امروز مخفی مانده است. ما در حال حاضر اطلاعات زیادی از این قرارداد همکاری در دست نداریم.

همانطور که گفته شد 240 میلیون نسخه از گوشی‌های شرکت هواوی در سال 2019 به فروش رفته است که در مقایسه با سال گذشته‌ی آن، رشد 34 میلیون نسخه ای داشته است. مدیرعامل کنونی هواوی این فروش شگفت انگیز را مدیون گوشی‌های سری میت 30 و پی 30 می‌داند. به نقل از او، فروش اعضای این دو خانواده نسبت به نسل گذشته‌ی آن‌ها رشد 50 درصدی داشته است. بر اساس آخرین اخبار، علیرغم عدم دسترسی به سرویس‌های شرکت گوگل، جمعاً 12 میلیون نسخه از گوشی‌های سری Mate 30 در سراسر جهان به فروش رفته است. اکثر این فروش می‌تواند مربوط به بازار خود شرکت چین باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*